Paarden kunnen niet UBN geregistreerd worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 14:34

Ik heb het toevallig 3 maanden geleden aan de hand gehad.

Vorige stal had er niets mee gedaan ondanks dat ik alle gegevens had gegeven dus deze stal zei... we kunnen hem niet registreren.

Ik heb een Belg uit 2002 en ik had bij mijn andere stal al het juiste levensnummer opgevraagd bij het Belgische haflinger studboek.
Dit omdat hij al zo oud was en er cijfers voor waren gekomen.
Hij heeft nog steeds gewoon een Belgisch paspoort nu.

Ik heb het haflinger stamboek gebeld en dat was heel prijzig iets van 150 euro.

Haar collega van het Shetlander stamboek was goedkoper ik geloof iets van 35 euro.

Ik heb alle pagina’s van mijn paspoort aan haar opgestuurd in de vorm van foto's die ik als screenshot had gemaakt ivm de grootte van de foto's.
Ik heb het ubn nummer van mijn staleigenaar opgegeven.

Zij hebben hem geïmporteerd en geregistreerd gelijk op het ubn nummer en het was in 2 weken geregeld.
Gelijk de factuur betaald en dit ook doorgegeven aan mijn contact persoon en klaar.

Hij is nu officieel een Shetlander. _O-

Melzazu

Re: Paarden kunnen niet UBN geregistreerd worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 15:44

Tinkerstamboek is maar 20.-

Ik heb dus een springgefokte bruine tinker van 1.80
_O-

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:30

Melzazu schreef:
Tinkerstamboek is maar 20.-

Ik heb dus een springgefokte bruine tinker van 1.80
_O-

Ditzelfde heb ik destijds met mijn (Duitse) Draver gedaan :j

NDR was ongelofelijk onvriendelijk en langzaam, toen ben ik verder gaan kijken. Tinker stamboek was super snel en behulpzaam, en het goedkoopst :+ wat foto kopietjes en een formuliertje gemaild en hoppa, volgende dag had ik een nummertje.

Ik had overigens altijd een kopie van de paardenpaspoorten op stal. Ik heb nooit de paspoorten achter gelaten. Weet dat dat 'moet' maar op de stallen waar ik stond deed niemand dat.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 17:58

VogeltjeM schreef:
rider schreef:
Pre, cruzado en Lusitano moet je via het PRE stamboek RVO importregistratie voor laten doen. Je moet hiervoor de paspoorten opsturen naar een officieel paspoort uitgevende instantie (dat is in NL voor deze rassen het PRE stamboek). Meer info kun je vinden op hun site of die van Lusitanovrienden. Officieel had dit binnen 6 maanden na import moeten gebeuren.

Dit inderdaad, ik heb dat gehad met mijn lusitano-veulen. Die had een Portugees paspoort en was daardoor niet in NL geregistreerd (hoewel hij wel hier geboren is). De lusitanovereniging
heeft hierover afspraken met het PRE-stamboek. Dat is overigens supersnel en ze leggen precies uit wat je moet doen.

Overigens kan je ook eerst de helpdesk bellen van de RVO, die kunnen precies nakijken voor je hoe het zit met jouw individuele paarden. Moet je wel de chipnummers en levensnummers hebben.

Is het chipnummer het NIN nummer? Heb ook een paard geïmporteerd en realiseer mij door dit topic dat ik dit ook moet doen :+ .

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:09

Ik weet niet wat het NIN-nummer is := maar het levensnummer is het UELN-nummer.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:07

Als het om Spaanse paarden gaat, dan kan je even contact opnemen met het PRE stamboek. Die hebben de registratie voor mij verzorgd en nu staat hij officieel op mijn naam. Volgens mij koste dit iets van 25 euro. Hierna kon hij dus UBN geregistreerd worden. Het hoeven overigens geen PRE’s te zijn, dat is die van mij ook niet.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:36

Dat is dus hetzelfde als wat er gezegd wordt over het tinkerstamboek of via de kwpn etcetera. Het maakt niet uit welk stamboek je benaderd. Ieder stamboek kan een importmelding voor je regelen.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 19:53

Wederom bedankt voor de goede tips!
Smakelijk gelachen om de bijzondere shetlanders en tinkers :')

Ik ga het via het Tinker stamboek proberen te regelen, dan hoef ik mn paspoorten niet op te sturen, vertrouw de post niet zo meer met heel veel dingen die allemaal kwijt raken :+

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 20:13

Dat was voor mij ook een grote reden om voor dat stamboek te kiezen. Veel succes!

