Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nyaleti schreef:Kwa onderkleding heb ik een hele hoop want dat draag ik elke dag in de winter![]()
Inderdaad een thermo- legging en shirtjes, en ski pullys. Fleece vest erover en een goede ski jas. Dat wilt wel.
Maar kwa broek.. een thermolegging en bv die broek van de Decathlon, ga ik het niet mee redden denk ik.
Zo'n overal, zit dat niet mega lomp? Want het zal wel een paar weken (maanden) m'n standaard rij outfit zijn, dus moet er wel mee kunnen zitten etc.
Een rijrok lijkt me heerlijk! Maar denk ik weer, blijft dat niet hangen als je valt?of klapperen in de wind?
Celebi: hier ook voornamelijk pijn aan m'n knieën inderdaad. Koude bovenbenen is irritant maar verder geen last van. Maar m'n knieën worden koud tot op het bot en daar blijf ik echt last van hebben. Zelfde voor handen en voeten.
Ik ga de spullen die je noemt eens googlen, dankje!
Nyaleti schreef:Janneke en mywishmax, hebben jullie een linkje of merk van de rijbroeken? En Janneke, welke zooltjes heb je?
MWM ik heb deze handschoenen, ook gewoon voor thuis. Die zijn echt heel dun maar geven wel wat warmte. Misschien is dat iets voor onder de rij handschoenenen?
ACWOO Arthritis Gloves, 1 Pair Fingerless Arthritis Gloves for Women & Men, Compression Arthritis Gloves Fingerless Gloves for Pain Relief, Gaming Typing(Grey) (M), Grey https://amzn.eu/d/czNg6PR
Nyaleti schreef:Die dikke rijbroek van de Decathlon, is die ook de moeite waard? (Al gaat die alleen niet dik genoeg zijn).
CrazyCat schreef:Nyaleti schreef:Die dikke rijbroek van de Decathlon, is die ook de moeite waard? (Al gaat die alleen niet dik genoeg zijn).
Ik heb helaas ook een vorm van reuma en woon in de bergen in Oostenrijk dus ik ken het probleem.
De Kipwarm broek bedoel je neem ik aan van de decathlon. Daar rij ik al 10 jaar mee en dat is warm genoeg voor mij. Als het echt heel koud is gooi ik er op stal een dunne skibroek overheen voor als ik niet op het paard zit. Ik rij daar echt al mee vanaf dat ik ze voor het eerst zag ongeveer 13 jaar geleden.
Verder heb ik rijwanten voor de winter en verwarmde inlegzolen in mijn laarzen.
En als het echt lomp mag een rijoverall. Heerlijk, maar doordat ik boven de 1m80 ben niet goed in mijn lengte te vinden.
Bagheera_206 schreef:Heb je de rijoverall van HGG wel eens geprobeerd? Maat L is t/m 180cm en er is als het goed is ook een maat XL en XXL. Daarnaast zijn er ook lengte maten beschikbaar waarbij de benen 5 of zelfs 10cm langer zijn.
Aife schreef:Ook een koukleum hier.
Tijdens temperaturen onder de 10 graden wissel ik af met handschoenen. Ik heb er verschillende maar de beste zijn wel van Roeckl. Daar heb ik er oa eentje van die volledig waterdicht is, wel zo handig als je ijs uit de waterbakken moet kappen![]()
Ik heb iets dunnere om mee te rijden (Roeckl Wynne)
Voor te rijden in de kou draag ik meestal 2 paar sokken (maar ben nog op zoek naar echte goede wollen sokken) en feetheaters. (van die dingen die je onder je tenen plakt, die blijven tot 8h warm)
Wanneer mijn voeten het warm hebben, heeft de rest van mijn lichaam het ook warm.
Kwa kledij draag ik thermo rijbroeken, en in erge kou draad ik een thermo rijbroek EN een rij-overall. Die zijn echt niet zo lomp als je zou denken en heerlijk warm. Enige nadeel is wanneer dat je naar het toilet moet, je het opeens heel erg koud hebt![]()
Een thermo bloesje is ook een must (kan je goedkoop vinden bij decathlon) en heb heel veel fleece vesten voor erover. Als het écht koud is, leef ik in mijn ijslandse trui. Echt zijn geld waard, die is heerlijk warm. Soms zelfs zo warm dat ik mijn jas moet uit doen of ik smelt (en ik ben echt een koukleum)
Kwa jassen heb ik een hele dikke jas van Kramer.
Verder heb ik nog een speciale voering met oorwarmers aan mijn cap. Dat houdt mijn oren heel goed warm.
Als je een hele dikke jas hebt, is zo'n thermo overbroek wel een goede vervanger ipv een dure overall. Ik heb enkel gemerkt bij al mijn overbroeken, dat de zitting (het nepleer) na een paar jaar opeens begon hard te worden en af te brokkelen. Geen idee hoe het komt. Bij mijn overall heb ik dit niet (heb een HGG overall)