Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cayenne schreef:Wanneer hij buiten staat, komt hij dan in de wei of alleen in de paddock?
En als het de paddock is, kan hij dan wel een flink sprintje trekken om even de ergste energie eruit te krijgen?
Is het een idee om een verzorgster te zoeken die overdag met hem kan wandelen/naar buiten onder het zadel stappen?
Eventueel een stalgenoot?
pol013 schreef:Je kunt toch nog steeds heel veel andere grondwerk dingetjes doen?
Ik moet op het moment met mijn merrie stappen ivm revalidatie. We priegelen lekker aan met balkjes. Dat kun je in tich variaties doen en zo moeilijk/makkelijk maken als passend is voor je paard. Volgens de dierenarts doet het niks met de 'mechanische load' op het been. Dus kun je ook bij een peesblessure doen.
Ze kan aan de hand wijken en schouder binnenwaarts. variëren in stap lengte van middenstap tot 'verzamelde' stap. Je kunt ze spaanse pas leren.
En dan ben ik nog niet eens echt creatief geworden want er zal vast nog heel veel meer zijn.
Gizeppie schreef:pol013 schreef:Je kunt toch nog steeds heel veel andere grondwerk dingetjes doen?
Ik moet op het moment met mijn merrie stappen ivm revalidatie. We priegelen lekker aan met balkjes. Dat kun je in tich variaties doen en zo moeilijk/makkelijk maken als passend is voor je paard. Volgens de dierenarts doet het niks met de 'mechanische load' op het been. Dus kun je ook bij een peesblessure doen.
Ze kan aan de hand wijken en schouder binnenwaarts. variëren in stap lengte van middenstap tot 'verzamelde' stap. Je kunt ze spaanse pas leren.
En dan ben ik nog niet eens echt creatief geworden want er zal vast nog heel veel meer zijn.
Bedankt voor je tips, echter mag ik geen dingen meer met balken doen of op een volte. Dat is te belastend voor zijn tussenpees. Spaanse pas kent hij al. Het dressuur aan de hand is wel een idee.