Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Veluwse80 schreef:Dat is de hoeveelheid die ze aangeven op de verpakking. Maar ik ga het inderdaad verminderen.
Veluwse80 schreef:Hij krijgt basisbrok van Action (niet de winkelketen), basis en nature en moet daar 2 volle voerscheppen van hebben op een dag.
Zijn gewicht zal ergens rond de 450 liggen, d pony van 1.47
Daihyo schreef:Ik zou zeker je voer eens goed bekijken dan. Een vitaminebrokje is voldoende, naast onbeperkt ruwvoer. 6-7 uur buiten is 17-18 uur niet bewegen op stal. Dat tegenover veel suikerrijk voer… ik kan begrijpen dat je een frisse pony hebt.
Daarbij is het best veel bewegen voor een jonge pony. Plus trainingsstal. Plus verhuizing met nieuwe mensen. Dat kan mentaal ook teveel zijn, met een fris paard tot gevolg dat eigenlijk gewoon last van stress heeft.
Waarom moet je ‘m meteen aan het werk zetten? Geef het dier de tijd om te wennen aan de nieuwe omgeving, aan zijn nieuwe mensen, aan nieuwe paarden om hem heen. En dan ook nog een lijf dat aardig belast wordt terwijl het in de groei is.
10 stappen terug. Lekker de wei op, elkaar leren kennen, tutten, poetsen, wandelen, grondwerken , hooguit wat longeren. En dan pas aan rijden denken. Bijkomend voordeel van wandelen is dat ze verkeersmak worden en leren dat ze alleen weg kunnen van het terrein. Dat ze jou kunnen vertrouwen. Als je er een na een tijdje weer op gaat, kun je dat lekker buiten rechtuit doen. Iemand ernaast, iemand erop. Vertrouwen opbouwen en dat uitbouwen.
elineAbby123 schreef:Daihyo schreef:Ik zou zeker je voer eens goed bekijken dan. Een vitaminebrokje is voldoende, naast onbeperkt ruwvoer. 6-7 uur buiten is 17-18 uur niet bewegen op stal. Dat tegenover veel suikerrijk voer… ik kan begrijpen dat je een frisse pony hebt.
Daarbij is het best veel bewegen voor een jonge pony. Plus trainingsstal. Plus verhuizing met nieuwe mensen. Dat kan mentaal ook teveel zijn, met een fris paard tot gevolg dat eigenlijk gewoon last van stress heeft.
Waarom moet je ‘m meteen aan het werk zetten? Geef het dier de tijd om te wennen aan de nieuwe omgeving, aan zijn nieuwe mensen, aan nieuwe paarden om hem heen. En dan ook nog een lijf dat aardig belast wordt terwijl het in de groei is.
10 stappen terug. Lekker de wei op, elkaar leren kennen, tutten, poetsen, wandelen, grondwerken , hooguit wat longeren. En dan pas aan rijden denken. Bijkomend voordeel van wandelen is dat ze verkeersmak worden en leren dat ze alleen weg kunnen van het terrein. Dat ze jou kunnen vertrouwen. Als je er een na een tijdje weer op gaat, kun je dat lekker buiten rechtuit doen. Iemand ernaast, iemand erop. Vertrouwen opbouwen en dat uitbouwen.
Amen