Hulp gezocht! Probleem in kudde!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 23:31

Djngoow schreef:
paars schreef:
Wat kan helpen: probeer samen wat te doen. Dus samen af te spreken en in de bak wat wandelen (jij met je had en zij met haar jaarling). Wissel dat ook af. Dus jij met haar jaarling en andersom. Op die manier kunnen de paarden ervaren dat ze bij elkaar horen. Vaak zie je in een groot koppel dat de paarden die samen tijd ook doorbrengen buíten het koppel maatjes worden .

Ja hier hadden we het inderdaad ook al over gehad.

Gewoon gaan doen. En als je jouw paard ophaalt uit het koppel ook even de jaarling een kroel geven. En dat moet de eigenaar van de jaarling ook doen met de jouwe. Heb dat 2 keer op die manier meegemaakt. Werkte gewoon.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 07:27

Staleigenaresse gaat met haar praten om dit voor te stellen.
Hoop dat ze er voor open staat!

Gezien ze ook samen konden eten en kroelen kan ik me bijna niet voorstellen dat een beetje tijd en moeite er in stoppen niet voldoende gaat zijn.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 08:16

ikke schreef:
Klimmen in de rangorde door iemand onder jouw positie te plaatsen.
Op zich heel verklaarbaar gedrag.

Precies dat.

Ik zou er iig wel gauw klaar mee zijn als eigenaar van de jaarling. Mijn paard is ooit zo het bokje geweest in de kudde, nou nooit weer.

Beemsterkaas

Re: Hulp gezocht! Probleem in kudde!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:05

Als het je eigen paarden zouden zijn kan je inderdaad creatief aan de slag met allerlei oplossingen.

Maar in dit geval vrees ik ervoor. De kudde was voor jouw komst wel rustig en stabiel, nu niet meer. Dat is erg zuur voor zowel de eigenaar als de jaarling.

Een jagende ruin gaat hier niet zomaar mee ophouden, tenzij hij op z'n donder krijgt van een ander paard uit de kudde.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 09:35

Wintu schreef:
ikke schreef:
Klimmen in de rangorde door iemand onder jouw positie te plaatsen.
Op zich heel verklaarbaar gedrag.

Precies dat.

Ik zou er iig wel gauw klaar mee zijn als eigenaar van de jaarling. Mijn paard is ooit zo het bokje geweest in de kudde, nou nooit weer.

Inderdaad. Ik heb een paar keer behoorlijke blessures bij mijn paard gehad met bijbehorende veeartskosten en extra verzorgingswerk, door "jagende" ruinen. Ik zou er ook niet voor openstaan om met mijn paard "opvoedingscursussen" te gaan geven aan de dominante lastpak van een ander. Dit is het probleem van de stalhouder om de lastpak op een andere wei te zetten.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:07

Idd en hier wel vaker gezien dat de laagsten in rang degene zijn die een nieuw of jong dier, het meest op stang jagen… (volgens mij om hun plek duidelijk te proberen maken, met een groot deel onzekerheid eronder).

Kan oplossen met tijd, kan blijvend zijn, moeilijk te voorspellen.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 10:20

Denk dat die onzekerheid wel een factor kan zijn ja. Hij is meestal redelijk de kneus in de groep. Hij is doorgaans heel zachtaardig en gaat confrontatie uit de weg.
Dus zou kunnen dat hij net een jaarling uitzoekt, die al niet goed in de groep ligt, om zijn plaats nét 1 miezerig stapje minder laag te maken..

Maar het stomme vind ik dat hij op een ander moment wel samen stond te eten of te kroelen met hem. Staat zo lijnrecht tegenover het jagen. Geeft me wel hoop dat het goed zou kunnen komen met het investeren van wat tijd en moeite in het samen dingen doen.
Mijn pony is normaal een lieverd voor alle andere paardjes, hij is echt geen gemenerik.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:28

Het is ook zo dat een heel stel diverse paarden die elkaar niet hebben uitgekozen bij elkaar worden gezet op een beperkte ruimte waar ze niet uit kunnen. Zoals iemand hierboven al schreef, dat is geen natuurlijke kudde. Als er genoeg gras staat of meerdere voedselplekken worden aangeboden kan het nog meevallen maar anders hebben ze ook niet veel anders te doen dan met elkaar klieren. ja soms ook kroelen samen etc., dat wel.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 10:29

