Ik zeg het oosten van Brabant of het noorden van Limburg. Veel pensionstallen, stallen zijn een stuk goedkoper als waar ik zelf woon ( midden van het land) bovendien zijn hier in de regio veel stallen gestopt en zijn er lange wachtlijsten op veel stallen. Pony van onze dochter staat noodgedwongen tijdelijk in Brabant, bij Schaijk. Mooie omgeving, stalling is niet duur daar in de buurt. Als ik nu zou moeten verhuizen voor de paarden zou ik die kant op gaan.
Incroyable
Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-25 10:37
Wat leuk om al jullie ervaringen te horen! Dank jullie wel daarvoor. Brabant en Noord-Limburg spreken me tot nu toe het meeste aan, maar meer ervaringen zijn altijd welkom
Ik woon in Noord-Brabant en hier zitten vol-pension rond de 350-380 euro, tenminste, degene die ik weet. Ik heb er maar enkele echt bezocht dus heb niet veel data. Maar dat vind ik nog wel te doen qua prijs Noord-Limburg is ook met huizen net wat goedkoper, dus het zou me niet verbazen als pensionstalling daar ook beter te doen is. Vaak ook zandgrond hier! Betekent helaas niet perse dat je geen last van modder krijgt. Ook zandgrond raakt verzadigd.
Eef_Bam
Geplaatst: 15-01-25 11:01
Ik ben ooit vanuit de Randstad verhuisd naar Noord Limburg en woon nu in Zuid Oost Brabant. In Noord Limburg was het voor de paarden geweldig, zandgrond en veel ruimte dus altijd goede wei het hele jaar door. Ook stonden de paarden daar aan huis, iets wat in Brabant al te duur zou zijn qua grond.
In Zuid Oost Brabant hebben de paarden veel meer ruimte dan in de Randstad maar na Limburg is dat wel minder, en valt het me tegen hoe nat en modderig de weides worden. De natuur en buitenrijmogelijkheden zijn in Brabant wel echt een stuk beter. En de mensen veel opener. Voor mij als mens is Brabant echt een stuk fijner, maar Limburg won als je puur kijkt naar het stukje paarden houden.
Ginam
Geplaatst: 15-01-25 11:51
Ik ben 12 jaar geleden van centrum Amsterdam naar regio Eindhoven verhuisd. Daarna een tijd in regio Roermond gewoond en sinds afgelopen jaar net over grens in België (20 minuten van Eindhoven) huis gekocht en heb nu de paarden aan huis.
Toen ik uit Amsterdam weg verhuisde, had ik nog een paard en zij is altijd mee gegaan. Ik wilde in tijd eigenlijk graag naar de Veluwe (toen nog zonder wolven), maar ben vanwege werk hier terecht gekomen.
Ik kan beide regio's aanraden. Hier prachtig gebied om buiten te rijden (Eersel, Postel) en ook Roermond met de Meinweg is prachtig. Verder voldoende opties qua pensionstalling. Prijzen variëren erg en afhankelijk van faciliteiten. Ik betaalde vorig jaar 325 euro per paard op Paddock Paradise met goede kwaliteit hooi en ook goede buitenbak en binnenbak. Dichterbij Eindhoven zal het mogelijk wat duurder zijn. Verder zou ik goed kijken naar reisafstand naar vrienden/familie. Zodat het wel makkelijk is om bij elkaar op bezoek te gaan. Dat was bij mij vanuit Roermond wat verder dan nu vanuit regio Eindhoven.
DDDara
Geplaatst: 15-01-25 12:32
Ik ben van Haarlem verhuisd naar noord limburg en het is de ideale plek voor vinden van stalling of huis met mogelijkheid voor paarden aan huis, ideaal voor buitenrijden en ook veel wedstrijden in de omgeving. Ik heb ook echt het idee dat mensen hier meer rekening houden met ruiters.