Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Alleen voorijzers zonder 'orthopedisch' is bij de meeste smeden die aan huis komen ergens rond de 100 euro. Orthopedisch (dus bijv met zooltjes, siliconen, andere lippen, balk, dat soort dingen) 140-150 euro. Bij mijn smid zit daar dan het bekappen van de achterhoeven (waar geen ijzers onder komen) bij in. Alle prijzen inclusief BTW.
Voor een smid op een kliniek (zonder reistijd maar mogelijk met meer specifieke kennis) zou ik er nog een paar tientjes bovenop accepteren. Ik zou 175 euro voor alleen vóór dus begrijpen. Maar 275? Ex BTW? Idioot bedrag, echt. Zelfs als die frees een diamanten freeskop heeft, en er een hele kop op die scheur is versleten. Wat onmogelijk is
In NL is een bedrijf dat prijzen ex BTW aan particuliere klanten geeft trouwens in overtreding.
rien10 schreef:germie schreef:Dit is wel duur. Rond de 100 had ik verwacht voor 2 ijzers op een kliniek.
€ 220,— bij Visdonk. Rondom ijzers, voor balk ijzers.
Ibbel schreef:Hannanas schreef:Goh heb ook wel eens bedragen van in de 400 euro gehoord voor rondom orthopedisch beslag op locatie.
Daar zou ik ook vraagtekens bij hebben.
Als een smid er een uur per hoef mee bezig zou zijn, vind ik het nóg een extreem uurloon
Ibbel schreef:Alleen voorijzers zonder 'orthopedisch' is bij de meeste smeden die aan huis komen ergens rond de 100 euro. Orthopedisch (dus bijv met zooltjes, siliconen, andere lippen, balk, dat soort dingen) 140-150 euro. Bij mijn smid zit daar dan het bekappen van de achterhoeven (waar geen ijzers onder komen) bij in. Alle prijzen inclusief BTW.
Voor een smid op een kliniek (zonder reistijd maar mogelijk met meer specifieke kennis) zou ik er nog een paar tientjes bovenop accepteren. Ik zou 175 euro voor alleen vóór dus begrijpen. Maar 275? Ex BTW? Idioot bedrag, echt. Zelfs als die frees een diamanten freeskop heeft, en er een hele kop op die scheur is versleten. Wat onmogelijk is
In NL is een bedrijf dat prijzen ex BTW aan particuliere klanten geeft trouwens in overtreding.
DaphneR93 schreef:Nee niet bij Visdonk.
Het is geen orthopedisch beslag, gewoon normaal ijzer voor wel dubbele lippen idd. Vresen wat 2 seconden werk.
rien10 schreef:Die opmerking over de btw is onjuist.
Het berekenen van btw moet indien de leverancier btw plichtig is. Ook aan particulieren. Het specificeren op de nota is aan particulieren niet verplicht. Prijzen tonen inclusief btw is dan voldoende.
rien10 schreef:Die opmerking over de btw is onjuist.
Het berekenen van btw moet indien de leverancier btw plichtig is. Ook aan particulieren. Het specificeren op de nota is aan particulieren niet verplicht. Prijzen tonen inclusief btw is dan voldoende.
Ninx schreef:Ninx schreef:Visdonk?
Ben bang dat het dan wel klopt…..
Heb niet goed opgelet.... sorry, de gebr. Nassau bij Visdonk vloeken alle heiligen uit de hemel bij het gebruik van een dubbellips ijzer....
Dus je bent inderdaad niet daar geweest.