Pony met longeren ontploft altijd rechtsom

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

roekes

Re: Pony met longeren ontploft altijd rechtsom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 06:38

Al geprobeerd met dubbele lijnen?
Ik zou dit echt niet accepteren.
Bij mij betekend aan het werk is normaal doen. Onder het zadel,voor de kar en aan de longe. Rennen,bokken en idioot doen doen ze maar in de wei met hun vrienden.
Vaak is dat idioot doen aan de longe aangeleerd gedrag in mijn ogen :o

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 08:13

kiki1976 schreef:
Haha herkenbaar Hagelslag, hier net zo.
Maar vaak mocht ze daarna wel op mijn teken. Mede omdat je daarna wel gewoon fijn kon werken met d'r. En je anders een half uur met een bom aan de lijn liep.
En ja ook als ze gewoon 24/7 buiten stond en ruimte zat had om uit te buien.

Maar jouw merrie is een tinker toch?

Tinker kruising.
Vader was een tinker moeder een pinto arabier

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 09:19

Ik denk dat je er niet teveel achter moet zoeken, pony staat niet zo heel lang buiten en kan hij daar wel zijn benen strekken?

Hij is lekker fit en veel jonge paarden hebben behoefte aan af en toe lekker uitrazen. Als je het niet aan de longe wilt kun je hem ook 1x p/w losgooien in de bak/ paddock wat mogelijk zodat hij lekker kan uitrazen en bokken. Dat hij het aan een kant doet betekent waarschijnlijk alleen maar dat het makkelijker voor hem is om te doen aan die kant.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 09:28

Ik ben in het geval van de pony van TS benieuwd naar wat er gebeurt als ze rechtsom begint, dus andersom dan anders.

En verder, ja, mijn pony moet wel naar mij luisteren, maar hij mag best een eigen mening hebben en als die mening is, ik moet even mijn benen strekken en een pestbok eruit gooien, terwijl ik hem aan de longeerlijn heb, dan is dat wat mij betreft ook ok.
Hij moet daarmee wel rekening houden met mij, een bol of steiger mijn kant op zal ik niet accepteren, maar een sprint trekken en even jolig doen wel.
Het is geen machine die je al naar gelang aan of uit kunt zetten.

Die van mij loopt 24/7 buiten, maar met het huidige weertype beperkt hij zijn beweging tot van de schuilstal naar voren lopen, eten, drinken, weer terug naar de schuilstal lopen slapen.

De beweging komt echt van wat ik hem laat doen.