Trailer of camionette

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
D__S

Berichten: 1252
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 10:47

Sentir schreef:
Nog even een vraagje.

Welke wagens gebruiken jullie dan om je trailer te trekken? Tot nu valt mn oog op de opel vivaro omdat dat goed samenvalt met mn job


Ik heb een audi q5, mag 2400kg trekken.

s0173957

Berichten: 5575
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Trailer of camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:04

Hier een Amarok.
Ik heb hem op de zaak dus geen BIV, jaarlijkse taks €154 en fiscaal 100% aftrekbaar.
Ligt een 3.0l V6 in, 224pk en mag 3500kg trekken.

Jokonootje

Berichten: 5040
Geregistreerd: 26-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:30

Sentir schreef:
Ford transit heb ik al eens mee gereden, vindt dat zon hoge wagens. En veel verbruik, of dat lag mss gewoon aan mij want dat was de eerste keer met zon wagen rijden.

Ik neem altijd iemand mee die wat meer van wagens kent dan ik. Dat helpt al veel. Zelfstandige wagens hebben ook namelijk enorm veel km op de teller 2dehands. Dus kopen van een garage ipv particulier lijkt me ook de veiligste optie ivm garantie en al die dingen.

Die Mercedes is wel een joekel van een auto :')



ik rij een transit custom, maar ik vind `m juist heel zuinig voor een bus.
Hij rijdt 1 op 12 en dan heb ik echt geen zuinige rijstijl.

MelissaV

Berichten: 3643
Geregistreerd: 31-05-09

Re: Trailer of camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 11:50

Ik rij ook een Vivaro, weliswaar uit 2003, 1.9tdi, mag 2000kg trekken.
Heel eerlijk, ik heb wel eens enkele keren een 4 paards cheval meegehad, met spullen, zonder paarden. En dit trekt hij prima, 2 paards Ifor met 2 grote quarters erop rijdt hij niks anders als zonder trailer, enige verschil is het verbruik. Normaal verkeer loopt hij 1 of 12 ongeveer, met trailer zal dat rond de 1 op 10 zitten.

Rex_Rolfo

Berichten: 5560
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 14:06

Sentir schreef:
Ford transit heb ik al eens mee gereden, vindt dat zon hoge wagens.

Bestelbusjes heb je in heel veel verschillende uitvoeringen. Standaard is niet zo hoog, maar behalve deze H1 heb je ook H2 en H3 (hoger en nog hoger). Idem voor de lengte (L1 t/m L4)

Uitgedrukt als b.v. L2H2.

cissy

Berichten: 20319
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Trailer of camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:02

TS heb je wel BE rijbewijs? 2 paardstrailer met bus ervoor kom je wel over de 3500kg MTM.

callippo

Berichten: 3387
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Trailer of camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 17:52

Ik wilde ook gelijk zeggen: busje plus trailer.
Momenteel heb ik een trafic uit 2011 en dat is echt het onhandigste busje dat ik ooit gehad heb. Mega draaicirkel, dus altijd overal 2x steken (met parkeren). Misschien is het alleen mijn model, maar ik zou dit serieus testen bij een proefrit.

Verder rijdt hij prima met een (volle) trailer, maar ga ik een volgende keer weer voor een Master of en VW T5 (als mijn budget het toelaat :D )

ikke

Berichten: 38888
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 19:12

callippo schreef:
Ik wilde ook gelijk zeggen: busje plus trailer.
Momenteel heb ik een trafic uit 2011 en dat is echt het onhandigste busje dat ik ooit gehad heb. Mega draaicirkel, dus altijd overal 2x steken (met parkeren). Misschien is het alleen mijn model, maar ik zou dit serieus testen bij een proefrit.

Verder rijdt hij prima met een (volle) trailer, maar ga ik een volgende keer weer voor een Master of en VW T5 (als mijn budget het toelaat :D )

Laat jouw budget ook het onderhoud van een T5 toe? Google maar eens op de betrouwbaarheid (of het gebrek daaraan) van de T5.

