Situatie met stalhouder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 08:08

prompter schreef:
Altijd persoonlijk communiceren en niet via de app, dat levert betere resultaten op :). En ik begrijp het best, mijn paard deed het ook niet goed 's nachts, die kon ook beter op stal.

Ik heb meerdere keren hier over persoonlijk gecommuniceerd.
1x geappt omdat we vaker zo communiceren (nooit problemen mee gehad) en we elkaar ivm werk niet altijd treffen. Dan is een kort appje wel fijn. Bijvoorbeeld om even te zeggen dat er een paard losgebroken is oid.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:09

Wintu schreef:
Cioccolato schreef:
Bokt op z'n best door niet te lezen en maar te zeggen wat geweldig :+

Ook ik zou hier niet blij van worden ts.. is er zicht op hoe lang dit zo door gaat? Zo geweldig weer is het niet met steeds 'stormen' tussendoor?
Als dit iets blijvends/terugkerende is, zou ik uitkijken naar een andere stal

Volgens mij reageerden een hoop mensen zonder de beschikking te hebben over info die TS pas later poste.

TS, bespreek het gewoon even met de stalhouder, misschien is er gewoon een miscommunicatie?

De nodige info staat in de op.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:22

Hoevaak heb jij jou stalhouder nog aangesproken over het probleem nadat je paard binnen had gestaan met een ander en dit bleek niet te gaan?

Als dit meerdere keren is geweest dan snap ik dat de stalhouder er klaar mee is en die van jou gewoon alleen op stal zet

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 08:28

Amber_anne schreef:
Hoevaak heb jij jou stalhouder nog aangesproken over het probleem nadat je paard binnen had gestaan met een ander en dit bleek niet te gaan?

Als dit meerdere keren is geweest dan snap ik dat de stalhouder er klaar mee is en die van jou gewoon alleen op stal zet

Ik heb aangegeven, op het moment dat dat paard flipte want daar was ik bij, dat mijne dan ook beter buiten kon blijven omdat ze niet alleen binnen kan en dan beter de rest kan blijven zien buiten. Dat is dan de beste optie van alles nog. Dus ik heb niet lopen zagen oid.
Vorig weekend zouden ze dan naar binnen gaan. Dat is nu, blijkbaar, uitgesteld. Er werd op een bord de vraag gezet wie zijn paard nog buiten wilde laten. Daarop stonden 3 namen. Toen heb ik gevraagd wat de bedoeling was met de rest dan. Dus ik heb er 2x naar gevraagd. Op een normale, niet verwijtende manier.
En dan nog heeft hij, in mijn ogen, niet het recht om buiten mij om dingen met mijn paard uit te halen die ik niet wil. Dat doe je gewoon niet. Ik blijf ook netjes. Het tarief voor 24/7 buiten of s nachts op stal verschilt ook behoorlijk. En ik heb ook keurig mijn normale bedrag overgemaakt. Dus ik begrijp het oprecht niet
Laatst bijgewerkt door Chicken01 op 03-09-24 08:37, in het totaal 3 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:29

Je kan het ook omdraaien. Je bent een van de weinige op stal die snachts je paard binnen wil hebben staan. Moet de rest zich dan aan jou aanpassen? Je stalhouder gaat mee met de wens van het grootste gedeelte van de pensionklanten.

Ik zou vragen aan je stalhouder wanneer de paarden snachts weer naar binnen gaan en of dit de nieuwe standaard wordt ieder jaar. Bevalt het antwoord je niet zal je kunnen kijken naar wat anders, maar je kunt niet eisen dat alle paarden snachts binnen staan als het grootste gedeelte van de pensionklanten dit niet wil.

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 08:33

mavantos schreef:
Je kan het ook omdraaien. Je bent een van de weinige op stal die snachts je paard binnen wil hebben staan. Moet de rest zich dan aan jou aanpassen? Je stalhouder gaat mee met de wens van het grootste gedeelte van de pensionklanten.

