Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lianne007 schreef:Er wordt meteen geroepen dat dekens niet nodig zijn ; niet alle paarden kun je over 1 kam scheren en zijn dit gewoon niet gewend.
Hier een oudere Fries , valt in de winter ook in en heeft goede voeding en onbeperkt ruwvoer; zij krijgt ook dekens op om meer energie te besparen aan de lichamelijke conditie dan het warm houden. Bij nat weer heeft ze in de herfst een regendeken 0 grams . Rondom vorst krijgt ze een 100 grams deken op, strengere vorst heb ik nog een 200 grams liggen. Ik vind epplejeck fijne dekens hebben .
Steentje schreef:Ik wil voor onze oudere merrie gaan investeren in een paar dekens voor komende herfst en winter, om haar welzijn wat te ondersteunen. Ze valt in de winter toch wat meer in en ik wil haar spieren en gewrichten graag wat warmer en soepeler houden.
Vandaar mijn vraag aan de Bokkers die een ongeschoren (en wellicht ouder) paard hebben; wanneer (bij welke temperaturen en weersomstandigheden) doen jullie welke deken op?
Texas02 schreef:Mijn paard krijgt geen deken op, hij is 19. Is niet nodig, een gezond paard kan dit goed zelf reguleren.
_Mir schreef:
Matheno schreef:_Mir schreef:
Met deze informatie ben ik het wel eens, mits je een gezond en vitaal paard hebt. TS heeft het over een senior.
Ik heb hier een Kentucky 0 grams deken met teddy voering en een 150 grams met teddy voor onze senior. Door de voering zijn ze nog iets warmer dus eigenlijk nog geen warmere nodig gehad dan 150 grams.
Mijn senior heeft nog een glad velletje. Ik zie en lees bij veel mensen dat ze al een 0 grams op hebben, maar die van mij stond er gisteravond laat nog comfortabel bij zonder deken. Hij krijgt wel onbeperkt ruwvoer. Het is en blijft maatwerk voor ieder paard..