Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leentje84 schreef:Ze had me gewoon echt overtuigd dat dit de beste optie was, twijfelde zelf in de winkel al of ik hem wel wou kopen maar ze haalde me over met het feit ze mij echt geen onveilige cap zou verkopen. Heb er ook nog een air vest bij gekocht omdat mijn paard last van winter frisheid heeft en ik nog een beginnende ruiter ben.
Was wel een andere verkoper dan de vorige keer want ben na een ander filiaal gereden. Mocht hier de caps wel langer op mijn hoofd houden dus kon daar beter proberen dan in het andere filiaal alleen niks zat goed. Ze hadden ook alleen verstelbare. Mijn oude cap is een maat en ziet er inderdaad ook ronder uit, die hun hadden waren allemaal ovaal.
Maar die cap kan ik nergens meer vinden; merk global (ouderwets model uit 2001 staat erin). Wel heeft mijn nieuwe cap hetzelfde keurmerk als mijn cap uit 2001. En1384 en mijn oude zou denk ik wel net een maat kleiner mogen (zat in het begin goed maar nu iets te ruim geworden)
Brainless schreef:Ik heb ook problemen met een cap die verstelbaar is.
Daarom koop ik alleen caps op 1 maat.
pol013 schreef:Lastig probleem ts.
Ik begrijp er alleen geen fluit van. Die verstelbare caps hebben een flexibele (plastic) band om je hoofd. Het idee van een papieren kroon. Als die klein genoeg afgesteld is kan er toch nergens ruimte over blijven?
Ik snap wel dat als de schaal te veel afwijkt tov de vorm van je hoofd dat het ergens kan gaan knellen en dat die cap dan niet geschikt is.
Maar jou probleem kan in niet zo goed bevatten.