Prins2014 schreef:We zijn vooral opzoek naar een betrouwbare leermeester voor onze dochter waar ze vooral veel mee kan knuffelen en tutten en verder ontwikkelen in het rijden..
De reden dat ik vragen had over het enten heeft vooral te maken met het feit dat ik dacht dat het verplicht was.. het zegt dus niets over de gezondheid van de pony begrijp ik?
Dat is al heel fijn! We gaan gewoon nog een keer kijken met iemand die er meer verstand van heeft en ook kan kijken naar de algehele gezondheid. Ik vond haar namelijk ook wat mager en al een hele dikke wintervacht hebben. Verder wel vrolijk en echt een hele lieve schat voor onze dochter!![]()
Klinkt alsof je het heel verstandig aanpakt.
Als de pony nu gezond is, dan is het echt heerlijk om zo’n ervaren dier te hebben. Ik kreeg toen ik 12 werd ook een pony van 21. Als ze al zoveel jaar vrolijk en gezond meegaan, dan doen ze dat waarschijnlijk nog wel een poos, aldus de dierenarts.

Ze is tot haar overlijden op 36-jarige leeftijd bij mij gebleven - ik was toen zelf dus inmiddels 27.

Laatste drie jaren kreeg ze medicatie voor ppid overigens. ik zou geen pony kopen die het al heeft, maar als dat niet het geval is zou ik geen ouder dier laten staan vanwege ‘kans’ daarop. Ook met een jong dier genoeg kans op medische kosten denk ik dan.
Over enten inderdaad wat al is gezegd, dat maakt niet uit. Je kunt de pony gewoon weer jaarlijks laten enten.

Veel succes en plezier, hoop dat je een fijn maatje voor je dochter vindt!