Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yvk schreef:Elisa ik rijd vrijwel altijd met een gewoon oornetje, omdat ze panisch wordt van vliegjes rond haar hoofd. Maar een geluid dempend is misschien nog niet zo'n stom idee.
MCE we rijden zeker niet iedere dag, of iedere keer als ik er ben. Ik rijd haar 3 max 4 keer per week. Daarnaast longeren we, doen schriktraining aan de hand, gaan buiten wandelen aan de hand, balkjes aan de longe, wat grondwerk. Ik probeer er idd afwisseling in te houden, want dat is iets waar ik ook aan heb gedacht. Ze werkt graag, maar niet iedere dag hetzelfde. Dat is wel een beetje een valkuil van mij, maar probeer ik wel aan te denken.
Annoniemand je stelt een hele goede vraag die me wel even aan het denken heeft gezet. En dan kom ik er toch wel op uit dat de band met mijn paard belangrijker is. Ik heb er al heeeeel veel over nagedacht over wat ik wil. Gewoon recreatief en alleen buiten rijden, dat is echt niks voor mij. Dan verveel ik me. Ik vind dat de dressuursport zó mooi kan zijn en dat wil ik doen. Ik moet alleen nog even puzzelen hoe.![]()
Eapy ik heb toevallig vandaag iemand bericht om haar ook een aantal keren te gaan rijden. Kijken hoe dat gaat en wat daar uit gaat komen. Hopelijk geeft dat wat inzichten en kan zij mij wellicht wat tips geven.
Ellepel dat ze probeert daar ben ik zeker van. Totaal niet omdat ze gemeen wil zijn, maar kijken waar de grenzen liggen en wat ze kan. Dat doet ze aan de hand ook, alleen ben ik dan wel zelfverzekerd. TRT ben ik lid van, daar kan ik nog wel eens naar kijken. Heb dat voorheen wel gedaan maar nu wat laten liggen. Featherlight lijkt me fantastich maar zij heeft zo'n lange wachtlijst dat dat voor nu geen optie is.
Vandaag hebben we trouwens heel fijn gereden. Alleen, zonder les. Alleen iemand die bij de bak bleef om even een oogje in het zeil te houden. Wel wat spanning, maar was goed af te vloeien. En dat terwijl ik zelf met best wat spanning begon. Dit bedoel ik dat het niet altijd zo is, we hebben ook echt goeie dagen!Oké het weer was heel rustig vandaag, op stal was het ook redelijk rustig. Maar de paarden in de wei, grenzend aan de bak, hadden iets gevonden wat ze erg spannend vonden en steeds voor gingen rennen. Als we er vlak langs reden, dan reageerde ze er even op, maar verder totaal niet.
Ik heb wel veel zitten vertellen onder het rijden, tegen diegene bij de bak of gewoon onzin tegen haar.Wellicht heeft dat mijn ademhaling geholpen. Zag de tip van het zingen nog voorbij komen. Dit keer bij praten gehouden voor degene die bij de bak bleef
Yvk schreef:EMDR werkt dat ook zonder dat je een aanwijsbaar trauma hebt? Ik heb niet een gebeurtenis of iets waardoor het gekomen is. Het is er een beetje "ingeslopen". Ik sta voor heel veel open, wil heel veel dingen proberen. Dus mocht dit kunnen helpen.. dan graag!
Citaat:Pol013 mijn merrie in training zetten wil ik niet. Niet omdat ik denk dat dit niet kan helpen, maar bij ons staan ze 24/7 buiten (tenzij het noodweer is) en als ik haar in training ga zetten staat ze 24/7 binnen. Dit wil ik niet. Ik wil haar niet ver weg van mij in training zetten, want ik wil wel naar haar toe kunnen. Wel heb ik een afspraak staan met iemand die haar komt rijden. Ik ga eens kijken wat dit doet.