Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muze schreef:Ik wil tzt wel een andere trailer, heb er nu nog eentje met een houten vloer..
Wat is daarin dan aan te raden?
Twijfel ook voor 1,5 paards of 2.
Zal geen twee paarden meenemen, maar voor spullen is het eventueel wel fijn..
Heb nu een heja 5sterren zonder zadelkamer en die laatste wil ik sowieso in een nieuwe trailer wel..
MariekeS_ schreef:Ik zie op kleine lokale concoursen soms wel paarden uit trailers komen, dat ik me serieus afvraag hoe ze daar nog een paard in durven te zetten. Zó oud en gammel en versleten en alles piept en kraakt.
noviceh schreef:Dank voor alle tips, inzichten en ervaringen! De voorkeur van mijn man gaat uit naar polyester of aluminium, omdat dit beter te repareren is dan hout indien nodig. De trailer komt inderdaad (helaas) buiten te staan.
noviceh schreef:Dank voor alle tips, inzichten en ervaringen! De voorkeur van mijn man gaat uit naar polyester of aluminium, omdat dit beter te repareren is dan hout indien nodig. De trailer komt inderdaad (helaas) buiten te staan.
MariekeS_ schreef:Een andere foto van Google die het misschien iets beter laat zien:
[ Afbeelding ]
Dus niet de sluiting haak zelf.
Ik zie op kleine lokale concoursen soms wel paarden uit trailers komen, dat ik me serieus afvraag hoe ze daar nog een paard in durven te zetten. Zó oud en gammel en versleten en alles piept en kraakt.
@TS: zal jullie trailer buiten staan ?
Oudere polyester trailers kunnen dacht ik ook problemen krijgen met de wanden zonder dat je het heel duidelijk ziet.
tengeltje11 schreef:Hier 10j terug een 2de hands ifor gekocht.
2 paards.
Als je kan kiezen zou ik altijd 2-paards nemen, een paard kan, maar als het eens nodig is, kunnen er ook twee mee.
Waar ik altijd spijt van gehad heb, is dat mijn trailer enkel een laadklep heeft en geen functie dat de achterkant ook open kan als deuren.
Hier al 101 verschillende paarden vervoerd en ook zien aankomen op opgehaald zien worden.
Paarden die moeilijker laden, gaan zooooo veel makkelijker een trailer in met deuren ipv de laadklep.
En als je paard nu vlot laadt, wil dat nog niets zeggen hoe je er voor staat binnen bv 10j.
Ik snap zelfs niet waarom het gros van de trailer nog steeds met laadklep is… dat opstapje is niets en maakt trailerladen met deuren altijd makkelijker.
Melzazu schreef:En hoe werkt dat als ze geneigd zijn nog weer eens heel even achteruit te lopen nadat ze er eerst helemaal in staan?
tengeltje11 schreef:Melzazu schreef:En hoe werkt dat als ze geneigd zijn nog weer eens heel even achteruit te lopen nadat ze er eerst helemaal in staan?
Dan zetten ze hun voet plots 30cm lager?
Ze staan scheef, maar daar is toch niets fout aan?
Einde klep staan ze plots ook enkele cm lager.
En tuurlijk kunnen ze dan bv hun been daaraan kwetsen ofzo, maar die kans is zodanig laag dat ze zich evengoed kunnen blesseren in een trailer met klep.
Sowieso laden zo goed als alle paarden beter zonder klep. En dat opstapje ervaren ze als minder eng dan die grote klep.