Ja ze hebben genoeg ruimte in ieder geval en 1 hele grote hooiruif en nog 2 of 3 hooibakken, verdeeld over een grote paddock.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 10:36

Hier ook zo'n sulletje die echt geen vlieg kwaad doet en voor alles en iedereen aan de kant gaat. Jagers moeten hem juist altijd hebben. Toen hij in een onrustige kudde stond had hij het echt zwaar. Op een gegeven moment kwam er een klein shetje nieuw bij. Vanaf moment 1 deed hij echt heel lelijk naar haar. Ik denk dat hij inderdaad het zat was om de laagste te zijn en hij schatte in dat hij deze uk wel kon hebben. Zo vertaal ik het in ieder geval maar even.

Maar hij heeft nooit gejaagd. Hooguit heel boos gekeken, beetje dreigen met de kont en tanden en een klein drafje van een paar stappen in de richting van die pony. En dat was na een paar dagen ook weer over. Er komt wat dat betreft geen contact bij kijken en het is nooit onveilig geweest.

Echt jagen vind ik zelf echt vreselijk gedrag, juist omdat ik zo'n lief sulletje eersteklas heb die daar echt kapot van gaat. En misschien zelfs wel kapot van gegaan is want hij staat nu met een blessure die slecht verklaarbaar is. Kan me dus heel goed voorstellen dat dit gedrag gewoon niet geaccepteerd wordt nu op stal bij jullie.

Ben bang dat je als nieuweling toch aan het korste eind zult trekken en dat is altijd wel het risico van groepsverband. Ik hoop voor je dat jullie eruit gaan komen.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 10:39

Ja daar ben ik ook bang voor. En begrijp het ook hoor.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 11:57

Djngoow schreef:
Denk dat die onzekerheid wel een factor kan zijn ja. Hij is meestal redelijk de kneus in de groep. Hij is doorgaans heel zachtaardig en gaat confrontatie uit de weg.
Dus zou kunnen dat hij net een jaarling uitzoekt, die al niet goed in de groep ligt, om zijn plaats nét 1 miezerig stapje minder laag te maken..

Maar het stomme vind ik dat hij op een ander moment wel samen stond te eten of te kroelen met hem. Staat zo lijnrecht tegenover het jagen. Geeft me wel hoop dat het goed zou kunnen komen met het investeren van wat tijd en moeite in het samen dingen doen.
Mijn pony is normaal een lieverd voor alle andere paardjes, hij is echt geen gemenerik.

Dat is niet zo raar hoor.
Jouw paard is laagste in rang, de jaarling wil hij onder zich houden om zichzelf net wat zelfvertrouwen te geven.

Als er dan iets in de groep gebeurd zoals een hoger paard dat gaat eten terwijl jouw laagste in rang eigenlijk daar bij wou of een hogere in rang verplaatst zich en jouw lagere moet die plek vervolgens mijden...
Dat zijn allemaal factoren die op dat moment frustratie bezorgen en vroeger hield hij die frustratie voor zichzelf maar nu heeft hij een zondebok dus projecteert hij zijn frustratie daarop.

Maakt niet uit wat of waar die zondebok op dat moment is of doet, de jouwe zal erheen racen om frustratie kwijt te raken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:11

De tijd is gewoon ook te kort.... reken liever in weken, soms een tweetal maanden.
Inscharen op een relatief kleine ruimte en dat goed laten gaan is veelal meer geluk dan wijsheid.

Gewoon een poos aangrenzend laten staan... lijkt me dat dat toch wel kan?

Als mensen op basis van dit gedrag na 5 dagen paarden gaan verkassen begrijp ik wel dat het vaak mis gaat met inscharen.
Neem de tijd. Ook staleigenaren moeten gewoon ruimte creëren voor een nieuwkomer zodat er tijd is voor gewenning.

