Koukleumen te paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Re: Koukleumen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 08:49

Janneke en mywishmax, hebben jullie een linkje of merk van de rijbroeken? En Janneke, welke zooltjes heb je?

MWM ik heb deze handschoenen, ook gewoon voor thuis. Die zijn echt heel dun maar geven wel wat warmte. Misschien is dat iets voor onder de rij handschoenenen?
ACWOO Arthritis Gloves, 1 Pair Fingerless Arthritis Gloves for Women & Men, Compression Arthritis Gloves Fingerless Gloves for Pain Relief, Gaming Typing(Grey) (M), Grey https://amzn.eu/d/czNg6PR

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 08:52

Ik heb verschillende van kramer. Ondertussen komt mijn halve rijkleding kast daarvandaan. Leuke prijzen en betere kwaliteit als de huismerken en b merken van diverse winkels als divoza, ej en noem maar op.

Kan je gewoon nog rijbroeken kopen van maximaal 100 euro, met korting waren sommige 50 of 60 euro. Vesten waar ik rond de 30 tot 50 euro voor betaald heb of soms veel minder. Shirtjes maximaal 25 euro....

Alleen die soort skibroek staat geen merk in. Heb ik ooit bij opheffingsuitverkoop gekocht, maar kramer heeft deze
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... et-zitvlak
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... o-rijbroek

Rok :D
https://www.kramer.nl/Ruiter/Dames-rijb ... ijrok-Kira

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 09:24

Ik draag in de winter graag zon fleece gevoerde legging onder mijn rijbroek.
Dat scheelt zo veel.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 11:05

Ik rijd met een sofshell rijrok over mijn jeans(ik rijd western). Daarmee heb ik het lekker warm. Verder gewoon een skijas en de horka highlander gevoerd met wol en skisokken. En een winterhaarband onder mijn cap en de winterrijhandschoenen van roeckl daarmee heb ik het lekker warm tijdens mijn winterse ritjes in het bos.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 11:18

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 12:38

Mijn rijrok met softshell is zo geweldig in de winter. Normaal gesproken heb ik altijd koude benen waardoor de rest van mijn lichaam afkoelt en niet meer warm te krijgen is totdat ik in de auto of douche kan opwarmen. Maar die softshell haalt de koude wind weg en is ook nog eens goed waterafstotend. Ideaal!

ConnemaraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 13:14

Ik heb deze rij broek van zacczess

https://www.zaczess.nl/collections/seas ... r-leggings

Ik ben helemaal fan, ik draag deze ook in de winter als ik langs het voetbalveld sta. als je benen warm zijn heb ik ook automatisch minder koude voeten en dan in combinatie met de winter laarzen van Ariat kan ik er heel goed tegen.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 15:38

Nyaleti schreef:
Kwa onderkleding heb ik een hele hoop want dat draag ik elke dag in de winter :')
Inderdaad een thermo- legging en shirtjes, en ski pullys. Fleece vest erover en een goede ski jas. Dat wilt wel.
Maar kwa broek.. een thermolegging en bv die broek van de Decathlon, ga ik het niet mee redden denk ik.

Zo'n overal, zit dat niet mega lomp? Want het zal wel een paar weken (maanden) m'n standaard rij outfit zijn, dus moet er wel mee kunnen zitten etc.
Een rijrok lijkt me heerlijk! Maar denk ik weer, blijft dat niet hangen als je valt? := of klapperen in de wind?

Celebi: hier ook voornamelijk pijn aan m'n knieën inderdaad. Koude bovenbenen is irritant maar verder geen last van. Maar m'n knieën worden koud tot op het bot en daar blijf ik echt last van hebben. Zelfde voor handen en voeten.
Ik ga de spullen die je noemt eens googlen, dankje!

Bij mij helpt lang ‘ondergoed’ van back on track voor koude, pijnlijke knieën. Let op; Niet wassen met wasverzachter!

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 22:28

Nyaleti schreef:
Janneke en mywishmax, hebben jullie een linkje of merk van de rijbroeken? En Janneke, welke zooltjes heb je?

