Helaas...

Paard is er nu de dupe van, ocharme.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
karijn schreef:Weet je, hoe goed je het ook wil doen voor het paard, ik denk dat je beter met de huidige eigenaar in gesprek kan gaan en aangeven dat dit paard gewoon niet meer geschikt is voor de sport of manege. En de huidige eigenaar ervan moet overtuigen dat dit paard beter af is door haar gewoon lekker op de wei te zetten of wellicht te laten inslapen. Want stel dat jij haar terugkrijgt met het geld dat nodig is....en je moet alsnog besluiten om haar te laten gaan, dan ben je weer een smak geld kwijt.
En als je haar niet terug kan krijgen, zal je misschien ook moeten accepteren dat het nu gewoon buiten jouw macht om ligt, hoeveel pijn en verdriet het nu ook doet. Blijf reëel.
sexysusie schreef:UPDATE!
Maandag 19 augustus rond 15:00 is gylana opgehaald uit Boechout. En rechtstreeks naar een manege in Nederland gebracht op proef als manegepaard daar aangekomen had ze een nare wond op linker achterbeen. Deze dat er al even en kon niet gehecht worden. Ze is daar behandeld door dierenarts en heeft er nu een verband om en heeft een week boxrust in de hoop dat de wond goed geneest.
Diegene die dacht een leuk paard voor die manege gevonden te hebben zag echter mijn bericht op Facebook en we hebben contact gehad. Diegene heeft hem ook weer via een tussenpersoon. Het is dus een en al gekonkel rondom dit paard. Diegene die nu contact met mij gezocht heeft probeert of ik haar zo op kan halen, maar degene van wie ze nu “is” is echt een rot ei want die wil er gewoon nog steeds geld van maken. Ik blijf vechten totdat ze weer hier terug is. Geld verdienen over de rug van een paard wat niet goed is en wat met oplichterij in de handel terecht is gekomen is niet best. Ik doe hard mijn best om geld bij elkaar te krijgen, maar moeten zelf ook kunnen blijven eten. De paarden komen hier niets te kort. En er is spaargeld om ze de zorg te geven die ze nodig hebben, maar dan houdt het op. We komen uit een hele diepe put, en hopelijk zijn we over jaar daar helemaal uit en weer bovenop. Echt als we niet in die put gezeten hadden was ze niet weg gegaan en ja nu zit ik met de ellende, maar wat iedereen ook zegt of er iets van vindt kan me niet schelen. Ik doe nu alles wat ik in mijn macht heb om het op te lossen.
Elisa2 schreef:Och arm paard, ik begrijp het..de handelaar wil zijn investering terug hebben.
Ik zou sowieso geen e3500,- bieden maar max e2500,-, als de manege het dier niet wil en ze loopt niet goed zal hij er sowieso niet veel klanten voor hebben. Afdingen dus. Begin met een bod van E1500,- en kijk hoe ver je komt.
Little_Gift schreef:Wellicht dat persoon 3 probeerde te voorkomen dat een koper het verhaal hoorde van het paard z'n geschiedenis? Dat die had gehoopt dat als TS dacht dat het paard geslacht was dat ze er niet meer naar om zou kijken? Als ik de openingspost lees staat er dat persoon 3 al had geprobeerd haar te verkopen als rijpaard via een Belgische handelaar, welke het paard terug had gebracht naar persoon 3 nadat die het paard z'n geschiedenis hoorde van TS (wel fijn dat per dus ook handelaren zijn die dus niet mee gaan in zo'n verhaal en zeggen "je hebt me paard gegeven met gelogen verhaal, doe ik niet, hier heb je hem terug").Dus in 4 jaar tijd heeft ze 1 eigenaar en 2 kopers gehad...
Waar ze het zogezegd goed had...
Tot 2 à 3 maanden geleden dus...
Maar zo goed had ze het dan dus niet toch?
1/ Jij verkocht haar (wetende dat ze een kwetsbaar paard is)
2/ Bij die 1ste koper had ze het dus ook niet zo goed aangezien die haar ook verkocht (wetende dat het een kwetsbaar paard was)
3/ En de 2de koper zou ze zogezegd naar de slacht brengen maar zou ze dan stiekem doorverkocht hebben ipv te laten slachten?
Hoezo zou ze tegen jullie zeggen dat ze naar de slacht gaat als ze ze dan stiekem doorverkoopt? Die mens heeft toch geen enkele reden of noodzaak om te liegen met slacht?
Ze kon ze toch gewoon zo doorverkopen want het paard was toch van haar?
Sansevieria schreef:Het is ook wel echt een beetje warrig geschreven soms. Maar als ik alle posts van TS erbij pak (heb er ff voor gezeten) is dit de tijdlijn kwa blessures en verkoop waar ik op uitkom. Wellicht handig als TS ff bevestigd of dit zo klopt of dat ik het alsnog verkeerd heb (en dan duidelijk uitlegt hoe het wel zit, desnoods heel kinderachtig stap voor stap), zodat het voor iedereen duidelijk is wat er nou precies gebeurd is.@Cambionn, ik heb het hele verhaal toch echt anders begrepen dan jij nu hier weergeeft voor wat de "blessure" betreft dan toch.
Denk zelf dat de optie die DP aangeeft nog de beste is.
office schreef:Ja maar…als je geen 2500 euro van je spaarrekening kan halen voor iets wat je zo belangrijk vind.Dan kun je haar toch niet onderhouden ook? Als ze nu langdurige zorg nodig heeft ?