CAP strak maar na voren te duwen tot op neus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 13:01

Idd terug gaan en je geld terugvragen, aan dit soort adviezen van de winkel heb je niets. Een cap moet goed passen en lekker zitten. Misschien dat je nog wat kunt met een merk dat er aparte liners (binnenvoering) bij heeft, dat het dan wat beter zit. Misschien kun je ook aangeven welke merken je al geprobeerd hebt (en dan nog scheelt het per model van hetzelfde merk), dan kunnen Bokkers met je meedenken wat je nog kunt proberen.

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 13:48

Je hebt maar één hoofd! Die verkoopster durft daar wel een risico mee te nemen..
Voor jezelf opkomen hoor! Niks mis mee. Het is jouw hoofd.

Wat sas66 aangeeft; welke merken heb je gepast, en weet je nog het gevoel daarbij?
Charles Owen geeft meestal ovalere modellen (ik pas deze wel), dat heb je ervaren.
Harry's Horse?
BR?
Imperial Riding?
Kep?

Misschien zijn er zuiderlingen die een ruitersportzaak weten met een andere collectie?
Ik weet dat Hypostore een grote diversiteit merken heeft. Maar dat is voor jou een dagje uit denk ik.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 14:05

Kun je beter naar een andere winkel gaan. Van een keten hebben ze dezelfde in de winkels liggen, dat schiet nu niet op.
En alle caps nu noteren welke je gepast hebt, zodat je weet dat die caps niet passen en je daar niet naar hoef te kijken.

Wellicht de wat kleinere ruiterwinkels afgaan, en niet perse meteen iets kopen.

Daarentegen kun je best wel eens een cap opvullen. Zo heb ik dat met de mijne ook gedaan. Met dubbelzijdig tape kun je bijv stukjes liner vastzetten zodat je cap veilig is maar wel beter past. Als je eerste cap van dit topic bijvoorbeeld overal goed paste had je bijv kunnen kijken als je thuis wattenpads achter op je achterhoofd stopt of je cap dan beter had blijven zitten, dat zegt wat over de pasvorm.

En als jij een rond hoofd hebt kun je beter zoeken naar een ronde cap.

Leentje84

Re: CAP strak maar na voren te duwen tot op neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 15:44

Bedankt voor al jullie reacties.

Het is inderdaad wel stom ik 2 keer mezelf laat overhalen in de winkel maar ik heb er zelf gewoon totaal geen verstand van dus dan ga je maar af op de “professional”.

De merken die ik gepast heb weet ik niet uit mijn hoofd maar alles wat eppeljeck had in mijn maat heb ik op mijn hoofd gehad. Allen dan niet de versie met steentjes of zonder want dat maakte geen verschil. Had er ook een die ze helemaal konden stellen maar ook die pasde niet goed. En een dure die vaste maten had maar die was te groot en niet kleiner op voorraad om te passen. Alle caps klapte met letterlijk met een lichte duw al op mijn neus behalve dus die ik meekreeg. Dat was de qhp miami
En de vorige was dan Charles Owen kylo mips.

Volgens hun viel ik precies tussen 2 maten in en veel caps waren te groot en als ze dan kleinere pakte kreeg ik het niet eens op mijn hoofd.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:57

Ja ik ken het probleem. Blijven zoeken. Er zijn meer merken en soorten, alleen dat kost wat meer moeite waar je die kunt vinden.

Heb je al Casco en Uvexx helmen opgehad?

Ben je al eens naar het Drunens Ruiterhuis geweest?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 16:33

Hypostore heeft ook fijne en professionele medewerkers. En een groot assortiment caps. Iig de duurdere merken zoals Samshield, Kep etc

Leentje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-25 17:10

Drunens ruiterhuis ben ik nog niet geweest, maar denk dat ik het weekend eerst eens naar hypostore rij.

Ik weet niet of eppeljeck casco en uvexx verkoopt, anders heb ik ze vast opgehad. Want alles wat kwa maatvoering kon passen heb ik op mijn hoofd gehad. Heb zo een 1,5 uur staan passen bij de laatste aankoop.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 17:53

Ik raad je aan om GPA te proberen, die hebben best wel weer een andere pasvorm en zonder draaidingen of iets. Goed is goed.