MWM ik heb deze handschoenen, ook gewoon voor thuis. Die zijn echt heel dun maar geven wel wat warmte. Misschien is dat iets voor onder de rij handschoenenen?
ACWOO Arthritis Gloves, 1 Pair Fingerless Arthritis Gloves for Women & Men, Compression Arthritis Gloves Fingerless Gloves for Pain Relief, Gaming Typing(Grey) (M), Grey https://amzn.eu/d/czNg6PR

https://www.tuigonderdelen.nl/ariat-tri ... zwart.html
Deze rijbroek heb ik. 3 jaar geleden op Black friday met dikke korting gekocht en ziet er nog als nieuw uit.
https://www.comfort-producten.nl/heated ... s-pro.html
En deze zooltjes heb ik. Wel duur, maar ik kan niet meer zonder

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 22:37

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 22:47

ik heb bij Kramer net die hele lange jas binnen van 129euro! nou moet zeggen had het al spaansbenauwd met aan doen :')

ga opzoek naar wollensokken dunne voor als het moet onder mijn normale sokken.

handschoenen is de tip om opzoek te gaan naar dunne wollen handschoenen die je onder je eigen handschoenen kan dragen,

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 07:45

een schapenwollen zadelbontje dat helpt zeker ook erbij

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 07:51

Helemaal eens met de mensen die 'bontje op zadel' noemen, dat is superlekker. Ik heb gewoon een ikea schaapje met een paar vetertjes vastgezet aan de ringetjes op mijn zadel in de winter, heerlijk warm (in combinatie met kipwarm rijbroek, waterdichte of wollen rijrok, wollen trui en evt regenjas). Ohja en thermolaarzen met verwarmde zooltjes, ik heb supergoedkope kinderarbeidzooltjes (Wish), met een simpel powerbankje dat goed in mn broekzak past en dat is he le maal top. Die paar dagen dat het echt goed koud was afgelopen winter heb ik het prima gehad!

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 09:04

Oja die heb ik inderdaad ook, een schapenvel op mijn zadel. Heb er zelf een gemaakt die mooi voor mijn knieën langs gaat zodat daar ook nog wat extra warmte zit. Maar die zit er trouwens jaarrond op hoor. Echt wol is koel in de zomer en warm in de winter.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 09:11

Nyaleti schreef:
Die dikke rijbroek van de Decathlon, is die ook de moeite waard? (Al gaat die alleen niet dik genoeg zijn).

Ik heb helaas ook een vorm van reuma en woon in de bergen in Oostenrijk dus ik ken het probleem.

De Kipwarm broek bedoel je neem ik aan van de decathlon. Daar rij ik al 10 jaar mee en dat is warm genoeg voor mij. Als het echt heel koud is gooi ik er op stal een dunne skibroek overheen voor als ik niet op het paard zit. Ik rij daar echt al mee vanaf dat ik ze voor het eerst zag ongeveer 13 jaar geleden.
Verder heb ik rijwanten voor de winter en verwarmde inlegzolen in mijn laarzen.

En als het echt lomp mag een rijoverall. Heerlijk, maar doordat ik boven de 1m80 ben niet goed in mijn lengte te vinden.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 09:16

CrazyCat schreef:
Nyaleti schreef:
Die dikke rijbroek van de Decathlon, is die ook de moeite waard? (Al gaat die alleen niet dik genoeg zijn).

Ik heb helaas ook een vorm van reuma en woon in de bergen in Oostenrijk dus ik ken het probleem.

De Kipwarm broek bedoel je neem ik aan van de decathlon. Daar rij ik al 10 jaar mee en dat is warm genoeg voor mij. Als het echt heel koud is gooi ik er op stal een dunne skibroek overheen voor als ik niet op het paard zit. Ik rij daar echt al mee vanaf dat ik ze voor het eerst zag ongeveer 13 jaar geleden.
Verder heb ik rijwanten voor de winter en verwarmde inlegzolen in mijn laarzen.

En als het echt lomp mag een rijoverall. Heerlijk, maar doordat ik boven de 1m80 ben niet goed in mijn lengte te vinden.

Heb je de rijoverall van HGG wel eens geprobeerd? Maat L is t/m 180cm en er is als het goed is ook een maat XL en XXL. Daarnaast zijn er ook lengte maten beschikbaar waarbij de benen 5 of zelfs 10cm langer zijn.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 09:22

Bagheera_206 schreef:
Heb je de rijoverall van HGG wel eens geprobeerd? Maat L is t/m 180cm en er is als het goed is ook een maat XL en XXL. Daarnaast zijn er ook lengte maten beschikbaar waarbij de benen 5 of zelfs 10cm langer zijn.