Sneller inscharen kan wel. Maar dan in een stabiele kudde op een groot stuk land.
In een paddock met beperkte voerplekken (in principe moet er altijd 1 voerplek meer zijn dan het aantal paarden) inscharen en verwachten dat dat goed gaat na 5 daagjes is ook wel veel gevraagd van de nieuwkomer. Die zit nog hoog in de adrenaline en cortisol van alle nieuwe indrukken. Laat eerst maar tot rust komen....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 12:24

Soms is het inderdaad langer nodig, hier ook wel eens een jager gehad,dan moesten ze echt langer aan elkaar wennen. :j
Samen eten schept ook een band dus hadden we dan het paard wat nieuw was wel vlak bij de hooipunten gezet zodat hij eigenlijk al in de kudde stond te eten.
maar er wel een draad tussen zat.
Duurde paar weken,maar toen je niet meer zag dat ze boos naar hem toe vlogen kon hij de groep in en is het goed gegaan.
Zo kun je het ook proberen, wel in de kudde, zo dicht mogelijk er bij houden,maar even wat langer draadje er tussen laten.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 13:08

Er staan 8 paarden op een grote paddock, 1 hooihuisje en dan nog 2 of 3 bakken? Dat is niet veel.

Wat voor paarden zijn het?
Hoe groot is die paddock werkelijk?
Zijn de bakken altijd goed gevuld?

En waarom is je paard er op dat moment bij gezet? Is het een standaard periode of maakten ze al veel contact met elkaar over het draad? Is er meer gedaan dan er gewoon bij zetten en hopen dat het goed gaat?

Toen ons laatste setje erbij kwam, werd er al heel lelijk gedaan met draad ertussen. Er moet eerst wat rust komen naast elkaar.
Toen inderdaad ook samen gaan wandelen. Het is vooral belangrijk dat paarden weten wat ze dan aan elkaar hebben in situaties.
Eerst alleen op het gras bij elkaar gezet. Staat hier dan wel open zodat ze nog steeds van elkaar weg kunnen.
Daarna ook daarna bij elkaar. Mijn ruin kon ook heel goed jagen, maar ze aten ook wel snel samen. Hij zal altijd iets blijven jagen en het heeft tijd gekost dat ze elkaar allemaal accepteerden.

Het is ook weleens vanzelf gegaan en dan heb je gewoon mazzel.

Hoe is de rest? De jaarling heeft nog een maatje of de moeder? In een gemengde kudde opgroeien is ideaal, maar een jaarling alleen is natuurlijk nog best heel jong in een kudde.

Wij hebben 2 2jarigen en een 25jr ruin en dan de merries. Ze zijn met de ruin opgegroeid en die was vanaf begin leuk met ze, maar het spel werd wel steeds heftiger. Als ik mijn 2 jarige als jaarling zo bij hem had gezet, was die best flink aangepakt.
Het is ook wel een tijdje wat heftiger geweest, maar nu klooien ze als ruinen samen.

Het zal voor de eigenaresse van de jaarling eraan liggen of ze mee wil doen aan het koppelen. Heeft zij er belang bij dat er nog een volwassen ruin bij komt, heeft ze begrip voor de situatie of was het prima zoals het was en heeft ze vooral last en angst nu die van jou erbij staat.

Heeft jouw ruin wel eerder met hele jonge paarden gestaan? ( naast toen hij zelf jong was )

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 13:38

Ninx schreef:
De tijd is gewoon ook te kort.... reken liever in weken, soms een tweetal maanden.
Inscharen op een relatief kleine ruimte en dat goed laten gaan is veelal meer geluk dan wijsheid.

Gewoon een poos aangrenzend laten staan... lijkt me dat dat toch wel kan?

Als mensen op basis van dit gedrag na 5 dagen paarden gaan verkassen begrijp ik wel dat het vaak mis gaat met inscharen.
Neem de tijd. Ook staleigenaren moeten gewoon ruimte creëren voor een nieuwkomer zodat er tijd is voor gewenning.

