Moeite met parcours onthouden (ADHD)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jabo_equos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:49

ponypower93 schreef:
De titel zegt het al wel een beetje; ik ben op zoek naar tips voor mijn dochter (9) om haar te helpen de volgorde van een springparcours te onthouden. We gaan bijna wekelijks op concours, vaak oefenparcours thuis of elders maar doordat ze ADHD heeft en een concentratiestoornis is het niet zo gemakkelijk. Ik probeer altijd ruim op tijd te zijn zodat we nog wat combinaties kunnen kijken (mits dat kan want vaak moet ze als eerste) en uitgebreid parcours te lopen. Zeker met een barrage erbij vind ze het echt heel lastig. Ze heeft verder ontzettend veel plezier met haar pony in het springen en ze is ook niet heel zenuwachtig ofzo. Misschien heeft iemand hier de gouden tip :o

Hey hey!

Ik heb zelf ADD in combinatie met Autisme en ik snap de struggle volledig..
Wat ik met de tijden mee heb geprobeerd is om bij het parcours lopen, alles sprong per sprong telkens weer opnieuw te overlopen. Snap je wat ik bedoel? Dus ik bekijk sprong 1 en 2, vervolgens 1, 2 en 3,… enzovoort. Telkens herhalen en herhalen. Als het mij dan nog niet lukt dan kijk ik naar de kleuren van de sprongen maar dit is ook best moeilijk en aangezien ze nog maar 9 is denk ik ook dat dit wat moeilijk gaat zijn. Als dit ook niet werkt probeer ik te kijken of ik een patroon kan herkennen in de sprongen. Vaak op concours en zeker oefenjumpings kom ik meermaals in hetzelfde parcours een 8-lus tegen als u begrijpt wat ik bedoel.