Handelaar blijkt anders dan gedacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:42

Zonnetje81 schreef:
Lijkt wel of hij van haar af wil, waarom niet terugbrengen?
Je bent neem ik aan ergens gaan proefkijken. En anders zou ik appen dat je hem laat inslapen.

Nee, dat kan niet want het paard is niet haar eigendom.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:43

Heb je rechtsbijstand. Hem een berichtje sturen per direct ophalen stalgeld per dag 15€ bij ophalen afrekenen anders word politie gebeld. En op je strepen staan
Laatst bijgewerkt door StalNollie op 16-10-24 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:43

Ik zou m'n licht opsteken bij de politie. Je zit met een paard dat bij jou bij wijze van spreken gedumpt is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:44

yarkayunda schreef:
Ik wil dat risico ook niet zelf nemen, stel er gebeurd iets onderweg, wat dan? De afspraak was dat hij haar op zou komen halen en dat moet hij dan ook maar doen.

er kan bij jou thuis ook wat gebeuren...

hij doet het niet en jij durft er niet tegen in te gaan.
Tegen de tijd dat hij dat paard aan een ander heeft verkocht komt hij hem wel ophalen, lekker gratis stalling.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:47

Er zijn diverse paardentaxi bedrijven die paarden kunnen vervoeren voor je van a naar b.
Dit kost geld, maar stalling betalen kost ook geld en dat loopt elke dag op. De vraag is dus hoe lang je nog voor het dier wil zorgen en betalen als hij zijn afspraken niet nakomt.

SolarHertog

Re: Handelaar blijkt anders dan gedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:49

Gewoon een factuur opstellen en deze met hem delen. Zorgen dat als hij komt je niet alleen bent. Eventueel de wijkagent op de hoogte stellen.

Duidelijke grenzen stellen bij deze handelaar. Vervelende situatie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:51

Is het een grote afstand? Voor een klein stukje zou ik toch gewoon een vriend, of desnoods de paardentaxi, inhuren. Dergelijke handelaren hebben soms een route waarop ze paarden halen en brengen.Dan komt hij nog wel. maar ik snap dat je ermee in je maag zit.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:52

Handelaar een appje sturen en aangeven nu ophalen of de politie komt beeld, ook al nuttig omdat je denkt dat deze handel "geen zuivere koffie" is.

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-24 10:54

Ik heb gebeld met de telefoon van mijn moeder, daarbij nam hij wel op. Hij zegt nu dat hij om 1u hier is dus ik ben benieuwd..

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:55

Laten we het hopen...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:55

Hopelijk heeft ie de afspraak via mail/app bevestigd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 10:59

We lezen het om kwart over 1 wel. Ik heb er weinig vertrouwen in.

Terugbrengen is het enige wat je nu kunt doen. En met een rechtsbijstand kun je misschien ook nog wat.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:01

mce schreef:
Handelaar een appje sturen en aangeven nu ophalen of de politie komt beeld, ook al nuttig omdat je denkt dat deze handel "geen zuivere koffie" is.

Nou ja, ze heeft niet betaald voor het paard dus wat dat betreft niet opgelicht. De eenvoudigste oplossing, als hij niet komt, is toch zelf terugbrengen. En dan niet aan een hek binden zoals boven staat, want het arme paard wordt zo de dupe. Ik zou vooraf melden dat ik kwam met paard+paspoort. Al of niet vals- je zou de chip kunnen laten uitlezen, maar ts wil het paard toch niet.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:17

anjali schreef:
mce schreef:

Nou ja, ze heeft niet betaald voor het paard dus wat dat betreft niet opgelicht. De eenvoudigste oplossing, als hij niet komt, is toch zelf terugbrengen. En dan niet aan een hek binden zoals boven staat, want het arme paard wordt zo de dupe. Ik zou vooraf melden dat ik kwam met paard+paspoort. Al of niet vals- je zou de chip kunnen laten uitlezen, maar ts wil het paard toch niet.

het is maar hoe je het leest, ik praat nergens over opgelicht,

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:24

Ik zou anders de politie bellen als hij niet komt.
Anders ben je met deze instelling verordend tot wachten............
Denk je zelf dat hij stallingskosten gaat betalen met deze houding ansich?
Hij weet toch wel dat je het paard niet op straat zet. Loslaten is ook een optie :+
Het is immers jouw paard niet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:29

Tieneke schreef:
Ik zou m'n licht opsteken bij de politie. Je zit met een paard dat bij jou bij wijze van spreken gedumpt is.

