Wat betaal je nog voor een 21 jaar oude KWPN´er

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Re: Wat betaal je nog voor een 21 jaar oude KWPN´er

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:41

Paard is 21 dus gaat de komende jaren waarschijnlijk duurder worden in onderhoud ivm gezondheidskwaaltjes. Ik zou als eigenaar een bedragje willen voor overname spullen en 'm gratis komen afleveren. Maar goed zo staan deze eigenaren er blijkbaar niet in. Zonder spullen zou ik toch niet veel hoger gaan dan 1250.

Manadeluca

Ik heb voor een 20 jarige lipizzaner € 900 betaald, zijn paspoort was verouderd, alles bij elkaar € 1200 om hem weer in orde te brengen.

Mijn oudste dochter heeft er een leermeester aan. Hij had heel wat moeite om hier te aarden, maar intussen kunnen we ons niet meer voorstellen als hij er niet meer zou zijn.

Het is ondanks zijn nukken best gezellig met hem, je ziet heel vaak in het rijden terug dat hij in het verleden dressuurmatig gereden is. Hij kwam zonder spullen, zijn halster heb ik teruggegeven.
Laatst bijgewerkt door Manadeluca op 12-11-24 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Als er spullen bijzitten wel, dat mag betaald worden.
Maar voor het paard zelf, hoe fijn is het dat je weet dat hij ergens komt waar hij weer echt geliefd is.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:44

De oude eigenaren mogen blij zijn dat ze een fijne plek vinden voor hun dier.
Persoonlijk zou ik mijn dier dan zijn oude dag gunnen bij zijn oude baasje en het weggeven.
Andere kant: als ik mijn oude paard écht terug zou willen zou ik daar ook 2000 voor over hebben...

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 10:48

Ik heb mijn 21 jarige kwpn-er een jaar of 9 geleden gekocht voor 500,- incl regendeken en zadel (oude stubben veelzijdigheid dus moest toch een nieuwe, maar voor het eerst kon ik erop). Vond ik een nette prijs en het was ook echt wel wat gun factor. Zij wilde een jonger paard maar deze na 11 jaar plezier niet zomaar afserveren. Dus we waren er allemaal mee geholpen in dit geval.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:34

Lastig. Het is in dit geval ook de emotionele waarde. Als ik rationeel naar zou kijken vind ik €800 niet eens zo gek, 1250 ook nog niet maar dat zou een beetje mijn max zijn. Je koopt toch een 21 jarig paard. Wel eens waar nog bereden en gezond. En ze leeft misschien nog wel minstens 10 jaar. Maar het rijden zou eerdaags wel gebeurd zijn. Ook al blijft zij dan gezond dan wordt het wel vooral een (emotionele) kostenpost waar je nog een beetje mee kan poetsen en frunniken maar dat is het dan wel. Mocht ze ook nog eens ziek worden dan wordt het paard een nog grotere kostenpost. En je weet niet voor hoe lang. Wil en kan je vriendin dit dragen? Heeft ze op lange termijn niet liever een paard waar ze op kan rijden? Etc

Als ze dat graag wil zou ik een (laatste) bod doen van 1250. Maar ik denk dat de huidige eigenaren blij mogen zijn als het paard wat zij willen afdanken omdat het te oud wordt, naar een nieuw/vertrouwd huisje mag waar zij tot aan haar dood mag blijven ( ik ga er dan even vanuit dat dat het plan is).

Wellicht proberen de huidige eigenaren nu ook wel het maximale eruit te krijgen omdat ze weten dat er een emotionele waarde zit. Ik vraag mij af of een ander er zomaar 2000 of meer voor zou betalen. Ligt wel een beetje aan wat haar niveau ooit was en in hoeverre dat nu nog wordt bijgehouden. Want ze wordt dressuur matig nog wat gereden, maar wat houd dat in? Echt fanatiek met kunde of gewoon wat rondjes hobbelen in de bak?
Als de merrie ooit z2 heeft gelopen en dit is een beetje bijgehouden denk ik dat een ander wellicht die 2.000 over heeft om haar in te zetten als leer paard. Als ze nooit hoger dan b/l heeft gelopen en nu door een echte amateur een paar keer per week wordt bij gehouden met wat rondjes sjokken in de bak denk ik niet dat mensen dat er voor gaan geven. Maar ik lees hier reacties dat mensen dat blijkbaar wel normaal vinden. Anders had ik wel gedurfd om te zeggen dat 1.000 in mijn laatste bod is en ze succes wensen met de verkoop als ze er niet op ingaan. Grote kans dat ze dan over een maand of 2 weer erop terugkomen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 11:55