Ik zou vragen aan je stalhouder wanneer de paarden snachts weer naar binnen gaan en of dit de nieuwe standaard wordt ieder jaar. Bevalt het antwoord je niet zal je kunnen kijken naar wat anders, maar je kunt niet eisen dat alle paarden snachts binnen staan als het grootste gedeelte van de pensionklanten dit niet wil.

Dat eis ik ook niet. Dat heb ik ook in een eerdere post vermeld. Ik begrijp de rest heel goed. Hun paarden zijn geen blessure gevoelige neuroten als de mijne. Maar als ik aangeef dat ik mijne niet alleen binnen wil hebben en dan maar, omwille van de veiligheid, toch maar buiten moet blijven bij de andere in de buurt snap ik niet dat ze dan alsnog binnen gezet wordt alleen.
Is dat zo gek?
Maar ik ga vandaag kijken of ik het gesprek aan kan gaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:35

Ik ben vooral benieuwd waarom je hem binnen wilt?
Iets medisch? Hoe doet hij het nu dan buiten?
Als hij het dan slechter gaat doen nu snap ik heel goed dat binnen een belangrijk punt is.
Of is het iets wat nu best meevalt?

Of ben je bang voor een wolven aanval?
Woon je dichtbij zo'n gebied. Ook dan snap ik de zorgen.

Dus denk ook echt wat is het probleem van de nacht niet buiten en kun je dat goed onderbouwen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:35

Ik snap nooit zo goed waarom er niet gewoon even face to face besproken kan worden met de partijen die erover gaan, en dat het dan maar meteen op internet gegooid moet worden -O-

Had nou eerst even in RL in gesprek gegaan met je stalhouder.
Want nu begin je ook over het financiële plaatje waar heel bokt verder geen enkel idee over heeft. En een verhaal heeft áltijd 2 kanten.!

Echt een oprechte vraag, wat denk je dat wij hier op het moment aan kunnen doen?
We kunnen enkel zeggen, ja dat is raar maar kennen de andere kant van het verhaal niet. :n

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:38

Ik zou nog een keer irl het gesprek aan gaan en dan gewoon maar even blijven herhalen dat jij graag je paard s"nachts binnen wilt hebben staan vanwege dat het een blessure gevoelige neuroot is maar dat een paard nooit alleen kan staan omdat het kuddedieren zijn en wat voor een oplossing de stalhouder ziet? Je kunt er ook op wijzen dat er van het beleid afgeweken wordt door de stalgenoten die hun paarden langer dag en nacht buiten willen laten staan.

Laat de stalhouder actief meedenken en met oplossingen komen, dat scheelt waarschijnlijk al een boel. Succes met deze vervelende situatie!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:39

DuoPenotti schreef:
Als hij het dan slechter gaat doen nu snap ik heel goed dat binnen een belangrijk punt is.

Dus denk ook echt wat is het probleem van de nacht niet buiten en kun je dat goed onderbouwen.

Heeft ze al aangegeven, haar paard gaat neurotisch rennen in het donker en is al blessuregevoelig. Paard komt ook niet tot rust daardoor s"nachts buiten. Lijken me hele legitieme redenen, ik zou er ook niet blij van worden in ieder geval. Zeker niet als de afspraak en het contract gewoon was dat ze s"nachts op stal zouden staan.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:39

Als je met je staleigenaar net zo communiceert over whatsapp als hier in het topic kan ik wel de miscommunicatie begrijpen. Ik vind je berichten niet erg duidelijk en vriendelijk over komen, ondanks dat je het misschien niet zo bedoelt zoals het er staat.

Gewoon het gesprek aan gaan face to face. Dan komt het vast goed.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:42

Elisa2 schreef:
DuoPenotti schreef:

Heeft ze al aangegeven, haar paard gaat neurotisch rennen in het donker en is al blessuregevoelig. Paard komt ook niet tot rust daardoor s"nachts buiten. Lijken me hele legitieme redenen, ik zou er ook niet blij van worden in ieder geval. Zeker niet als de afspraak en het contract gewoon was dat ze s"nachts op stal zouden staan.