Leentje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 15:16

Inmiddels veel winkels en caps verder en helaas nog niks gevonden. Ik zit steeds tussen de maten in. 53-55 is te klein en klemt zo erg dat al snel een hele afdruk op mijn voorhoofd heb en 56-58 te groot en kiept na voren hoe strak ik hem ook aandraai omdat de schaal gewoon rondom te groot is.

Maar zaterdag gaat de zoektocht weer verder. Ik hoop echt ergens normale maten te vinden zonder het verstelbare want denk dat dat de oplossing wel eens kan zijn maar die hebben ze bijna nergens en als het er wel is dan weer steeds mijn maat niet (vaak alleen heel
Klein of heel groot)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 15:32

Lastig probleem ts.

Ik begrijp er alleen geen fluit van. Die verstelbare caps hebben een flexibele (plastic) band om je hoofd. Het idee van een papieren kroon. Als die klein genoeg afgesteld is kan er toch nergens ruimte over blijven?

Ik snap wel dat als de schaal te veel afwijkt tov de vorm van je hoofd dat het ergens kan gaan knellen en dat die cap dan niet geschikt is.
Maar jou probleem kan in niet zo goed bevatten.

Tzatziki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 15:32

Zou een Samshield voor jou een optie zijn? Je hebt hierin verschillende schaalmaten (dus bijvoorbeeld maat 55 in zowel S als M schaalmaat) en verschillende vormen liners. Ook een 1.0 en 2.0 versie dus enorm veel opties. Zou het toch eens proberen, is een stuk duurder maar een goede cap is mega belangrijk. Ik raad ook Hypostore aan, daar heb ik de mijne ook vandaan :)

Leentje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 15:45

Ik ga zaterdag naar hypostore dus hopelijk hebben ze hem dan in maat maat.

@polo13 de band is inderdaad verstelbaar maar de schaal blijft te groot waardoor hij dus kan blijven bewegen, hij is ook echt rondom te groot en kan er voor achter en opzij teveel vingers tussen steken.
Pak ik hem kleiner krijg ik hem niet op of zit hij te strak. En bij een ovale vorm hou ik voor en achter ruimte over terwijl de zijkanten dan al strak zitten.

Volgend de winkels heb ik gewoon een erg lastige maat 55,5 en val er daardoor steeds tussen. De Harry’s horse en horka zaten tot nu toe het beste kwa pasvorm maar daar kreeg ik wel echt een rand op mijn voorhoofd van het klemmen en een maat groter was weer rondom te groot.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:13

Nou een ding, bij Hypostore mag je wel de cap een hele tijd ophouden om te voelen. Ik heb daar al eens geshopt met de cap op, omdat ik van heel veel caps helaas hoofdpijn krijg. Was geen enkel probleem en alle begrip vanuit hun kant daarin.

Leentje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 16:42

Bedankt voor de tip dan ga ik dat ook doen , kan ik gelijk kijken of nog meer leuke items kan vinden. Paarden spullen hebben we immers nooit genoeg ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 16:49

Ik heb ook problemen met een cap die verstelbaar is.
Daarom koop ik alleen caps op 1 maat.

Leentje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 16:55

Brainless schreef:

Waar koop je ze ? De meeste winkels hebben ze niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:43

Vroeger had ik Kalvakade heb ook een Casco gehad,
Mijn laatste was een Horka, wel online gekocht.
Horka Arrow cap, Horka heeft zowel verstelbaar als op 1 maat ik moet van hun 1 maat groter hebben dan ik normaal heb/had.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 17:52

Maar de schaal hóórt ook te groot te zijn bij die caps.... Daar mag echt wel ruimte tussen zitten. Als de band maar aansluit. Zet je hem wel goed op? Op de goede plek?

Is er echt niemand in de buurt die met je mee kan kijken? Hier gaat toch iets niet goed denk ik....