Politie doet er niks mee.
Op m'n stalling staan er zo 3 eigenaar heeft al 3 maanden nie betaald is zelfs sinds de dag van afleveren niet meer komen opdagen. Op appjes lang niet gereageerd, soms heel kort dat ze komt maar dan komt ze alsnog niet.
Politie verwittigd, die zeggen niet te kunnen helpen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:35

Hoewel die situaties op elkaar lijken, zijn ze in sé verschillend. Het gaat hier niet om het stallen van een paard en vervolgens niet betalen. Het gaat hier om een paard op proef dat terug moet. Dus er zo maar vanuit gaan dat politie er niets mee doet, is voorbarig.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:41

Art_Ificious schreef:
Tieneke schreef:

Politie doet er niks mee.
Op m'n stalling staan er zo 3 eigenaar heeft al 3 maanden nie betaald is zelfs sinds de dag van afleveren niet meer komen opdagen. Op appjes lang niet gereageerd, soms heel kort dat ze komt maar dan komt ze alsnog niet.
Politie verwittigd, die zeggen niet te kunnen helpen.

Zoiets bedoelde ik ja. Wel supervervelend allemaal. Iets anders weer dan het geval van ts, zij zal vrijwillig het paard hebben laten komen op proef. Ik heb er ook ooit een op proef gehad (zonder vooraf betalen) die ik toen niet wilde houden vanwege het klassieke "geen klik". Toen ik die handelaar belde dat ik hem dus niet wou kopen, ging die man helemaal door het lint en begon me zelfs te bedreigen! Hij wist me wel te wonen enzo. Hij is hem toch kort daarna komen ophalen waarbij ik de overdracht door de pensionhouder heb laten doen.... :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 11:51

anjali schreef:
mce schreef:

Ik zet er ook bij dat het paard niet de dupe mag worden, dus dat je wel moet toekijken, want dan kun je ingrijpen. Maar waar het om gaat is dat als er niet open gedaan wordt, alles genegeerd wordt je toch echt moet doen of je het paard achterlaat.
Dus als niemand reageert zul je toch moeten afladen. En ja, je moet het paard natuurlijk wel veilig houden, dat heb ik ook EXPLICIET genoemd, want die hoeft niet de dupe te worden van de actie van de handelaar en feitelijk de eigenaar. Maar je moet wel een statement kunnen maken als er zgn. niemand open doet. Als ik de mijne aan een hek knoop om te borstelen, dan is dat niet meteen zielig. Ik loop ook heen en weer, dus er is toezicht. En zo kan de ts dat ook doen. Evt. wat hooi op de grond er bij. Veel paarden blijven dan echt wel rustig staan hoor en zo niet, dan kun je ingrijpen want je bent er nog wel bij. Het gaat er gewoon om dat het dier terug moet. En dat zal vrees ik zelf gebracht moeten worden.
Het is gewoon al sneu als het zo gaat.

Verder is het zo dat een osteo of chiropractor niets kan zeggen over definitief niet goed, maar het paard voldoet dus niet aan de eisen van de koper en dan is er gewoon een plicht van een handelaar om zo'n dier terug te nemen. Er is in deze zelfs sprake van een proefperiode en nog niet eens betaald.

Ik hoop alleen dat het geen paard wordt waar mee gezeuld wordt. Maar dat is niet aan de ts.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:17

En het paard is weer de dupe...

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:23

Zoals altijd.....

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:29

TS, als het vals is zal je aangifte moeten doen,
maar wil je klokkenluider zijn of niet??

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:46

mce schreef:
TS, als het vals is zal je aangifte moeten doen,
maar wil je klokkenluider zijn of niet??

Als je je nieuwe paard door een DA laat keuren, dan controleert hij ook het chipnummer. Althans, bij mij deden ze dat. Maar ts heeft er volgens haar posts nog geen DA bij gehad? Iemand anders die een chiplezer heeft?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 12:54

Wat maakt heel dat chipnr uit?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 13:04

TS, kun je niet achterhalen of deze handeleaar mogelijk nog in een "proeftijd " zit, staat in de jurisprudentie, dan kan een jurist het voor je oplossen.