Volbloed kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 13:23

Miki56 schreef:
Hai allemaal,
Ik ben Miki en “ nieuw “ op bokt
Het is erg leuk om over jullie volbloed- ervaringen te lezen.
Ik heb in mijn leven ( ik ben 68 intussen) heel wat paardjes gereden en verzorgd en heb helaas 3 weken gelden mijn oude ruintje van 33 jaar in moeten laten slapen.Hij was een mix welsh-cob.
Nu heb ik alleen mijn supermooie en lieve engelse volbloed merrie over!
Ik heb haar jaren geleden als oud wrak gekocht met als enige doel weidemaatje zijn voor mijn ruin.
Ze is intussen 23 jaar oud, maar nog net zo energiek als een 5 jarige.
Ik heb er nooit opgezeten.in het begin was ze veel te mager en in slechte konditie, maar nu is ze me te druk! Ze is de dochter van een winnaar en de moeder van winnaars!
Mijn merrie staat niet (meer) op ijzers. Toen ik haar kocht stond ze wel op ijzers. Schrikbarend om te zien!
Kompleet afgebrokkelde hoeven en daar een paar ijzers onder geslagen!
Haar huid zat onder de bultjes en je kon piano spelen op haar ribben
De littekens van het renbaan verleden staan nog steeds op haar kont,maar wat een karakter!
Vanaf het begin heel erg lief en gehoorzaam en totaal niet lomp!
Volgens mij zijn er niet veel paarden intelligenter als een volbloed en zijn ze heel goed in het aanvoelen van emoties! Echte toppers!!

Uhm hoe willen de littekens van het renbaan verleden op haar kont staan terwijl we daarin de meest strikte regels hebben van alle disciplines?

Miki56

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 16:57

Daar kan ik geen antwoord op geven.mss was dat in engeland 20 jaar geleden anders.

koend

Re: Volbloed kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 18:55

”Littekens op haar kont van de renbaan”???

Daar kan ik me ook niets bij voorstellen.
Misschien een accident bij het vervoer, een glijpartij in een slordige weide, beten van een ander paard, oude schuursporen die infecteerden, flippen/vallen in een startbox ...
Maar echt van op de renbaan?
Zelfs een dolle trainer die op sadistische wijze de zweep hanteert, zal nog geen open wonden veroorzaken die later littekens geven. Bovendien gaat geen enkele volbloed daar sneller van lopen, dat snapt toch iedereen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 23:42

koend schreef:
”Littekens op haar kont van de renbaan”???

Daar kan ik me ook niets bij voorstellen.
Misschien een accident bij het vervoer, een glijpartij in een slordige weide, beten van een ander paard, oude schuursporen die infecteerden, flippen/vallen in een startbox ...
Maar echt van op de renbaan?
Zelfs een dolle trainer die op sadistische wijze de zweep hanteert, zal nog geen open wonden veroorzaken die later littekens geven. Bovendien gaat geen enkele volbloed daar sneller van lopen, dat snapt toch iedereen.

Jullie dwalen af van de vraag hier. Oftewel off topic.