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:00

Leentje84 schreef:
Ze had me gewoon echt overtuigd dat dit de beste optie was, twijfelde zelf in de winkel al of ik hem wel wou kopen maar ze haalde me over met het feit ze mij echt geen onveilige cap zou verkopen. Heb er ook nog een air vest bij gekocht omdat mijn paard last van winter frisheid heeft en ik nog een beginnende ruiter ben.

Was wel een andere verkoper dan de vorige keer want ben na een ander filiaal gereden. Mocht hier de caps wel langer op mijn hoofd houden dus kon daar beter proberen dan in het andere filiaal alleen niks zat goed. Ze hadden ook alleen verstelbare. Mijn oude cap is een maat en ziet er inderdaad ook ronder uit, die hun hadden waren allemaal ovaal.
Maar die cap kan ik nergens meer vinden; merk global (ouderwets model uit 2001 staat erin). Wel heeft mijn nieuwe cap hetzelfde keurmerk als mijn cap uit 2001. En1384 en mijn oude zou denk ik wel net een maat kleiner mogen (zat in het begin goed maar nu iets te ruim geworden)

Kum je een foto van je oude cap hier plaatsen? Dan kunnen we wat gerichter met je meezoeken.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:04

Brainless schreef:

Ik ben juist weer heel blij met mijn verstelbare Casco Mistrall.

Want als ik het warm krijg/heb zet mijn hoofd uit en kan ik de knop wat losser draaien en bij kou wat strakker. En de cap ventileert zo lekker.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:13

Leentje84 schreef:
Brainless schreef:

Waar koop je ze ? De meeste winkels hebben ze niet.

Hypostore heeft er genoeg

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 18:58

pol013 schreef:
Lastig probleem ts.

Ik begrijp er alleen geen fluit van. Die verstelbare caps hebben een flexibele (plastic) band om je hoofd. Het idee van een papieren kroon. Als die klein genoeg afgesteld is kan er toch nergens ruimte over blijven?

Ik snap wel dat als de schaal te veel afwijkt tov de vorm van je hoofd dat het ergens kan gaan knellen en dat die cap dan niet geschikt is.
Maar jou probleem kan in niet zo goed bevatten.

Bij de meesten, gaat die band niet volledig rond, maar begint ergens rond het oor. Ik had dus meestal ook dat de cap bij mijn oren te breed bleef als ik hem aandraaide tot de juiste maat

Dahlia85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 19:26

Mijn ervaring met verstelbare caps is ook dat ze nooit fijn zitten. Meer op het hoofd dan eromheen. Een vaste maat past mij veel beter. Volgens mij zitten die wat meer om je hoofd Bovendien, als volwassene zul je met een vaste maat afkunnen. Heb je ook die draaiknop niet in je nek

Leentje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-25 19:33

Ik heb mijn cap momenteel op stal liggen maar het is deze alleen dan in het bruin.

Afbeelding

Klopt bij de caps die ik op had is het verstelbare gedeelte alleen achter en al zet hem op de kleinste stand de cap blijft teveel kiepen bij de grotere maten.

Ben erg benieuwd na de hypostore , ben er nog nooit geweest maar als ze caps op maat hebben dan is de kans denk ik een stuk groter dat ik iets vind.

De Horka waar brainles het over heeft had ik inderdaad ook online gevonden, lijkt erg op het model dat ik nu heb volgens mij alleen kan die niet in maat 55 vinden. Heb me wel aangemeld dat ik mail krijg als hij er weee binnen komt.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 19:52

Wat vervelend dat je niets kan vinden tot nu toe.

Ik lees dat je naar Hypostore gaat, ik hoop dat je de kans krijgt om een OneK te passen.
Ik weet dat ze ze online hebben, maar weet niet of ze ze in de winkel ook hebben.

De OneK heeft liners in alle maten en heeft ook een ronde en ovale liner.
Voor mij na een lange zoektocht, dure en goedkopere merken, ben ik bij deze uitgekomen en ik wil echt niet meer anders.

Ik hoop dat je een fijne cap gaat vinden! :(:)