Regen dichte regen deken 50 gram

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JillAthos92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 10:04

MyChoice schreef:
Deze bedoel ik. Heeft een waterkolom van 8.000 mm. Nu in de aanbieding voor 175. Groot voordeel is dat er standaard een halsdeel bij zit. Wel een maat kleiner bestellen dan je normaal hebt. Mijn paarden hebben van liner van horseware 198, en deze deken de 191. En dat past perfect onder elkaar :-)

https://www.decathlon.nl/p/mp/premier-e ... fad7c2_c14

Oh wauw die is wel mega mooi

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:11

JillAthos92 schreef:
ellepel schreef:
Riding world is ook prima deken,die is wat goedkoper :j
https://agradi.nl/products/riding-world ... 2342880547

Maar het blijft toch een kwestie van passen

Is die goed water dicht?

Ja!
Ik had voor mijn Welsh altijd Harry’s horse dekens,die vond ik nette prijs en heel goed.

Kidde

Re: Regen dichte regen deken 50 gram

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:41

Van 4 tot en met 7 oktober zijn alle dekens ook met 20% korting bij Kramer

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:47

Karlijnxxx schreef:
Met 24/7 buiten en langdurig regen is geen deken echt waterdicht meer. Ook de hele dure ‘kwaliteit’ dekens niet. Ik gebruik horseware dekens,heb er 2 en wissel deze om zodat indien wat doorgelekt, ze kunnen drogen. Ze houden het een goede 16 uur continue regen en wind tegen. Ik weet dat Waldhausen betaalbare dekens heeft en vind de kwaliteit van de spullen niet slecht. Ik heb de dekens nog niet geprobeerd.

Dat ben ik niet met je eens. Onze paarden blijven zelfs na dagen regen nog droog onder hun Bucas smartex rain.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:54

JillAthos92 schreef:
Skessa_ schreef:
https://agradi.nl/products/amigo-hero-r ... fig-silver

Deze heb ik, gaat al een aantal jaar mee :)

Is die ook goed water dicht ❤️

Ik heb hem al jaren, 4 seizoenen denk ik? En er is in de afgelopen 48 uur ruim 80mm water op gevallen met windkracht 4, paard is droog :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 11:57

Mijn ruin doet het al jaren prima met de Horseware Amigo Bravo dekens met diverse voeringen en liners. Ik heb ook nog een oude Epplejack 0 grams met fleece en een Amigo Hero, ook prima dekens voor deze periode.

Hij staat 24/7 buiten met schuilstal (waar hij niet altijd in staat bij heftige regen :+ )

Verder is het vooral een kwestie van passen. Vroeger, toen ik nog een behoorlijk breed gebouwd paard had, paste bovenstaande dekens (overigens ook erg veel andere dekenmerken) niet. Inmiddels is hij ouder en een stuk smaller.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 15:50

vilheide schreef:
Karlijnxxx schreef:
Met 24/7 buiten en langdurig regen is geen deken echt waterdicht meer. Ook de hele dure ‘kwaliteit’ dekens niet. Ik gebruik horseware dekens,heb er 2 en wissel deze om zodat indien wat doorgelekt, ze kunnen drogen. Ze houden het een goede 16 uur continue regen en wind tegen. Ik weet dat Waldhausen betaalbare dekens heeft en vind de kwaliteit van de spullen niet slecht. Ik heb de dekens nog niet geprobeerd.

Dat ben ik niet met je eens. Onze paarden blijven zelfs na dagen regen nog droog onder hun Bucas smartex rain.

Ik hoef ook zelden te wisselen in de winter als het dagen regent.
Ik heb dekens van Weatherbeeta en mijn paard blijft daar keurig droog onder met 24/7 buiten jaarrond, ook afgelopen "winter" met 8 maanden heel veel regen achter elkaar.

Mijn ervaring is dat je moet investeren in dekens die voor jouw paard een goede pasvorm hebben én doorgaans niet in dekens uit het goedkope segment.

Mijn vorige paard stond onder Rambo dekens en op 1 miskleun na nooit door lekkende dekens gehad. En nu dus met de Weatherbeeta dekens ook niet.

JillAthos92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-24 10:14

Welke deken van Weatherbeeta heeft u dan ?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:04

Wij hebben de dekens van Imperial Riding, betaalbaar en echt sterke waterdichte dekens.
Hebben ze nu voor het 2e jaar op en zelfs met de hevige regen van afgelopen vrijdag stonden ze eronder lekker droog. Halve halsje is ook fijn.

Hij staat op de site als 0 grams maar er zit een fleecelaagje op de rug waardoor hij warmer is

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:54

Ik heb een ongevoerde deken van Weatherbeeta en 2 100 grams, 1 met losse hele hals en 1 met een vaste halve hals. En nog een 200 grams en een 380 grams.
Allemaal wel uit de duurdere lijnen van degelijke stof, niet die van al die leuke plaatjes erop.

Of ze ook 50 grams hebben, weet ik niet, nooit in verdiept, eerlijk gezegd.

Maar in iig nog nooit een nat paard aangetroffen na onophoudelijke regen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 11:58

Hier staat alles ook al jaren onder de Amigo hero en bravo. Afgelopen dagen hier mega regenbuien en ze zijn gewoon volledig droog er onder maar niet zweterig als het wel weer warmer is.

Goede pasvorm en niet te duur

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 12:02

vilheide schreef:

Eens. Tweedehandse Smartex hier, en die is 24/7 waterdicht (getest in de regens van de afgelopen dagen).

Past mijn paard helaas niet helemaal goed en ik zag een beginnende schuurplek, dus ik moet op zoek naar iets anders ;( . Ik baal echt als een stekker, want de Bucas is de enige deken tot nu toe die heel bleef.