Tips zoektocht bijrijder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 17:16

Herkenbaar. Ik denk dat het een kwestie van geluk hebben is.
Hier ook verzorgers of bijrijders gehad die om allerlei redenen niet lang bleven hangen. Dingen als verhuizen etc, dus niet per se iets met de paarden of de regels.
Ik heb momenteel 2 verzorgers, die beide het liefst hebben dat ik er ook ben. Dus qua tijd schiet ik er niet veel mee op :+
Maar goed, het is wel gezellig en het scheelt me werk.

Beide hebben al regelmatig last minute afgezegd. Dat accepteer ik inmiddels maar.
De week erna zijn ze er dan netjes weer dus ik beschouw het als onderdeel van de planning.

1 keer een heel enthousiaste meid van 14 het voordeel van de twijfel gegeven. Na 3 keer achter elkaar de afspraak afzeggen of verplaatsen hebben we dat ook maar laten zitten :+

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 17:30

Goh, toeval wil dat er een meisje van 13 uit het dorp verderop heeft gereageerd zojuist. En na bovenstaande positieve berichten over het jonge grut, slaat de twijfel nu wel toe. Zou ook met haar moeder komen en wil graag lessen.

Ik ga het maar eens met mijn man bespreken denk ik. Zijn dochter, waar we de Haf voor kochten was ook 13 toen hij kwam. Die bleek helaas vies van klusjes twee keer in de week en bleef een manegemeisje (het verzorgen vond ze niks), dus dat werd niet wat. Maar deze startte haar berichtje eigenlijk al super grappig. Zei iets in de trant van ‘iedereen vindt me te jong, maar hear me out (met een aapje met handjes voor de ogen)’.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 17:50

TS klinkt als een heerlijke plek en fijn paard om bij te mogen rijden.

Ik heb jaren paarden bijgereden en was zo’n hondstrouwe verzorger zoals anderen hierboven beschrijven en ben nu zelf eigenaar. Betrouwbaar was ik ook op jonge leeftijd al. Ook ik heb vergelijkbare ervaringen als jij; jonge meid waar ik een halve psycholoog voor moest uithangen. Manege meisje die haar eigen rijkunsten overschatte en twintiger die ook met vage redenen er al snel de brui aan gaf. Via een stalgenoot heb ik nu een superfijne oudere bijrijder. Hij heeft zelf een paard maar die is met pensioen maar denk dat dat wel scheelt; zo iemand weet wat t inhoudt om een paard te hebben

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 22:32

Olympia96 schreef:
Goh, toeval wil dat er een meisje van 13 uit het dorp verderop heeft gereageerd zojuist. En na bovenstaande positieve berichten over het jonge grut, slaat de twijfel nu wel toe. Zou ook met haar moeder komen en wil graag lessen.

Ik ga het maar eens met mijn man bespreken denk ik. Zijn dochter, waar we de Haf voor kochten was ook 13 toen hij kwam. Die bleek helaas vies van klusjes twee keer in de week en bleef een manegemeisje (het verzorgen vond ze niks), dus dat werd niet wat. Maar deze startte haar berichtje eigenlijk al super grappig. Zei iets in de trant van ‘iedereen vindt me te jong, maar hear me out (met een aapje met handjes voor de ogen)’.

Kennismaken kan altijd toch? :D

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 22:36

Hier ook een meisje van 11 gehad die een bijrijdpaard zocht, kon geen paard bieden maar wel 3 shetlanders. Is met haar ouders komen kijken en heeft ze 4.5 jaar verzorgd, heeft moeten stoppen in verband met het inslapen van de pony's. Kwam door weer en wind, meldde zich netjes als er iets was. Heb een hoop verzorgmeiden gehad, ook oudere, maar met haar waren zowel de pony's als ik het meest tevreden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:10

Lastig zeg. Dit alles klinkt me juist als muziek in de oren. Maar geloof echt dat het ook regio gebonden is?

Zelf heb ik eerst verzorgd/bijgereden (nooit op zoek gegaan maar via de manege op een stal terecht gekomen en dan weer viavia). Later een eigen pony gehad. Die is inmiddels wat jaartjes geleden ingeslapen en zelf te druk/weinig ruimte na de scheiding. Inmiddels begint het echt weer te kriebelen en heb ik gereageerd op een leuke advertentie: straks kennismaken. Vind het toch Superspannend.. die ene klik he?

Hoop dat je gauw een fijne verzorger/bijrijder vindt!

Pieneappel

Re: Tips zoektocht bijrijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:50

Ik denk dat ik bij je in de buurt woon, en ik denk de ideale kandidaat te zijn geweest.. mijn pony is afgelopen mei overleden en voorlopig komt er ook geen nieuwe eigen maar zou t.z.t. wel weer lekker met paarden bezig willen zijn. maar op dit moment zwanger en als alles een beetje stabiel is met de nieuwe gezinssituatie ga ik volgend jaar op zoek of ik niet ergens weer lekker tussen de paarden kan zijn.

Maar hier in de buurt hoor ik verhalen van beide kanten. Paardeneigenaren die geen fijne betrouwbare bijrijder kunnen vinden zoals niet op komen dagen, regels overtreden etc. Maar ook van bijrijders waar ze eindelijk iets leuks gevonden lijken te hebben maar kort daarna paard verkocht wordt. Of alleen maar tijd kwijt zijn aan klussen want blijkt een hoop meer werk te zijn dan vooraf aangegeven en daardoor minder tot niet met het paard bezig kunnen.
Het is vanuit beide kanten geen makkelijke zoektocht..

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 20:31

TS, je hebt puur pech. Sedert 15 jaren ben ik bijrijder en sedert 1 jaar geen kans meer, teveel bijrijders. Mijn laatste 15 reacties via horsify leverden geen interesse op. In het verleden kon ik hoofdzakelijk gratis bijrijder zijn, maar mijn bijdrage van 100 of 200 hoeft geen probleem te zijn, max. is 400 per maand bij bruikleen. Voor een familie met meerdere paarden kreeg ik als waardering een paard gratis in bruikleen soms extra een waardebon en was daar 2 jaren waarna ze tot mijn verdriet verhuisden. Mijn bruikleen paard werd verkocht ( boven de 10K was mij teveel ). Horsify en facebook ( diverse rubrieken) zal ongetwijfeld tientallen reacties geven als je een bijrijder zoekt.