Of ze verkopen m voor 800 aan een opkoper. Dat soort gokken moet je alleen nemen als je bereid bent te verliezen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 19:05

Erg leuk nieuws, nadat het niet lukte om het paard te verkopen aan de hogere prijs hebben de eigenaars van het paard toegegeven, en heeft mijn vriendin ze kunnen kopen voor de 800 euro die ze geboden had! Allemaal heel erg bedankt voor jullie input!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:09

Wat een goed nieuws!
Wens haar veel geluk en nog hele fijne jaren met haar oude/nieuwe paard.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:05

Super leuk!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:14

Oh wat fijn! Is ook een nette prijs zo.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:21

Die eigenaren hadden wel echt het minste geduld ooit als je die conclusie trekt na nog geen 2 dagen te koop :')

Maar fijn nieuws!

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 20:31

Bielsje schreef:
Die eigenaren hadden wel echt het minste geduld ooit als je die conclusie trekt na nog geen 2 dagen te koop :')

Maar fijn nieuws!

Het bod was wel al enkele dagen geleden gedaan hoor. Maar inderdaad het lijkt wel of ze niet snel genoeg weg kon zijn, ze mag haar vrijdag gaan ophalen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:34

1500 a 2000

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:40

Wat fijn! Gefeliciteerd! Fijn voor het paard.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 14:46

Super leuk voor je vriendin! gefeliciteerd.

De mensen die zeggen dat zo'n paard 'niks' meer waard is.

TS geeft aan dat het paard nog dressuurmatig gereden wordt. Maar geeft het niveau er niet bij aan.
Mijn oudje liep tegen die tijd nog winstpunten in het Z2 en B cross. Dat heeft hij tot zijn 25e nog op dat niveau volgehouden. Daarna zijn we gaan afbouwen.

Dat is niet de regel. Dat snap ik. Maar ze bestaan wel. Uberfitte leermeesters die gewoon nog een hele tijd meekunnen. Die zijn wel iets meer waard dan slachtprijs. Als je er zoeen te koop hebt, snap ik dat je niet akkoord gaat met 800 euro.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-24 14:52

pol013 schreef:
Super leuk voor je vriendin! gefeliciteerd.

De mensen die zeggen dat zo'n paard 'niks' meer waard is.

TS geeft aan dat het paard nog dressuurmatig gereden wordt. Maar geeft het niveau er niet bij aan.
Mijn oudje liep tegen die tijd nog winstpunten in het Z2 en B cross. Dat heeft hij tot zijn 25e nog op dat niveau volgehouden. Daarna zijn we gaan afbouwen.

Dat is niet de regel. Dat snap ik. Maar ze bestaan wel. Uberfitte leermeesters die gewoon nog een hele tijd meekunnen. Die zijn wel iets meer waard dan slachtprijs. Als je er zoeen te koop hebt, snap ik dat je niet akkoord gaat met 800 euro.

Ze liep nu geen Z meer maar wel nog degelijke dressuur en niet een beetje rondhobbelen, ze kent bijvoorbeeld bijna alle zijgangen enzo. Ik begrijp dat de kopers hun kans wilden wagen maar blijkbaar kregen ze het toch niet verkocht. Of ze wilden gewoon snel van haar af zijn en hebben toen de lagere prijs maar voor lief genomen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 16:19

Was ook geen oordeel over dit bedrag hoor TS. Het is altijd een goed bedrag als verkoper en koper het er over eens zijn.

Maar meer in het algemeen: Dat niet alle 21 jarige gelijk zijn. Al zal de hoofdmoot inderdaad al meer in een afbouwfase zitten en dus vaker minder 'waard' zijn.