Sentir schreef:Nog even een vraagje.
Welke wagens gebruiken jullie dan om je trailer te trekken? Tot nu valt mn oog op de opel vivaro omdat dat goed samenvalt met mn job
Ik heb een audi q5, mag 2400kg trekken.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sentir schreef:Ford transit heb ik al eens mee gereden, vindt dat zon hoge wagens. En veel verbruik, of dat lag mss gewoon aan mij want dat was de eerste keer met zon wagen rijden.
Ik neem altijd iemand mee die wat meer van wagens kent dan ik. Dat helpt al veel. Zelfstandige wagens hebben ook namelijk enorm veel km op de teller 2dehands. Dus kopen van een garage ipv particulier lijkt me ook de veiligste optie ivm garantie en al die dingen.
Die Mercedes is wel een joekel van een auto
Sentir schreef:Ford transit heb ik al eens mee gereden, vindt dat zon hoge wagens.
callippo schreef:Ik wilde ook gelijk zeggen: busje plus trailer.
Momenteel heb ik een trafic uit 2011 en dat is echt het onhandigste busje dat ik ooit gehad heb. Mega draaicirkel, dus altijd overal 2x steken (met parkeren). Misschien is het alleen mijn model, maar ik zou dit serieus testen bij een proefrit.
Verder rijdt hij prima met een (volle) trailer, maar ga ik een volgende keer weer voor een Master of en VW T5 (als mijn budget het toelaat)
ikke schreef:callippo schreef:Ik wilde ook gelijk zeggen: busje plus trailer.
Momenteel heb ik een trafic uit 2011 en dat is echt het onhandigste busje dat ik ooit gehad heb. Mega draaicirkel, dus altijd overal 2x steken (met parkeren). Misschien is het alleen mijn model, maar ik zou dit serieus testen bij een proefrit.
Verder rijdt hij prima met een (volle) trailer, maar ga ik een volgende keer weer voor een Master of en VW T5 (als mijn budget het toelaat)
Laat jouw budget ook het onderhoud van een T5 toe? Google maar eens op de betrouwbaarheid (of het gebrek daaraan) van de T5.
Maar heb jij niet een verlengde versie van de Traffic? Dan heb je wel een heerlijk slagschip waar je moeiteloos een feest in geeft maar dat heeft ook z'n nadelen.....
janderegelaa schreef:ikke schreef:Correctie: de toestanden die erbij komen kijken om 4500kg te mogen trekken in NL zijn niet grappig en particulier eigenlijk niet te doen.
Welke toestanden?
Duhelo schreef:Mijn vader heeft ook een dodge ram. Parachtige autos, op lpg wel doenbaar, maar ook higa en imo minder handig in België en nederland met de smalle wegen, kleine parkingetjes.
Kwa laadruimte voor zadels etc ook niet praktisch (geen enkele pickup for that matter)
Mijn renault heeft ook een grote draaicirkel, de nieuwe iveco daily draait dan weer heel erg kort.
ikke schreef:Duhelo schreef:Mijn vader heeft ook een dodge ram. Parachtige autos, op lpg wel doenbaar, maar ook higa en imo minder handig in België en nederland met de smalle wegen, kleine parkingetjes.
Kwa laadruimte voor zadels etc ook niet praktisch (geen enkele pickup for that matter)
Mijn renault heeft ook een grote draaicirkel, de nieuwe iveco daily draait dan weer heel erg kort.
Elke auto z'n plussen en minnen. Mijn Range Rover is dan wel praktischer voor dat zadel en parkeren in de stad, maar daar krijg je geen 20 pakken hooi in; dat lukt me in de 110 HCPU met enige moeite wel en in zo'n RAM past dat moeiteloos.
Het is maar net wat belangrijk is voor je.