Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:secricible schreef:Ik denk dat als je alles op papier hebt staan je er mogelijk een contract uit kan halen zoals beloofd. De vraag is: wil je dat dan nog? Ga je daarvoor door een hoop juridische rompslomp om een contract te krijgen bij iemand die dat helemaal niet wil? Dat wordt geen fijne baan verwacht ik.
Ik zou het zien als een dure leerles en opvulling op het cv en verder gaan kijken.
Nou, je kunt altijd beter van werk naar werk, dus dat contract als je dat met aanvechten kunt krijgen zou ik beslist wel doen. Dan maar even een paar maanden met minder sfeer werken.
germie schreef:Nou, je kunt altijd beter van werk naar werk, dus dat contract als je dat met aanvechten kunt krijgen zou ik beslist wel doen. Dan maar even een paar maanden met minder sfeer werken.
BigOne schreef:Stage van jaren?? Maar boeltje pakken en wegwezen, netjes zeggen dat je of een regulier arbeidscontract wilt of je gaat einde maand weg. En wanneer het het laatste wordt, ook de opleiding informeren dat daar stagiaires alleen goed zijn voor gratis werk. Tijd dat er alleen betaalde stages komen, in elk beroep .
DuoPenotti schreef:En een bedrijf kan geen verzorger/bijrijder hebben?
Er rijden toch zoveel jongere zo?
Serieuze opmerking van mij. Ik bedoel kunnen die dan ook beter stoppen?
germie schreef:Kidde schreef:
En dan? Ik denk niet dat het gezellig werken wordt daarna.
Als ik je vriendin was zou ik op zoek gaan naar iets anders
Is tijdelijk minder gezellig werken erg? Nee, absoluut niet, dan krijg je tenminste betaalt en kun je op zoek naar wat anders.
Ik heb net na mijn studententijd zo inderdaad eens met succes iets aangevochten (was wel een iets andere situatie, ze probeerden mij te laten tekenen voor het voortijdig 'vrijwillig' beëindigen van mijn jaarcontract omdat de werkgever, een detacheerder, een hele grote klant kwijtgeraakt was. En dus wilden ze zo snel mogelijk de tijdelijke contracten er uit). En ook al waren ze er niet blij mee en waren het echt wel zware maanden, ik kon toen van werk naar werk gaan en hoefde geen uitkering aan te vragen. Ik heb in die tijd bijvoorbeeld bureaus verhuisd en schoongemaakt terwijl ik daar helemaal niet voor aangenomen was. Maar ik kreeg er gewoon voor betaald.