Bedankt voor de tip. Het is al heel wat jaren geleden dat ik op zoek was en toen hadden ze geen lengtematen. Helaas heb ik geen paard meer, dus voor die paar keer per jaar dat rik nu nog rij is de Kipwarm rijbroek voldoende.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 09:32

Kijk eens bij Atorka. Die hebben hele fijne winter spullen.
Ik heb daar vorig jaar een overbroek gekocht. Goed waterdicht en winddicht. Kan gewoon over je andere kleding. Licht gevoerd, dus lekker warm.
Ik kreeg van de week in Dld de tip om niet meer dan 4 lagen over elkaar te doen. Meer dan dat zorgt dat de isolerende werking teniet gaat.
Ik heb daar een goede waterdichte jas gekocht die ook winddicht is.
Handschoenen, muts, sjaal etc vind ik persoonlijk een verschrikking. Maar voor het dichtdoen van draadjes noodzakelijk.

Aife

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:03

Ook een koukleum hier.

Tijdens temperaturen onder de 10 graden wissel ik af met handschoenen. Ik heb er verschillende maar de beste zijn wel van Roeckl. Daar heb ik er oa eentje van die volledig waterdicht is, wel zo handig als je ijs uit de waterbakken moet kappen :brr:
Ik heb iets dunnere om mee te rijden (Roeckl Wynne)

Voor te rijden in de kou draag ik meestal 2 paar sokken (maar ben nog op zoek naar echte goede wollen sokken) en feetheaters. (van die dingen die je onder je tenen plakt, die blijven tot 8h warm)
Wanneer mijn voeten het warm hebben, heeft de rest van mijn lichaam het ook warm.

Kwa kledij draag ik thermo rijbroeken, en in erge kou draad ik een thermo rijbroek EN een rij-overall. Die zijn echt niet zo lomp als je zou denken en heerlijk warm. Enige nadeel is wanneer dat je naar het toilet moet, je het opeens heel erg koud hebt :=
Een thermo bloesje is ook een must (kan je goedkoop vinden bij decathlon) en heb heel veel fleece vesten voor erover. Als het écht koud is, leef ik in mijn ijslandse trui. Echt zijn geld waard, die is heerlijk warm. Soms zelfs zo warm dat ik mijn jas moet uit doen of ik smelt (en ik ben echt een koukleum)

Kwa jassen heb ik een hele dikke jas van Kramer.

Verder heb ik nog een speciale voering met oorwarmers aan mijn cap. Dat houdt mijn oren heel goed warm.

Als je een hele dikke jas hebt, is zo'n thermo overbroek wel een goede vervanger ipv een dure overall. Ik heb enkel gemerkt bij al mijn overbroeken, dat de zitting (het nepleer) na een paar jaar opeens begon hard te worden en af te brokkelen. Geen idee hoe het komt. Bij mijn overall heb ik dit niet (heb een HGG overall)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-24 11:07

Thanks voor alle tips!
Ik heb m'n oude thermolaarzen gevonden (uit een ander tijdperk nog :+ ) en ga die eens schoonmaken en hopen dat ze nog passen. Dat zou top zijn want scheelt een bak met geld.

Dan ga ik denk ik de Kipwarm van de Decathlon eens proberen met een Marinowol legging. Ik zat ook te denken: vorig jaar ging zo'n zwarte winter panty met wol aan de binnenkant, viral op TikTok etc. Zou dat wat zijn? Maar dan zit je misschien met wol op wol, dat wordt zweten denk ik.

De verwarmde zooltjes sla ik op voor Black Friday! Want voor alleen rijden zijn die echt te duur en ze zullen niet precies in m'n laarzen én m'n sneakers passen.

En dit ding: kwam ook iemand mee en lijkt me fantastisch. Want krijg het altijd koud vanuit m'n nek en schouders!
Afbeelding

Een rijrok, ik zie echt niet hoe dat lekker rijdt :') al is dat wel de oplossing denk ik. Misschien kan ik die 2e hands op de kop tikken. Want het nadeel is wel: na uitproberen (en erachter komen dat het niet fijn rijdt) kan ik het niet meer retour sturen natuurlijk..

