Captain schreef:Elisa2 schreef:Bedankt voor de verduidelijking, heb er nog even wat over opgezocht. Ik heb nu een hele duidelijke left brain extravert.
Dat zijn de leukste!
Eens, daarom heb ik er nu ook 4 van!!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessix schreef:Ik moedig de nieuwsgierigheid en het speelse juist aan. Ben sowieso niet van het corrigeren, buig het dan liever om en beloon goed gedrag. Als een paard graag iets in zijn mond neemt, en dat doen ze bij mij allemaal, dan maak ik daar een spel van. Ik vind het spelen met ze het leukste wat er is. En dan niet aangeleerd maar juist hetgeen waar ze zelf mee komen.
prompter schreef:Jessix schreef:Ik moedig de nieuwsgierigheid en het speelse juist aan. Ben sowieso niet van het corrigeren, buig het dan liever om en beloon goed gedrag. Als een paard graag iets in zijn mond neemt, en dat doen ze bij mij allemaal, dan maak ik daar een spel van. Ik vind het spelen met ze het leukste wat er is. En dan niet aangeleerd maar juist hetgeen waar ze zelf mee komen.
Hier ook, daar maak ik graag gebruik van. Ik ben geen 100% Parelli-adept, maar de zin "never knock the curiosity out of a young horse" heb ik altijd goed onthouden.
prompter schreef:Ik heb mijn hengsten nooit echt hoeven corrigeren, als je ze vanaf veulen al in handen hebt is dat een stuk makkelijker natuurlijk
prompter schreef:Jessix schreef:Ik moedig de nieuwsgierigheid en het speelse juist aan. Ben sowieso niet van het corrigeren, buig het dan liever om en beloon goed gedrag. Als een paard graag iets in zijn mond neemt, en dat doen ze bij mij allemaal, dan maak ik daar een spel van. Ik vind het spelen met ze het leukste wat er is. En dan niet aangeleerd maar juist hetgeen waar ze zelf mee komen.
Hier ook, daar maak ik graag gebruik van. Ik ben geen 100% Parelli-adept, maar de zin "never knock the curiosity out of a young horse" heb ik altijd goed onthouden.