Maar heb jij niet een verlengde versie van de Traffic? Dan heb je wel een heerlijk slagschip waar je moeiteloos een feest in geeft maar dat heeft ook z'n nadelen..... }>

Sentir

Berichten: 660
Geregistreerd: 15-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 21:17

cissy schreef:
TS heb je wel BE rijbewijs? 2 paardstrailer met bus ervoor kom je wel over de 3500kg MTM.


Nog niet, staat op de planning !! Ik heb nog maar een jaartje en half mn echt rijbewijs :o dus wou even wachten vooraleer ik er een tweede bijgooide

Duhelo

Berichten: 29579
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 23:32

ikke schreef:
callippo schreef:
Ik wilde ook gelijk zeggen: busje plus trailer.
Momenteel heb ik een trafic uit 2011 en dat is echt het onhandigste busje dat ik ooit gehad heb. Mega draaicirkel, dus altijd overal 2x steken (met parkeren). Misschien is het alleen mijn model, maar ik zou dit serieus testen bij een proefrit.

Verder rijdt hij prima met een (volle) trailer, maar ga ik een volgende keer weer voor een Master of en VW T5 (als mijn budget het toelaat :D )

Laat jouw budget ook het onderhoud van een T5 toe? Google maar eens op de betrouwbaarheid (of het gebrek daaraan) van de T5.

Maar heb jij niet een verlengde versie van de Traffic? Dan heb je wel een heerlijk slagschip waar je moeiteloos een feest in geeft maar dat heeft ook z'n nadelen..... }>

Ik ging net zeggen, de mijne is niet de meest elegante auto maar draait en parkeert overal wel. Verlengde versie lijkt me wel onhandig ja !

Marije_jiplover

Berichten: 26547
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 08:04

Ik heb een VW T5 California voor mijn trailer staan en ben daar uiterst tevreden over.

callippo

Berichten: 3387
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Trailer of camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 14:08

Ik heb de Trafic met dubbele cabine, dus inderdaad de lange versie. Net zo lang als mijn laatste Master, maar die kon ik gewoon veel makkelijker inparkeren en keren op de weg.

We hebben nu een een Renault Captur huurauto, ook al met grote draaicirkel -O-

Maar goed, daar gaat het topic niet over. De Trafic is wel een stuk zuiniger dan ze Master (1:12 van 1:10) Hoewel die laatste meestal met trailer ongeveer hetzelfde verbruik had als zonder trailer.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 17072
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Trailer of camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 15:06

Ik heb een Dodge RAM 1500. Mag officieel 4500 kg maar in NL beperkt tot 3500 kg.

ikke

Berichten: 38888
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 17:48

janderegelaa schreef:
Ik heb een Dodge RAM 1500. Mag officieel 4500 kg maar in NL beperkt tot 3500 kg.

Correctie: de toestanden die erbij komen kijken om 4500kg te mogen trekken in NL zijn niet grappig en particulier eigenlijk niet te doen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 17072
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 20:04

ikke schreef:
janderegelaa schreef:
Ik heb een Dodge RAM 1500. Mag officieel 4500 kg maar in NL beperkt tot 3500 kg.

Correctie: de toestanden die erbij komen kijken om 4500kg te mogen trekken in NL zijn niet grappig en particulier eigenlijk niet te doen.

Welke toestanden?

ikke

Berichten: 38888
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 21:57

janderegelaa schreef:
ikke schreef:
Correctie: de toestanden die erbij komen kijken om 4500kg te mogen trekken in NL zijn niet grappig en particulier eigenlijk niet te doen.

Welke toestanden?

Individuele keuring van de combi, aangepaste installaties (o.a. autonoom remsysteem), APK-plicht van de aanhanger en voor de jongere rijbewijsbezitters; boven de 7 ton treingewicht C1-E noodzakelijk.

Het was zo dat de combi ook alleen in die gekeurde samenstelling mocht rijden maar wellicht is dat intussen verandert.