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 21:18

Ik vertrouwde de post ook niet, daarom ben ik naar het shetlanderstamboek gegaan. Zij deden het wel heel grondig: eerst kwam een agent van hun bij ons op stal om de chip van mijn paard te controleren en de beschrijving in het Franse paspoort te controleren, daarna ben ik zelf met de auto naar hun kantoor gereden en hebben ze terwijl ik er op kon wachten alles in orde gemaakt met de inschrijving bij het rvo. Toen kon mijn stalhouder mijn paard op zijn ubn zetten.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:36

Mando schreef:
Ik heb het toevallig 3 maanden geleden aan de hand gehad.

Vorige stal had er niets mee gedaan ondanks dat ik alle gegevens had gegeven dus deze stal zei... we kunnen hem niet registreren.

Ik heb een Belg uit 2002 en ik had bij mijn andere stal al het juiste levensnummer opgevraagd bij het Belgische haflinger studboek.
Dit omdat hij al zo oud was en er cijfers voor waren gekomen.
Hij heeft nog steeds gewoon een Belgisch paspoort nu.

Ik heb het haflinger stamboek gebeld en dat was heel prijzig iets van 150 euro.

Haar collega van het Shetlander stamboek was goedkoper ik geloof iets van 35 euro.

Ik heb alle pagina’s van mijn paspoort aan haar opgestuurd in de vorm van foto's die ik als screenshot had gemaakt ivm de grootte van de foto's.
Ik heb het ubn nummer van mijn staleigenaar opgegeven.

Zij hebben hem geïmporteerd en geregistreerd gelijk op het ubn nummer en het was in 2 weken geregeld.
Gelijk de factuur betaald en dit ook doorgegeven aan mijn contact persoon en klaar.

Hij is nu officieel een Shetlander. _O-

Hahahaha

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:22

VogeltjeM schreef:
Ik weet niet wat het NIN-nummer is := maar het levensnummer is het UELN-nummer.

Thanks gevonden! Vind het wel spannend om het paspoort mee te sturen, maatgoed het is niet anders.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:30

NikkivanOlst schreef:
Wederom bedankt voor de goede tips!
Smakelijk gelachen om de bijzondere shetlanders en tinkers :')

Ik ga het via het Tinker stamboek proberen te regelen, dan hoef ik mn paspoorten niet op te sturen, vertrouw de post niet zo meer met heel veel dingen die allemaal kwijt raken :+

Mijn Lusitanos zijn ook door het Tinker stamboek geregistreerd toen dat verplicht werd. Heel fijn contact mee gehad.

Nancy96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 09:43

ik wil ook mijn paarden registreren bij RVO maar blijkt dat ik ze ook moet importeren uit België.
grensgevalletje :D ik moet ook een tracernummer invullen, hoe kom je daaraan?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 17:16

Misschien via het stamboek ik zou het niet weten.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-25 17:43

Nancy96 schreef:
ik wil ook mijn paarden registreren bij RVO maar blijkt dat ik ze ook moet importeren uit België.
grensgevalletje :D ik moet ook een tracernummer invullen, hoe kom je daaraan?

Tracesnummer is het transportdocument, maar als je die niet hebt, 0000 invullen.
Heeft wel gevolgen voor geschiktheid humane consumptie.

Overigens, als tinkerstamboek oid een importmelding doet, is paard niet betiteld als tinker natuurlijk, gaat puur om registratie.