Sneller inscharen kan wel. Maar dan in een stabiele kudde op een groot stuk land.
In een paddock met beperkte voerplekken (in principe moet er altijd 1 voerplek meer zijn dan het aantal paarden) inscharen en verwachten dat dat goed gaat na 5 daagjes is ook wel veel gevraagd van de nieuwkomer. Die zit nog hoog in de adrenaline en cortisol van alle nieuwe indrukken. Laat eerst maar tot rust komen....

Het probleem met aangrenzend staan is dat de enige mogelijkheid dan is om die van mij met een maatje op de track te zetten en de rest op de paddock/bak. Dan kunnen ze via/over 2 grote poorten heen contact zoeken. Zo staan ze nu, maar dit is natuurlijk geen oplossing voor de lange termijn.
De ruimte 'beter' verdelen om ook de paddock erbij te pakken, waar ze het meeste staan, durft de staleigenaresse niet aan omdat we eentje in de kudde hebben die graag door de draad gaat. Ze is bang dat deze dan door de draad gaat op een onbeheerd moment en ze alsnog samen komen te staan en er dan wellicht Iets gebeurd. Begrijpelijk.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 13:39

ellepel schreef:
Soms is het inderdaad langer nodig, hier ook wel eens een jager gehad,dan moesten ze echt langer aan elkaar wennen. :j
Samen eten schept ook een band dus hadden we dan het paard wat nieuw was wel vlak bij de hooipunten gezet zodat hij eigenlijk al in de kudde stond te eten.
maar er wel een draad tussen zat.
Duurde paar weken,maar toen je niet meer zag dat ze boos naar hem toe vlogen kon hij de groep in en is het goed gegaan.
Zo kun je het ook proberen, wel in de kudde, zo dicht mogelijk er bij houden,maar even wat langer draadje er tussen laten.

Zie bovenstaande reactie op je voorganger, beantwoord eigenlijk jouw bericht meteen haha.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 13:49

superpony schreef:
Er staan 8 paarden op een grote paddock, 1 hooihuisje en dan nog 2 of 3 bakken? Dat is niet veel.

Wat voor paarden zijn het?
Hoe groot is die paddock werkelijk?
Zijn de bakken altijd goed gevuld?

En waarom is je paard er op dat moment bij gezet? Is het een standaard periode of maakten ze al veel contact met elkaar over het draad? Is er meer gedaan dan er gewoon bij zetten en hopen dat het goed gaat?

Toen ons laatste setje erbij kwam, werd er al heel lelijk gedaan met draad ertussen. Er moet eerst wat rust komen naast elkaar.
Toen inderdaad ook samen gaan wandelen. Het is vooral belangrijk dat paarden weten wat ze dan aan elkaar hebben in situaties.
Eerst alleen op het gras bij elkaar gezet. Staat hier dan wel open zodat ze nog steeds van elkaar weg kunnen.
Daarna ook daarna bij elkaar. Mijn ruin kon ook heel goed jagen, maar ze aten ook wel snel samen. Hij zal altijd iets blijven jagen en het heeft tijd gekost dat ze elkaar allemaal accepteerden.

Het is ook weleens vanzelf gegaan en dan heb je gewoon mazzel.

Hoe is de rest? De jaarling heeft nog een maatje of de moeder? In een gemengde kudde opgroeien is ideaal, maar een jaarling alleen is natuurlijk nog best heel jong in een kudde.

Wij hebben 2 2jarigen en een 25jr ruin en dan de merries. Ze zijn met de ruin opgegroeid en die was vanaf begin leuk met ze, maar het spel werd wel steeds heftiger. Als ik mijn 2 jarige als jaarling zo bij hem had gezet, was die best flink aangepakt.
Het is ook wel een tijdje wat heftiger geweest, maar nu klooien ze als ruinen samen.

Het zal voor de eigenaresse van de jaarling eraan liggen of ze mee wil doen aan het koppelen. Heeft zij er belang bij dat er nog een volwassen ruin bij komt, heeft ze begrip voor de situatie of was het prima zoals het was en heeft ze vooral last en angst nu die van jou erbij staat.