Oh ja zie het nu staan... ^)
Ja idd een hele goede reden.

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 08:44

DuoPenotti schreef:

Ik heb het ook al eerder gezegd waarom.
Maar ben best bereid dat nogmaals te doen hoor.
Mijn paard is nogal een neuroot. Veel trauma en angstig. Dan gaat ze rennen en zichzelf over de kop jagen. Ook in het donker. Met alle gevolgen van doen. Dat heb ik al eerder gehad dat ze met een lichte breuk uit het land kwam na een nacht. Dat heeft me bijna een jaar revalidatie gekost.
Ze heeft net haar beide sprongen behandeld gehad en tildren infuus. DA geeft ook aan dat ze NIET uit haar plaat moet gaan maar gedoseerd bewegen. Dat lukt nu niet dus. Vooral 's nachts is ze erg bang (heb t idee dat ze wellicht wat nachtblind is ofzo. Maat in het donker reageert ze erg heftig.
Overdag is ze buiten veel beter te doen. Ook niet altijd optimaal, maar beter.
Daarom kies ik er liever voor om haar s nachts binnen te laten.
En alleen op stal gaat ze rondjes lopen, gillen als een malle en niet eten. Ze loopt zich letterlijk in het zweet. Gaat steigeren etc. Dus ook dat is geen optie.
Hopelijk snap je nu wat ik bedoel?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:48

Ik had je andere bericht net gelezen.
Ja ik begrijp je zorgen heel goed :j
En zou in jou geval ook niet blij zijn.

En je stalgenoten weten dat ook?

Echt balen zeg!
En ja als je dan bewust kiest voor een stal met nacht op stal verwacht je dat ook.

Toch maar weer aangeven dat de dierenarts heeft gezegd...
Meer kun je niet doen denk ik

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:50

Het is handig als jij zelf nadenkt wat in deze situatie het beste is voor jouw paard, want ik snap dat dit voor de stalhouder verwarrend is.
Wat jij zo te lezen wilt is dat meerdere paarden in de nacht binnen staan, zodat die van jou haar rust kan pakken. Echter, de eigenaren van die paarden willen dat ze buiten blijven en jullie stalhouder luistert blijkbaar naar zijn klanten (hoera!), waarmee wat jij wilt onuitvoerbaar wordt.
Los van dat ik snap hoe vervelend het is, maar de situatie is nu eenmaal zo dat jij iets anders wilt dan de rest. Je kan kijken of er buiten nog oplossingen te vinden zijn om haar meer rust te geven, of je kunt haar alleen binnen zetten in de nacht, maar dat zijn zo te lezen de enige opties die je hebt op dit moment.
Wat voor mijn paard hielp was haar ‘s nachts in een kleine paddock apart zetten, dan had ze haar eigen ruimte maar was ze toch niet alleen. Inmiddels staan we al jaren op een andere stal waar dit niet speelt.

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 08:52

DuoPenotti schreef:
Ik had je andere bericht net gelezen.
Ja ik begrijp je zorgen heel goed :j
En zou in jou geval ook niet blij zijn.

En je stalgenoten weten dat ook?

Echt balen zeg!
En ja als je dan bewust kiest voor een stal met nacht op stal verwacht je dat ook.

Toch maar weer aangeven dat de dierenarts heeft gezegd...
Meer kun je niet doen denk ik

Dat heb ik gedaan.
Helaas heeft deze stalhouder vaak zijn eigen zicht op dingen.
Zo was mijn andere paard niet ziek aflopen maart (zwaar verstoppingskoliek)

MissJG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:54

Altijd vervelend als je wat hebt met je stalhouder.
Zou een berichtje sturen om een afspraak te maken omdat je graag even met hem/haar wat dingen wil bespreken. Dan komen jullie er hopelijk uit.

