Annet73 schreef:@DuoPenotti
Een buitenstal zal ik het zeker niet noemen. De paddock is 12x30 meter. Ik denk dat menig paard dit niet tot z’n beschikking heeft. Maar er zullen er ws ook zijn waarvan de paddock vele malen groter is.
En natuurlijk kan het altijd beter. Maar ik denk dat wij zeker niet mogen klagen hoe onze pony gehuisvest staat.
Punt is nu dat ze de losgooibak erg mist.
De gemeente is kabels oid aan het graven en moeten helaas onder onze paddock door…..
Dat ie een ruime paddock, maar echt niet genoeg om de benen te strekken. Een losgooibak is dat ook niet. Dat hebben we hier als nood. Daar strekken ze de benen als ik de rest afsluit, maar daar kunnen ze echt niet voluit vol gas.
Dat anderen het acceptabel vinden, zegt genoeg over hun en de problemen in de paardenhouderij. En als er nog meer ontwikkeling is en er regels komen, moeten ook die mensen zich aanpassen. Dan lopen ze weer voorop om het hardst te schreeuwen dat het zo moet.
Was met hooi bijv ook. Vroeger was het veel brok en haver en weinig hooi. Toen wilde steeds meer mensen meer hooi en liefst ook voor het hardvoer. Dat was allemaal onzin. Nu geven diezelfde mensen het als advies om het vooral zo te doen.
Mensen kijken alleen naar zichzelf en willen niet aangesproken worden op waar ze tekort komen. Dan ben je niet eerlijk naar jezelf, naar andere, maar vooral naar je paard(en).
Het is ook hypocriet. Als mensen vragen of een huis met 2000m2 genoeg is, roepen ze allemaal dat het te weinig is. Ik kom bij mensen die opscheppen dat ze 2 of 4 ha hebben. Maar ga je er echt kijken, krijgen die paarden amper meters om te lopen.
En 12x30 zou ik redden omdat ze samen staan en goed zijn met elkaar en we buiten wel voeren. Neem je dat weg, is die 12x30 echt oersaai.