Geweigerd in lesgroep , terecht of niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:00

Anoniem schreef:
Maar goed , ik accepteer uiteraard dat het niet wederzijds is, maar is het dan zo heel gek dat ik het niet snap dag ze mij geen les kan geven ?

Eigenlijk maakt het niet uit of jij dat snapt. Je zult in je leven wel vaker meningen, beslissingen, keuzes en zelfs wetten tegenkomen die je niet snapt. Je zult het er gewoon mee moeten doen.

Emj_23

Re: Geweigerd in lesgroep , terecht of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 17:57

TS, ben jij niet degene die hier niet professioneel is? Je hebt als lesnemer een zakelijke relatie. Als een klant/zakelijke relatie tegen mij zou zeggen dat ze verliefd op mij zijn is dat toch echt iets wat ik met mijn leidinggevende moet gaan bespreken. Ik vind dat mega ongepast en grensoverschrijdend. Wat mij betreft terecht dat je in haar les niet meer welkom bent en dat iemand anders de dienst van les geven verleend.
Dat je het zelf niet aanvoelt maakt dat ik mij ook afvraag hoe ver je over de grenzen gegaan bent…

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:14

het aangeven dat iemand gevoelens voor je heeft is toch niet ongepast en grensoverschrijdend? sorry maar iedereen kan verliefd worden.
Dat het voor een ander ongemakkelijk voelt omdat t niet wederzijds is , dat is ook normaal.
Echter wanneer iemand dan aangeeft dat het niet wederzijds is , moet degene die afgewezen word dit wel respecteren . En ik vind het dus wel ongepast en grensoverschrijdend wanneer dit niet gerespecteerd word.
Ik lees dat je een tijd privé les hebt gehad van de betreffende persoon , en dat is uit ongemakkelijk gestopt ?En nu probeer je weer bij haar in de les te komen. Ik snap heel goed dat die persoon dat niet wilt . Ik vind het goed dat deze grenzen aangeeft en dat hier naar geluisterd word.
Misschien lees ik het verkeerd, maar als ik het het goed begrepen heb, is het dus raar dat jij niet snapt dat les van deze persoon niet handig /gewenst is.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:22

Heb ik wat gemist of zijn er berichten weggehaald? Ik lees niks over een verliefdheid?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:25

Herfstblad schreef:
Heb ik wat gemist of zijn er berichten weggehaald? Ik lees niks over een verliefdheid?

Staat in de openingspost

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:31

Polly schreef:
Herfstblad schreef:

Staat in de openingspost

:= Ik las weer verkeerd!

TS: wil je niet gewoon bij haar in de les om de verliefdheid? En is dit een dubbele afwijzing omdat ze duidelijk nee zegt en ben je daardoor gepikeerd? Als we even heel eerlijk zijn.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 18:50

Met verliefd zijn is niets mis, maar het in elke omstandigheid uiten wel. In een zakelijke relatie uiten dat je verliefd bent vind ik niet okay. Als je iemand een leuk mens vind kan je dat ook op een andere manier aanvliegen en dus het uit de zakelijke werksfeer halen. Als er kans van slagen is, overeenkomsten zijn, moet dat toch lukken. Als je net de boodschappen afrekent, een vergadering uitkomt, een overeenkomst sluit, les hebt gegeven is dat toch vrij bizar als iemand je de liefde verklaart?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 19:05

Kan best heel vervelend zijn wanneer een persoon gevoelens voor je heeft en dit andersom helemaal niet zo is.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:11

mce schreef:
nodig haar uit voor een kopje thee en praat erover, zeg dat je je erbij neergelegt heb en dat ze jou kan zien als een gewone lesklant, dat je graag wil blijven rijden.

zo niet dan accepteren en de mogelijkheden bekijken of er een optie is op de dagen dat ze niet les geeft

Maar ze geeft toch al aan niet te willen? Waarom dan nog er over praten? Het verandert niets aan de situatie behalve dan dat het er wellicht nog ongemakkelijker op wordt en dat je op zoek kunt gaan naar een andere manege om te kunnen lessen/rijden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 20:13