Heeft jouw ruin wel eerder met hele jonge paarden gestaan? ( naast toen hij zelf jong was )

Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik ga zo goed mogelijk proberen te reageren.
De kudde bestaat inderdaad in totaal (incl. die van mij) uit 8 paarden. Dit is een gemengde groep van een kleine mamapony met veulen, een jaarling (niet verwant) en de rest volwassen paarden van verschillende leeftijden en rassen.
Ik voeg zo een foto toe vanaf boven gezien, om de ruimte wat beter duidelijk te maken. De ruimte is een paddock, aangrenzende (open) rijbak, met daaraan een 8-vormige track met weides ertussen (weides over het algemeen dicht). Op de track staan ook nog 2 hooibakken maar weet even niet zeker of die gevuld zijn, de paarden hebben een duidelijke voorkeur aan eten op de paddock!
De bakken in de paddock zijn altijd gevuld. Hooi gaat nooit 'op'.

Ze zijn er op dat moment bij gezet omdat ze continu bij de poort stonden, het heel gezellig leken te vinden en de andere paardjes ook telkens ontspannen erbij kwamen staan en kwamen buurten. Ze leken er klaar voor.
Introductie in de kudde ging ook vrij goed. Beetje rennen en aftasten maar eigenlijk snel rustig.

Het is nu inderdaad afwachten of de eigenaresse mee wil werken aan het koppelen, ik verwacht eerlijk gezegd weinig. Het betreft een 15 jarig meisje die gewoon meteen in paniek is als er 1 keer achter haar pony aangerend wordt en de ernst van de situatie inschatten (paardentaal snappen) lijkt niet echt aanwezig. Ik begrijp het, ze is nog jong, is haar eerste pony en dan is het ook nog een jaarling.
Maar goed ik wacht af, wie weet kunnen we toch iets regelen.

Hij heeft toen hij zelf kleiner was (<4 jaar) in een grote gemengde kudde gestaan meen ik. Daarna heeft hij nog wel eens bij een 2,5 jarige gestaan, daar speelde hij ontzettend veel mee. (Hij is nog altijd vrij speels). Verder niet meer zo'n jonge pony's zo ver ik weet vanaf zijn 4e in ieder geval.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 13:51

Afbeelding

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 13:54

Djngoow schreef:

Bovenste smalle gedeelte is de paddock.
Aangrenzend het iets bredere stuk is de rijbak (alles loopt gewoon door in elkaar).
Aangrenzend aan de rijbak kunnen ze 2 kanten de track op. Je ziet het zo niet goed maar deze is in een grote 8. Daartussen zitten weides die op het moment vooral dicht zijn.

Maar, feit is... de paarden staan heel graag voren op de paddock met zn allen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 14:55

In principe geldt voor hooiplekken: het aantal paarden + 1.
Voor 8 paarden zou je dus minimaal op 9 plekken hooi willen aanbieden om stress te vermijden. Vaak gaat de rangorde gelden als het om eten gaat, dus ik vermoed dat dat nu ook aan de hand is.

Dat ze vooraan blijven staan begrijp ik als daar het eten is. Uiteindelijk is eten toch de motivator om te gaan verplaatsen en als ze weten dat er op de track niets te vinden is zullen ze daar niet persé heen gaan.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 15:58

Djngoow schreef:
Het is nu inderdaad afwachten of de eigenaresse mee wil werken aan het koppelen, ik verwacht eerlijk gezegd weinig. Het betreft een 15 jarig meisje die gewoon meteen in paniek is als er 1 keer achter haar pony aangerend wordt en de ernst van de situatie inschatten (paardentaal snappen) lijkt niet echt aanwezig. Ik begrijp het, ze is nog jong, is haar eerste pony en dan is het ook nog een jaarling.

Dit vind ik eerlijk gezegd een beetje "kinderachtig"...
De eigenaresse heeft alle recht zich niet fijn te voelen bij het gedrag dat jouw paard laat zien.
Haar jaarling is kwetsbaar en die stond daar heel fijn, tot jouw paard erbij kwam en hem kwetsbaar maakt.

Feit dat je je zo uitlaat over de eigenaresse, belooft ook van jouw kant weinig goeds. Zo ga je geen open gesprek in en aan en toont ook van jouw kant vooroordeel die bij zal dragen aan de wrevel onderling (ook tussen de paarden trouwens).

