Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hwn schreef:Daphne__ schreef:Als zij nog een week moesten betalen, zou je er dan achteraan gaan?
Nee, denk het niet, toch niet als ze er die week niet meer zouden staan. Als ze er effectief gestaan zouden hebben, en ik dus het paard heb moeten "onderhouden", zou ik het wel vragen.
Daphne__ schreef:Precies.. Dan had je hun datzelfde geld niet gegund..
Femke_Tweety schreef:Uiteraard terugstorten.
Op dag van vertrek (niet eerder, ivm mogelijk nog ontstaan schade of toch langer blijven) evt even berichtje of mailtje sturen met het feit dát het teruggestort is, en een fatsoenlijke afsluiting als 'dankjewel dat je klant was, en veel geluk op jullie nieuwe plek'.
Fatsoen moet je gewoon doen, en niet er over nadenken om het na te laten...
hwn schreef:Daphne__ schreef:Als zij nog een week moesten betalen, zou je er dan achteraan gaan?
Nee, denk het niet, toch niet als ze er die week niet meer zouden staan. Als ze er effectief gestaan zouden hebben, en ik dus het paard heb moeten "onderhouden", zou ik het wel vragen.
hwn schreef:Ik stel de vraag vooral omdat ik ervan uitga dat de pensionklanten op het moment van het storten van het laatste stalgeld al wisten dat ze gingen vertrekken en toch de volle maand betaald hebben, dus ik denk eerlijk gezegd dat ze het me gewoon gunnen.
Heb hen vandaag niet gezien, maar ik denk dat ik het volgende ga voorstellen: willen ze het geld terug, dan stort ik het gewoon terug. Zeggen ze: "nee hoor, laat maar zitten", dan betaal ik vrijdag hun hoefsmid als dank (dan zijn ze op reis, dus ik moet er sowieso bij zijn als hun hoefsmid komt, kan ik hem gelijk betalen).
hwn schreef:Ik stel de vraag vooral omdat ik ervan uitga dat de pensionklanten op het moment van het storten van het laatste stalgeld al wisten dat ze gingen vertrekken en toch de volle maand betaald hebben, dus ik denk eerlijk gezegd dat ze het me gewoon gunnen.
Heb hen vandaag niet gezien, maar ik denk dat ik het volgende ga voorstellen: willen ze het geld terug, dan stort ik het gewoon terug. Zeggen ze: "nee hoor, laat maar zitten", dan betaal ik vrijdag hun hoefsmid als dank (dan zijn ze op reis, dus ik moet er sowieso bij zijn als hun hoefsmid komt, kan ik hem gelijk betalen).
hwn schreef:Maar ik ga het volgende keer dat ik hen zie eens ter sprake brengen, ik vermoed dat ze er zelf ook nog niet bij hebben stilgestaan.
[***] schreef:hwn schreef:Maar ik ga het volgende keer dat ik hen zie eens ter sprake brengen, ik vermoed dat ze er zelf ook nog niet bij hebben stilgestaan.
Wat is het nou? Denk je dat ze er niet bij stil hebben gestaan of dat ze je het gunnen?
Ik begreep dat ze gedurende deze maand hebben opgezegd omdat je 2 weken opzegtermijn hebt. Dan zou de lopende maand al betaald moeten zijn en dan is het toch logisch dat de hele maand is betaald?
Sorry, maar ik vind het een beetje een apart topic. Doe wat je hebt afgesproken, communiceer en maak geen aannames.