Natuurlijk kan het allemaal wel maar of het opweegt is de vraag.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 17072
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Trailer of camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 22:46

Ach zo. Hij is nu gewoon gekeurd voor 3500 kg. En dat is prima.

Sentir

Berichten: 660
Geregistreerd: 15-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 09:49

Ram ken ik. Ik weet alleen dat die dingen echt zuipen, hoge inschrijvingstax hebben, enz. Omdat het amerikaanse wagens zijn. Wel kunnen ze 3 ton trekken

Maar een merens + een Quarter hoop ik toch dat die samen maar 1 ton wegen :') en dat ik weg kom met een wagen die 2 of 2,5 mag trekken (plus daar gaat mn briend nooit mee akkoord. En 2dehands komen ze ook een fortuin. Maar, goede wagens om te trekken)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 17072
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Trailer of camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:10

Ze zuipen als een dolle idd. Maar op LPG gelukkig. Als ik de kosten om zou rekenen naar benzine dan rijdt hij op het moment tussen 1:15/18.

Duhelo

Berichten: 29579
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:28

Mijn vader heeft ook een dodge ram. Parachtige autos, op lpg wel doenbaar, maar ook giga en imo minder handig in België en Nederland met de smalle wegen, kleine parkingetjes.
Kwa laadruimte voor zadels etc ook niet praktisch (geen enkele pickup for that matter)

Mijn renault heeft ook een grote draaicirkel, de nieuwe iveco daily draait dan weer heel erg kort.
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 26-12-24 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 38888
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:35

Duhelo schreef:
Mijn vader heeft ook een dodge ram. Parachtige autos, op lpg wel doenbaar, maar ook higa en imo minder handig in België en nederland met de smalle wegen, kleine parkingetjes.
Kwa laadruimte voor zadels etc ook niet praktisch (geen enkele pickup for that matter)

Mijn renault heeft ook een grote draaicirkel, de nieuwe iveco daily draait dan weer heel erg kort.

Elke auto z'n plussen en minnen. Mijn Range Rover is dan wel praktischer voor dat zadel en parkeren in de stad, maar daar krijg je geen 20 pakken hooi in; dat lukt me in de 110 HCPU met enige moeite wel en in zo'n RAM past dat moeiteloos.

Het is maar net wat belangrijk is voor je.

Duhelo

Berichten: 29579
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Trailer of camionette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 11:40

Ja, klopt helemaal.
Ikzelf wil een degelijke bench voor de hond die niet vlak aan de koffer zit, plaats voor mijn bekapspul, hooi etc heb ik aanhangers voor en ik krijg wel een baaltje of zes in de bestelwagen ook. Dus de pickups zijn minder praktisch, maar voor iemand anders kunnen die net het van het zijn natuurlijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 17072
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 12:14

ikke schreef:
Duhelo schreef:
Mijn vader heeft ook een dodge ram. Parachtige autos, op lpg wel doenbaar, maar ook higa en imo minder handig in België en nederland met de smalle wegen, kleine parkingetjes.
Kwa laadruimte voor zadels etc ook niet praktisch (geen enkele pickup for that matter)

Mijn renault heeft ook een grote draaicirkel, de nieuwe iveco daily draait dan weer heel erg kort.

Elke auto z'n plussen en minnen. Mijn Range Rover is dan wel praktischer voor dat zadel en parkeren in de stad, maar daar krijg je geen 20 pakken hooi in; dat lukt me in de 110 HCPU met enige moeite wel en in zo'n RAM past dat moeiteloos.

Het is maar net wat belangrijk is voor je.

Qua parkeren is hij niet breder dan een bus. De lengte is soms een probleem. Onbekende parkeergarages vermijd ik het liefst want je weet nooit wat voor een rare draai je ergens moet maken. Maar paarden, pakken hooi of iemand verhuizen is echt geen probleem. Het grote voordeel vind ik dat het gewoon safe is. Ik rij niet op de grenzen van mijn auto zijn kunnen.

Afbeelding