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:05

Little_Gift schreef:
Djngoow schreef:

De eigenaresse heeft alle recht zich niet fijn te voelen bij het gedrag dat jouw paard laat zien.
Haar jaarling is kwetsbaar en die stond daar heel fijn, tot jouw paard erbij kwam en hem kwetsbaar maakt.

Feit dat je je zo uitlaat over de eigenaresse, belooft ook van jouw kant weinig goeds. Zo ga je geen open gesprek in en aan en toont ook van jouw kant vooroordeel die bij zal dragen aan de wrevel onderling (ook tussen de paarden trouwens).

Ik ben het hier eigenlijk wel erg mee eens.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 16:28

Een 15 jarige kan heel wijs zijn en ook heel handig met paarden. Dat ze gek is op haar jaarling staat los van haar leeftijd. Ik ben 50 en de grootste penny als het om de dieren gaat.

Wij hadden een track rondom en ze gingen ook niet graag naar achter ook al was daar een ruime overdekte hooibar. Ik heb meerdere routes gemaakt zodat ze altijd overal heen kunnen.

Vooraan bij de stal en bij ons huis is duidelijk wel hun fijne plek, maar nu ze meer mogelijkheden hebben om te kiezen bewegen ze veel meer. Ook hebben we nu steeds meerdere hooiplekken bij elkaar. Ervaring leert ons dat zelfs als paarden apart staan, ze toch graag in elkaars buurt willen zijn. Of je moet echt meerdere hechte koppels hebben, maar dat is vaker in de grotere kuddes.

Er zijn te weinig hooiplekken voor het aantal paarden. Kijk of er meer plekken mogelijk zijn. Dat stimuleert ook echt het bewegen wat vaak het doel is van een track.
Zorg dat er ruimte genoeg is bij de hooiplekken om te passeren.

Zorg dat er nooit doodlopers zijn. Zeker met paarden van klanten/vreemden wil je geen risico's nemen.

Hopelijk kan je dit bespreken en is de stal ook vooruitstrevend. Maar zoals bij de meeste plekken is een leuke pp niet in 1keer klaar en hebben ze misschien nog wel plannen.

Ruinen blijven vaak speels. Mijn ruin is nu 25 en toen de jongens kwamen was hij echt de leukste oom. Maar het spelen wordt vaak wat harder en dan moet er ruimte zijn om ook weer rust te krijgen, samen te eten, te slapen etc.

Zijn er camera's? Weten jullie hoe vaak je ruin zich zo gedraagt? Als er regelmatig mensen tussen lopen die misschien ingrijpen of een paard uit de kudde halen, voertjes bij zich hebben etc, kan dat ook een reactie veroorzaken die er misschien niet is als ze hun ding samen doen.

Doe jij zelf veel met je ruin?
Mijn merrie en daarvoor ook haar moeder kunnen best een beetje chagrijnig worden als ze weinig doen. Dat kan ook vrije beweging zijn die bijv minder is bij echt slecht weer of als ik alles had afgesloten bij teveel opvriezen.
Dan doe ik eerst een werkje en dat scheelt enorm.
Mijn oude merrie stond met 2 ruinen en was er echt heel goed mee. De shet kwam terug van paar dagen Utrecht en had blijkbaar een lucht bij zich. Ze viel hem vreselijk aan. Dus eruit gehaald, haar aan het werk gezet en op een vreemde plek weer gekoppeld.
Toen hij geopereerd moest, de dag dat hij terug kwam haar al ergens anders gezet en weer aan het werk en toen daar weer bij elkaar en samen naar hun eigen plek.

Een hersenwerkje kan je ook proberen. Geef hem wat te doen zodat hij misschien al wat meer verzadigd is.

Djngoow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 16:39

Little_Gift schreef:
Djngoow schreef:

Oh sorry. Dat was oprecht niet l*llig bedoelt!
Zoals ik zei, ik begrijp het ook. Heb echt wel begrip voor haar situatie.

Van de andere kant ben ik gewoon verdrietig en gefrustreerd van het feit dat ze geen kans krijgen.