Ruggengraatvrijheid westernpads

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Ruggengraatvrijheid westernpads

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 12:24

Dat schuren achter het zadel ligt denk ik ook een beetje aan de bouw van het paard en hoe die beweegt, getraind wordt.

Ik heb zelf een hekel aan neopreen of de wat goedkopere pads met fleece.

Hier alleen Diamond Wool en showpads met wollen onderkant. Laatste geeft zeker geen schoftvrijheid, maar als een paard weinig schoft heeft en laag loopt, blijft hij vaak wel vrij van de schoft. Je kan ze iets in het zadel trekken bij opzadelen.

Ik heb ook van Classic Equine pads van wol of wolmix die voorgevormd zijn voor mn oude ruin. Dat was een New Forest. Ik heb destijds het stuk leer open geknipt en lag de schoft vrij.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-25 13:43

Foto ben ik even vergeten :') zal ik morgen doen/weekend in geval het al terug weg is.

Ik heb even gereden met zo een barefoot pad en die beviel me wel. Alleen geen idee of zon dunne pad wel iets is onder een westernzadel.

SayaJones

Re: Ruggengraatvrijheid westernpads

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-25 13:48

Ik heb een Kifrapad onder mijn (semiboomloos) westernzadel (freemax), en deze blijft echt supermooi hoog in de fork zitten. Zijn gehele ruggengraat ligt vrij.
Wij rijden geregeld rond de 30km ritten en de pad schuift geen cm.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-25 11:57

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Niet echt te zien op de foto, maar ik heb ook al enkele dagen niet meer gereden dus het zal wel gewoon de haren zijn.

Persoonlijk durf ik niet direct boomloze pads met inlages te kopen, liefst gewoon iets simpel :')