In verlichte zit heb ik het nog niet geprobeerd ik ga dat eens toepassen! Aan de longe doet hij het ook[/quote]
Dat is gek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Elisa2 schreef:Doen wel meer jonge paarden hoor, makkelijk overkruist komen. Zo gek is het niet.
Nee klopt maar structureel bij elke overgang van galop naar draf is wel raar. Zeker in onbelaste vorm dus aan een halster aan de longe bijvoorbeeld. Dat zou ik toch vreemd vinden.
Hieperdi schreef:Het wisseld met longeren nog wel eens. Op de wei geen idee staat hij alleen gras te eten. Paard mist balans en is scheef. Galop is nooit zijn pluspunt geweest ook aan de longeerlijn niet en die gang is in het verleden ook vaak geskipt ivm het zich vast/sterk houden, dus ook geen stuur. Dat stadium ben ik nu voorbij en hierdoor probeer ik nu wat meer de galop mee te nemen en nu loop ik daar tegenaan. Alhoewel je zal altijd wel ergens tegenaan lopen natuurlijk. De overgang maakt hij ook maar de overgang is nog totaal uit balans net zoals het stukje uit de galop dat hij wat hard /loperig draaft omdat het balans stuk mist. Na 1/2 rondjes heb ik hem weer in balans en het tempocontrole terug. Dit koste mij voorheen heel wat rondjes en heb het nu al kunnen beperken tot 1/2 rondjes.
mce schreef:Hieperdi schreef:Het wisseld met longeren nog wel eens. Op de wei geen idee staat hij alleen gras te eten. Paard mist balans en is scheef. Galop is nooit zijn pluspunt geweest ook aan de longeerlijn niet en die gang is in het verleden ook vaak geskipt ivm het zich vast/sterk houden, dus ook geen stuur. Dat stadium ben ik nu voorbij en hierdoor probeer ik nu wat meer de galop mee te nemen en nu loop ik daar tegenaan. Alhoewel je zal altijd wel ergens tegenaan lopen natuurlijk. De overgang maakt hij ook maar de overgang is nog totaal uit balans net zoals het stukje uit de galop dat hij wat hard /loperig draaft omdat het balans stuk mist. Na 1/2 rondjes heb ik hem weer in balans en het tempocontrole terug. Dit koste mij voorheen heel wat rondjes en heb het nu al kunnen beperken tot 1/2 rondjes.
dan gewoon zo door gaan zoals je doet, dat werkt bj dit paard, heeft waarschijnlijk langere tijd nodig om de juiste balans - fysiek en mentaal - te vinden,
zou even de galop vergeten en verder werken in stap en draf, veel rechtuit overgangen/schijnovergangen tempo voorwaarts en terug vooral rechtuit maken, zodat beide achterbenen hun werk moeten doen
ik ken uw paard en wijze van rijden niet daarom lastig de juiste tips te geven, maar algemeen is veel afwisseling, veel ontspanning , sluit altijd af met iets wat het paard goed kan/doet en belonen
korte stukjes werken beter dan te lang op iets doorgaan
.
Elisa2 schreef:Ik ken er echt meer die gewoon bijna altijd overkruist zitten/ zaten en zolang ze dat beide kanten op doen is het vaak een balans kwestie en een slap paard. Vaak als de kwaliteit van de galop verbeterd, verbeterd dit stuk ook.
Ik blijf dus bij mijn eerdere advies en zou ook de galop goed gaan meepakken aan de dubbele longe.
Hieperdi schreef:Klopt helemaal balans ,fysiek ,mentaal!
Bedankt de overgangen gaan wij wat meer mee nemen. Ik blijf misschien ook iets te lang in draf hangen en ontbreekt er ook in mijn training wat wisseling in overgangen/verschillende tempo wisselingen. Bedankt voor de tip
Hieperdi schreef:Bedankt allemaal maar het is niet dat ik hem niet terug uit de galop krijg. Het is echt puur dat hij tijdens de overgang overkruisd schiet zowel linksom als rechtsompaard komt niks te kort wat betreft osteopaten en peuten en paten