Paardenmens, mens met paarden of toch een Penny meisje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardenmens, mens met paarden of toch een Penny meisje?

Paardenmens
114 (60%)
Mens met paarden
35 (18%)
Penny meisje
40 (21%)

Totaal aantal stemmen: 189

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-24 21:21

erg leuk om te lezen waarom iemand zich onder een bepaalde 'categorie' schaart :D

Bowo schreef:
Wat bedoel je met 'mens met paard'?
In deze context lees ik het als, iemand die een paard heeft maar er totaal geen verstand van heeft. Ik denk alleen dat niemand zichzelf onder die categorie wil scharen (muv misschien van mensen die net een eigen paard hebben gekocht)

Echt een goede omschrijving heb ik zo niet. Waarbij ik zelf denk bij 'mens met paard' is iemand waarbij het leven niet echt om het paard draait of de mensen die gewoon geen feeling hebben voor een paard (bijvoorbeeld; iemand waarbij zelfs het makkelijkste paard moeilijk lijkt).

Bij een paardenmens denk ik vooral aan de mensen waarbij vaak wordt gezegd; 'ja, maar jij hebt altijd makkelijke paarden'. Terwijl dat niet zo is. Paardenmensen hebben die feeling die sommige mens met paard missen. En vaak draait het leven van deze mensen om de paarden.

En pennymeisje weet iedereen wel denk ik _/-\o_

Dit is wel hoe ik het zie, iemand anders kan het natuurlijk compleet anders zien.

Tancreda4

Re: Paardenmens, mens met paarden of toch een Penny meisje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:26

Paardenmens. Mijn paarden zijn mijn leven, ze zitten altijd in m'n hoofd, ben er altijd mee bezig. Ik vind het altijd nog lastig ze los te laten.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:38

Mens met paard. Mijn man heeft altijd geroepen dat hij nooit een paarden meisje wilde, dus ik ben een meisje met paard. Tenminste, nu sinds een klein jaar zonder paard helaas... :\ Bij ons was vooral het verschil dat het leven niet om het paard draaide, maar mijn man begrijpt heel goed dat het paard van mij afhankelijk is en dat dus in heel veel gevallen vóór gaat.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 21:45

Pennymeisje! Ik heb een valk :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:14

Ik denk dat ik paardenmens ben.
Ik ben na mijn werk altijd bij de paarden, op mijn vrije dagen zit ik minimaal 5u bij de paarden. Ik hoef niet perse te werken met ze, gewoon lekker eens borstelen of een knuffel geven is al genoeg.
Tevens vind ik sinds dit jaar ook dat ik geen relatie meer nodig heb, ik heb echt genoeg aan mijn dieren :)

Ik doe wedstrijden, maar heb geen doelen en er is ook zeker geen prestatiedruk langs mijn kant.

Ik ken zelf wel mensen met paarden op pension waar ik sta. Dat zijn mensen die een paard hebben maar er niet dagelijks, of sommigen zelfs zelden (tot nooit enkele volpensionners) naar komen kijken. Dat vind ik zielig voor het dier. Het krijgt uiteraard alles wat nodig is. Maar welk nut heefr het een dier te hebben als je er niet naar omkijkt? Enkel status en dat je kan zeggen "ik heb een paard?"
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 26-11-24 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 22:17

Paardenmens!

En een beetje penny :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:21

Ik ben een erg overjarige Penny *\o/*

Paard heeft vlechtjes, veel bijnamen, kent kunstjes, is verwend en wij hebben buiten plezier hebben weinig ambities. :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:30

Jammer dat je maar 1 optie mag kiezen...
De helft van mij is paardenmens. Bloedfanatiek in hoe ik management rond mijn pony kan optimaliseren, hoe ik haar correct train, en hoe ik haar happy houdt.

Maar... De andere helft is 100% Penny Meisje. Lol met de knol, samen op trektocht, eens een skippybal bij de pony in de longeerbak gooien, in de sneeuw op buitenrit... Ik houd van een beetje gekkigheid, en mijn pony gelukkig ook *\%/*

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:41

Absoluut een pennymeisje en daarbij echt een paardenmens. Mijn drukke leven staat 100% in het teken van de paarden en ik merk dat ik ook veel plezier en ontspanning haal uit het verzorgen van andermans paarden. Gisteren zat ik op de bakrand terwijl de paarden en gras aan de kantjes aan het eten waren. Nog steeds maakt mijn hart een sprongetje op het moment dat ik die lieve en betrouwbare blik in mijn paard haar ogen zie en wanneer ze naar mij toekomt om even hoi te zeggen.

De grote droom is niet voor niets om ooit een boerderij met plek voor 10-15 paarden aan huis te hebben. Tot due tijd mag ik nog heel hard werken achter de laptop en mijn studie gaan halen...