Gombal schreef:
het aangeven dat iemand gevoelens voor je heeft is toch niet ongepast en grensoverschrijdend? sorry maar iedereen kan verliefd worden.
Dat het voor een ander ongemakkelijk voelt omdat t niet wederzijds is , dat is ook normaal.
Echter wanneer iemand dan aangeeft dat het niet wederzijds is , moet degene die afgewezen word dit wel respecteren . En ik vind het dus wel ongepast en grensoverschrijdend wanneer dit niet gerespecteerd word.
Ik lees dat je een tijd privé les hebt gehad van de betreffende persoon , en dat is uit ongemakkelijk gestopt ?En nu probeer je weer bij haar in de les te komen. Ik snap heel goed dat die persoon dat niet wilt . Ik vind het goed dat deze grenzen aangeeft en dat hier naar geluisterd word.
Misschien lees ik het verkeerd, maar als ik het het goed begrepen heb, is het dus raar dat jij niet snapt dat les van deze persoon niet handig /gewenst is.

Ik vind het best knap als je dat durft en doet. Veel mensen doen er niets mee omdat ze het risico van afwijzing niet willen lopen.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:34

Kort en goed gezegd, ik vind er een vorm van opdringerigheid aan zitten. Dus wat ik al eerder schreef:
Accepteren en ergens anders verder gaan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 21:59

DuoPenotti schreef:
troi schreef:
Ik vind het feit dat je niet direct deze afwijzing kan respecteren best een rode vlag. Heb je vaker moeite met het horen van 'nee'?

Ik denk dat deze persoon zeer verstandig is om een afstand in ere te houden.

Overigens is het zeggen van 'nee' zeer moeilijk. Kost enorm veel mentale energie en er is maar 1 goede reactie op en dat is: dank je, ik zal dit respecteren.

Dit vind ik wel echt heel ver gaan....

.

Dat mag.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de houding van TS richting de lesgever zorgelijk is, danwel zo opgevat kan worden, en dat het niet slecht zou zijn als die zich erg bewust is van de signalen die uitgezonden worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:32

Vind dat je heel veel uit 1 bericht haalt. :)
Dat ze nee moet accepteren. Zeker.
Maar rode vlag en heb je vaker moeite met nee.
Dat vind ik een erg grote reactie op iemand die we niet kennen.

Misschien heb je gelijk.
Maar misschien is ts gewoon zo maar verbaasd omdat het om een groepsles gaat en er geen 1 op 1 contact is.

troi schreef:
Dat mag.

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat de houding van TS richting de lesgever zorgelijk is, danwel zo opgevat kan worden, en dat het niet slecht zou zijn als die zich erg bewust is van de signalen die uitgezonden worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 22:38

Ik vind het anders ook vrij bijzonder dat TS voor deze vraag een account maakt op een paardenforum.

Ook best een vlaggetje waard. Vind de gedachte persoonlijk niet zo raar.

Zomaar verbaasd lijkt me ook wat raar als er al privé les is geweest en dat gestopt is omdat de werkrelatie niet zo lekker was.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 23:09

TS, gemene vraag. Hoop je dat de persoon in kwestie op Bokt zit en hier leest dat het je dwars zit?

Ik vind het namelijk al een vrij duidelijk signaal dat je niet bij diegene meer welkom bent in de les. Als je eerst nog privélessen hebt gevolgd, dat is gestopt en je nu niet meer welkom bent wil zeggen dat ze zich er niet prettig bij voelt. Misschien een mooie trigger om te gaan reflecteren hoe je met deze situatie om bent gegaan en hoe je haar wellicht een rotgevoel hebt gegeven. Het klinkt alsof je toch een grens over bent gegaan. Mogelijk heb je verbale of non verbale signalen gemist. Dan weet je waar je op kan letten en gaat het een volgende keer (bij een andere persoon!) vast beter.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 22:07

TS is plots anoniem geworden….