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:12

wat ik ook wel deed was motor chaps, niet van dun leer maar echt dikke zware tuig lederen, die houden de wind tegen, billen zijn dan open das weer fijn met het zadel en dan op zadelbontje dat houdt dan je billen weer warm

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 11:51

Aife schreef:
Ook een koukleum hier.

Tijdens temperaturen onder de 10 graden wissel ik af met handschoenen. Ik heb er verschillende maar de beste zijn wel van Roeckl. Daar heb ik er oa eentje van die volledig waterdicht is, wel zo handig als je ijs uit de waterbakken moet kappen :brr:
Ik heb iets dunnere om mee te rijden (Roeckl Wynne)

Voor te rijden in de kou draag ik meestal 2 paar sokken (maar ben nog op zoek naar echte goede wollen sokken) en feetheaters. (van die dingen die je onder je tenen plakt, die blijven tot 8h warm)
Wanneer mijn voeten het warm hebben, heeft de rest van mijn lichaam het ook warm.

Kwa kledij draag ik thermo rijbroeken, en in erge kou draad ik een thermo rijbroek EN een rij-overall. Die zijn echt niet zo lomp als je zou denken en heerlijk warm. Enige nadeel is wanneer dat je naar het toilet moet, je het opeens heel erg koud hebt :=
Een thermo bloesje is ook een must (kan je goedkoop vinden bij decathlon) en heb heel veel fleece vesten voor erover. Als het écht koud is, leef ik in mijn ijslandse trui. Echt zijn geld waard, die is heerlijk warm. Soms zelfs zo warm dat ik mijn jas moet uit doen of ik smelt (en ik ben echt een koukleum)

Kwa jassen heb ik een hele dikke jas van Kramer.

Verder heb ik nog een speciale voering met oorwarmers aan mijn cap. Dat houdt mijn oren heel goed warm.

Als je een hele dikke jas hebt, is zo'n thermo overbroek wel een goede vervanger ipv een dure overall. Ik heb enkel gemerkt bij al mijn overbroeken, dat de zitting (het nepleer) na een paar jaar opeens begon hard te worden en af te brokkelen. Geen idee hoe het komt. Bij mijn overall heb ik dit niet (heb een HGG overall)

Vorig jaar met Black Friday de broek van HGG gescoord. Ook soort van overbroek en in feite het onderste deel van je rijoverall. Ik heb er niet altijd een rijbroek onder, maar vaak alleen een dunne legging van merinowol. Had in de winter in Zweden wel een winter rijbroek onder rijoverall aan. _O-

https://www.hgg-reitsport.de/hosen/14/c ... those?c=76

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:04

Ik heb een verwarmde bodywarmer van Gløde. Echt fantastisch. Ik doe die onder mijn jas aan, maar ook binnen achter mijn bureau.

Enige minpuntje is de accu. Die is wel vrij fors in je jaszak. Dat is een powerbank van 10.000 mAh. Ik heb er twee, zodat er een aan de oplader kan terwijl ik de andere gebruik _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 12:09

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-24 13:13

Die rijrokken van Cavallo zitten geweldig in het zadel. Maak je vast onder je voeten en je merkt er niks van. Reed ermee buiten en zelfs dresuurlessen. Echt heerlijk. Alleen opstappen is even wennen. Ik heb ook een grote stoffen rijrok van een wolmix en die is mooier maar ook groter en helemaal rond. Dus die is wat lastiger met opstappen nog maar ook daarmee als je eenmaal zit dan zit het. Die klappert wel iets meer met flinke wind dus dan verlies ik toch die Cavallo die vast kan of ik rij niet want ik haat wind. :+

Die panty's met fleece erin zijn ook heerlijk! Draag die ongeveer de hele winter met rokjes en jurkjes. Echt geweldig warm en heel comfortabel. Heb ze wel eens onder een rijbroek gehad toen ik uit werk doorging naar stal, maar dat kan ik niet zo aanraden. De naden van die panty's zitten niet heel mooi geplaatst en bij veel mensen zakken die panty's dus naar beneden. Dat onder een rijbroek zit niet enorm fijn helaas. Wel ultiem warm. :j