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 08:54

Roulette_ schreef:
Het is handig als jij zelf nadenkt wat in deze situatie het beste is voor jouw paard, want ik snap dat dit voor de stalhouder verwarrend is.
Wat jij zo te lezen wilt is dat meerdere paarden in de nacht binnen staan, zodat die van jou haar rust kan pakken. Echter, de eigenaren van die paarden willen dat ze buiten blijven en jullie stalhouder luistert blijkbaar naar zijn klanten (hoera!), waarmee wat jij wilt onuitvoerbaar wordt.
Los van dat ik snap hoe vervelend het is, maar de situatie is nu eenmaal zo dat jij iets anders wilt dan de rest. Je kan kijken of er buiten nog oplossingen te vinden zijn om haar meer rust te geven, of je kunt haar alleen binnen zetten in de nacht, maar dat zijn zo te lezen de enige opties die je hebt op dit moment.
Wat voor mijn paard hielp was haar ‘s nachts in een kleine paddock apart zetten, dan had ze haar eigen ruimte maar was ze toch niet alleen. Inmiddels staan we al jaren op een andere stal waar dit niet speelt.

Ik heb heel duidelijk aangegeven dat ik het jammer vind, maar dat ik mij dan neerleg bij het feit dat ze dan langer buiten staat s nachts. Dat was een face to face gesprek. En dan ineens staat ze alleen binnen. Dat snap ik gewoonweg niet

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 08:55

Als ik alles zo lees vraag ik me af of de stalhouder/stal en jij/jouw paard wel een match zijn. Misschien was dat zo in het verleden maar nu niet meer.

Eerst maar even praten met elkaar en zien wat er mogelijk is en anders toch maar kijken naar een andere stal?

hagelslag

Re: Situatie met stalhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:18

Je manier van communiceren is toch best appart.

Ik had gister alleen je opening bericht gelezen waarin niks stond wat voor medische problemen je paard heeft

Ik ga ook niet in je vorige berichten neuzen zodat ik hopelijk een glimp mag opvangen wat je paard heeft

Had je het er direct bij gezet, eventueel simpel uitgelegd in een paar zinnen. Dan had ik zeker anders geantwoord.

Je kunt er niet vanuit gaan dat alles en iedereen weet wat er met je paard aan de hand is..

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 09:24

Melzazu schreef:
Als ik alles zo lees vraag ik me af of de stalhouder/stal en jij/jouw paard wel een match zijn. Misschien was dat zo in het verleden maar nu niet meer.

Eerst maar even praten met elkaar en zien wat er mogelijk is en anders toch maar kijken naar een andere stal?

Dat lijkt inderdaad niet meer zo, helaas.

DuoPenotti

Re: Situatie met stalhouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:31

Maar las ik in een ander bericht dat je nu hebt gekeken bij een andere stal maar die is wel 24/7 buiten
Dat is dan ook geen optie toch?

Chicken01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 09:35

DuoPenotti schreef:
Maar las ik in een ander bericht dat je nu hebt gekeken bij een andere stal maar die is wel 24/7 buiten

Je bedoeld dat bericht over een paddock paradise? Dat is voor mijn andere paard (koudbloed) heb er 2.
Een andere stal zou een optie zijn mits er voor haar s nachts naar binnen een mogelijkheid is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:37

Chicken01 schreef:
DuoPenotti schreef:

Je bedoeld dat bericht over een paddock paradise? Dat is voor mijn andere paard (koudbloed) heb er 2.

ja klopt.
Ah zo....

Staat die koudbloed wel op de pensionplaats waar ook dit blessure gevoelige paard staat?
Zo ja, kunnen die dan niet samen naar binnen? Of wellicht samen in een kleinere paddock buiten?

Omdat ik je situatie niet ken klets ik misschien gewoon wat onzin...maar probeer mee te denken....

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 09:44

Chicken01 schreef:
Melzazu schreef:

Dat lijkt inderdaad niet meer zo, helaas.

Ja dat is inderdaad jammer. Hopelijk komt er een fijne oplossing. Op de huidige stal of elders. Is het sowieso niet fijner/handiger dat je beide paarden op dezelfde plek kan zetten?
Dan misschien kijken naar een plek waar ze beide goed staan?