Ninaphan schreef:Dank je voor de geweldige tips! Op de foto ben ik doorgezeten draf aan t doen, de eigenaar van het paard zei me mijn bovenlichaam een beetje naar achter te brengen omdat hij nogal vinnig is en blijkbaar nog sneller gaat wanneer je rechter zit. Of is dat fout advies? Pff moeilijk hoor! Zoveel te leren…Morgen heb ik een les geboekt aan de longe zonder stijgbeugels en ga me super hard concentreren op mijn bekken en indraaien van mijn heup. Heel benieuwd. Hartelijk dank voor jullie feed back!
Achterover hangen, in draf ook, is inderdaad fout. Doorzitten, meebewegen met het paard is hard werken, en dat gaat niet door achterover te leunen. Het ontwikkelen van een onafhankelijke zit kost tijd. En een passend zadel wat geen houding afdwingt. Eigenlijk zou je het zadel en paard onder je weg moeten kunnen trekken, en dan land je in balans op je voeten zonder achterover of voorover te kukelen. Veel dressuurruiters zouden van hun paard af donderen omdat er gehangen wordt aan de teugels.
Het paard kent z'n gangen wel