Veulen advies

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:48

Olympia
Ik had je naam niet gelezen. Dacht half zusje?
Terug gescrold. Zag ik je naam. Ja geweldig waren ze.
Maar ik zeg keihard. Nu 25 jaar later... zou ik een identieke kloon betreft karakter van hem hebben..
Ik stapte niet meer op :)

Maar wat heftig van jou paard met werken terwijl je wel de klik had op de grond..
Ooh moet er niet aan denken dat ik dit zo ook gehad had met mijn zielemaatje..

Olympia96

Re: Veulen advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:53

Hahaha maar dat vosje is mijn huidige paard. Olympia (Otje) was de Kafu. En die was ook knetter lijp, met een handleiding in 1000 tinten grijs, maar daar kon ik mee lezen en schrijven. Zij kroop in je, soms letterlijk, maar vooral mentaal en op gevoelsniveau.

Floor is een boer. Het is zwart of wit. Met grijs gedrag kom ik in de problemen. En al dat gevoel van mij vindt ze vaak enórm irritant. Ik heb dus ook leren schakelen haha

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:59

Ja ik begreep dat dat je huidige paard is wat je als veulentje aan hebt.

Abby mijn zielenmaatje is onder het zadel mogelijk nog liever dan op de grond.
Dat is zo'n lief zacht meisje.
Zou echt verdrietig zijn geweest als die onder de man totaal anders zou zijn geweest.

Kawa, de kafu voor de meelezer.
Was een once in a lifetime paard voor mij.
Kon daar de gekste dingen mee uitspoken, van hoog springen, tot netjes dressuren tot heel hard crossen door de bossen.
Hij was zo gek als een deur, maar ik was blijkbaar het goede kozijn :P
Toen...

Maar echt nu ben ik 50...stapte nog niet meer op, staart erop en rondsnurken is niet meer leuk nu :P

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:10

Haha grappig. Ik heb er nooit zo over nagedacht. Ben inmiddels 48, maar denk dat ik zo weer op haar zou stappen. Zij steigerde ook, en hoog ook, maar niet uit protest (hoe stom dat ook klinkt). Ben nooit bang geweest op haar, omdat ze voorzichtig was met mij.
Floor had maar 1 doel: kàppen nou met die onzin, ga d’r af! Dat voelde echt anders :D

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:20

Nee hij deed het ook nooit tegen mij gericht. Echt nooit. Ben er ook erg weinig vanaf gevallen.
En die keren dat het wel zo was was het collateral damage op zijn fratsen, maar niet als bedoeling.

Maar nee, denk ik niet dat ik nu met mijn huidige lijf dat nog zou doen...

En ja het is een heel ander gevoel een paard die je bewust wil lozen....
Bijzonder wel als het zo zo'n brave is

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:59

Ik zou ook de 2 jarige doen. Klinkt heel cru, maar een veulen moet je ook nog jaren langer heel zien te houden (klinkt heel cru, maar ik heb echt zoveel pech gehad nog voordat beide veulens op beleer leeftijd waren).

Daarnaast is de invloed die je hebt op een veulen in die anderhalf jaar die je nu hebt 'gemist' met de 2 jarige miniem. Hetgeen wat 'fout' kan gaan komt later pas vanaf 2,5 jaar