Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Roxanne schreef:Sinds anderhalf jaar woon ik in Nieuw-Zeeland. Onze hond is meegekomen vanuit NL, een paard importeren laat ik wel uit mijn hoofd![]()
Ik heb hier een tijd paardgereden maar na een ongeluk is paard verkocht. In de toekomst komt er wel weer een rijpaard. Buiten rijden is hier veelal in het buitengebied langs de weg of op farms. Bossen zijn hier nagenoeg onbegaanbaar door de begroeiing en er zijn best wat mooie gebieden waar je te paard niet mag komen.
[ [url=m/RFVveP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dQsMIG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zzQDIL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Marije112 schreef:Ik woon in Zuid-Afrika, maar heb mijn paard hier gekocht. Ik geloof ook niet dat ik een paard vanuit Nederland zou importeren. Ik denk dat in dit geval het verschil te groot zou zijn tussen de twee landen om voor een paard (zeker een paard wat al wat ouder is) aan te passen? Geen idee of dat ook zo is!
Nickee_ooe schreef:Ik woon ook in Oostenrijk, al 15 jaar, in het zuiden van Ober-Österreich: voor alle Kroatiengangers, niet ver van de A9 richtig het zuiden![]()
Wij hebben 7 minishettys aan huis, geen grotere paarden om te rijden. Bij ons zijn er wel wat meer mogelijkheden om uit te rijden dan in Ost-Tirol bij Crazycat en inderdaad is het in het noorden van Ober-Österreich, Mühlviertel, het ruiterparadijs.
[ [url=m/FGYOK1.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sassy4barrel schreef:_Roxanne schreef:Sinds anderhalf jaar woon ik in Nieuw-Zeeland. Onze hond is meegekomen vanuit NL, een paard importeren laat ik wel uit mijn hoofd![]()
Ik heb hier een tijd paardgereden maar na een ongeluk is paard verkocht. In de toekomst komt er wel weer een rijpaard. Buiten rijden is hier veelal in het buitengebied langs de weg of op farms. Bossen zijn hier nagenoeg onbegaanbaar door de begroeiing en er zijn best wat mooie gebieden waar je te paard niet mag komen.
[ [url=m/RFVveP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dQsMIG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zzQDIL.jpg]Afbeelding[/url] ]
En op het strand rijden ? is dat te ver of kan/mag dat niet?
lizy29 schreef:Bedenk vooral ook dat Frankrijk groot is en er veel verschil is qua klimaat en waarschijnlijk ook in kosten. Paarden houden in zuid Frankrijk is heel anders dan paarden houden in het noorden. Import is in ieder geval heel simpel en wetgeving is niet heel bijzonder daarin.
kevinsky schreef:Wat een interessant topic. Leuk om te lezen wat iedereen voor avonturen is aangegaan met hun paarden. Stoer hoor!
Wij kijken ook stiekem wel eens om ons heen of een buitenlands avontuur wat voor ons is. Wellicht met de mogelijkheid om de paarden dan ook in onze 'achtertuin' te houden. Op meer dan 5000 vierkante meter.
Maar tot nu toe nog niet de moed kunnen vinden om alle vastigheid achter ons te laten en de grote stap te wagen.
Forcalquier schreef:Zodra de kinderen klaar zijn met school emigreren wij naar Tsjechië. Dit hebben we sinds dit jaar besloten.
We hebben er al een huis, deze gaat uiteindelijk de verkoop in. Het plan is om in hetzelfde dorp grond te kopen aan de rivier, een huis te laten bouwen en tot die tijd in ons huidige tsjechische huis te verblijven. De paarden kunnen dan (hopelijk) alvast op de nieuwe plek wonen en anders is er een pensionstal in het dorp waar we terecht kunnen.
We hebben redelijk mazzel dat de oom van mijn (tsjechische) partner burgemeester is in het dorp.
Wat de paarden betreft maak ik me totaal niet druk, het klimaat is vergelijkbaar met NL.
Lusitana schreef:Ik woon in zuid west Portugal.Ik ben in 1999 naar Portugal verhuisd en heb in het centrum en noorden gewoond en nu dus het zuiden. Het noorden is beter geschikt, want het hele jaar groen en het wordt niet zo heet.
Ik ben trouwens pas een Fcebook pagina begonnen voor Nederlandssprekenden met paaden in Portugal, voor vragen en ervaringen. https://www.facebook.com/groups/458982880244720
Maar als ik eerlijk ben, zou ik denk ik liever in Wales wonen.