Nieuwe ifor Williams trailer maakt zoveel herrie ..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Camino_S

Re: Nieuwe ifor Williams trailer maakt zoveel herrie ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 22:40

Misschien een idee om eens met een decibelmeter in de trailer te rijden (Apple Watch heeft die, vast nog wel gsm’s of smartwatches. Helpt misschien om serieuzer genomen te worden door de dealer, en evt ook om tussen trailers te kunnen vergelijken. Als een andere ifor bewezen stiller zou zijn, kan hij er niet meer omheen lijkt me. Succes, erg luid idd op je filmpje en je paard lijkt er ook niet echt bij door :(

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-24 22:58

Camino_S schreef:
Misschien een idee om eens met een decibelmeter in de trailer te rijden (Apple Watch heeft die, vast nog wel gsm’s of smartwatches. Helpt misschien om serieuzer genomen te worden door de dealer, en evt ook om tussen trailers te kunnen vergelijken. Als een andere ifor bewezen stiller zou zijn, kan hij er niet meer omheen lijkt me. Succes, erg luid idd op je filmpje en je paard lijkt er ook niet echt bij door :(

Wat een goed idee dit! Dankje

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 23:07

Wat een t@ring herrie!
Lijkt wel of er een wand niet goed vast zit.
Dit is niet normaal in ieder geval. Dat Ifor wat rammelt is bekend maar dit is iets meer dan rammelen vind ik.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 23:12

Vind het ook een takkeherrie, klinkt ook niet als 1 onderdeeltje dat rammelt maar de hele trailer. Ik heb vorig jaar uit noodzaak ook 20 minuten bij een paard in de trailer (Sirius) gestaan al rijdend. Maar dat gaf echt niet zoveel herrie.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 23:16

Wat een herrie. Lijkt wel alsof de platen/kap/wanden wringen in hun sponningen /profielen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-24 23:27

Bonny4life schreef:
Filmpje

https://youtu.be/_Em2rn-px34

Paard
Is overigens mijn andere uber brave merrie … dus niet de angstige

Ik vind de meeste ifor's wel redelijk wat geluid maken... maar dat is niet zo als dit filmpje. Dit is gewoon echt herrie. Klinkt alsof er iets in de opbouw zelf niet goed zit en trillingen veroorzaakt. Wand, kap oid.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 05:19

Jezus wat een pleuris herrie.
Dit is niet normaal.
Lijkt wel of de wanden los zitten.

Trailer bij de dealer zetten, laat hij het maar oplossen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 05:29

Bonny4life schreef:
Filmpje

https://youtu.be/_Em2rn-px34

Paard
Is overigens mijn andere uber brave merrie … dus niet de angstige

Tenzij je filmde in een grandioze hagelbui zou ik de rechtsbijstand inschakelen als de dealer zich zo uitermate horkig opstelt.

Dit klinkt als een exemplaar waarbij ze "de uitzendkracht" wat cruciale fouten hebben laten maken.
Mijn paard zou hierin ook de hele bende afbreken en mij nooit meer aankijken geloof ik..

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 06:20

Och……. Ik ben eigenlijk wel echt heel blij met jullie reacties ! Dat dit dus niet ‘normaal’ is… ik ga er vandaag weer achteraan. Wat ik las in de reacties inderdaad zo leek het echt alsof er een mega hagelbui op valt en dan constant, echt niet grappig…

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 06:24

Dit ken ik idd absoluut niet van mijn Ifor, maar ook niet van die van kennissen en ik heb er echt behoorlijk wat in de omgeving (gehad).

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 06:28

Nou wat een rammelbak. Ze staan erom bekend dat ze niet heel stil zijn wat betreft rammeltjes van kettinkjes en dergelijke. Maar dit zijn geen rammeltjes van kettinkjes. Het klinkt alsof de hele trailer zich zet/wringt.

In mijn ogen is dit voor een trailer in die prijsklasse absoluut niet acceptabel.

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 06:40

pluisje88 schreef:
Nou wat een rammelbak. Ze staan erom bekend dat ze niet heel stil zijn wat betreft rammeltjes van kettinkjes en dergelijke. Maar dit zijn geen rammeltjes van kettinkjes. Het klinkt alsof de hele trailer zich zet/wringt.

In mijn ogen is dit voor een trailer in die prijsklasse absoluut niet acceptabel.

Mijn man heb ik er ook in gezet zelfs die vond het best luid en dat is een ‘nuchtere’ boer :D
Maar wat je zegt bakken met geld betaald en krijg je dit :(

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 06:55

Ik heb dezelfde trailer en nee, dit is niet normaal nee.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 06:56

Dit had ik niet verwacht, wat een herrie.
Wij hebben er 2 gehad en die klonken absoluut niet zo.
Daar rammelde alleen de kettinkjes.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 07:37

Nee dit is niet normaal :n
Ik heb een HB511 en die maakt echt niet zoveel herrie, paarden staan er juist graag op.
Een vorig stalgenoot heeft de HBX511 gekocht en daarmee werd juist haar moeilijk te laden paard ineens makkelijk omdat het zo stabiel ligt. Die maakte ook echt niet zoveel veel herrie, ook niet op het onverharde pad op het erf.

Hier is echt iets mis met de constructie.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 07:52

Oef, ik dacht oké ze maken inderdaad wat meer geluid maar dit is wel extreem.
Die van mij (ouder type) is echt een stuk stiller! De kettinkjes goed weghangen scheelt inderdaad.
Wel heb ik gemerkt dat beladen of ongeladen bij mij enorm veel scheelt, dat komt dus door de vering.
Rijd ik er leeg mee dan schrik ik altijd van de geluiden, staat het paard er in dan hoor je hem bijna niet.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 07:52

Dit is echt niet oké. Nu heb ik een Humbaur, maar hier lijkt echt iets heel fout. Ik zou er zelf niet eens meer mee durven rijden, met dit geluid lijkt het wel alsof hij elk moment kan instorten :\

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 07:57

Mando schreef:
Jezus wat een pleuris herrie.
Dit is niet normaal.
Lijkt wel of de wanden los zitten.

Trailer bij de dealer zetten, laat hij het maar oplossen.

Dat wil ik dus ook zeggen.
Het zijn geen rammelde kettinkjes.
Het lijkt wel een montagefout fabriek af. Ik zou zeker ook de fabriek benaderen, de dealer zou dit horen te doen.
Trailer had je hagelnieuw toch?
Slechte service van de dealer!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 07:58

Hier ook een Ifor maar die maakt zeker niet zoveel geluid als de jouwe.

Dit lijkt me inderdaad niet oké :n

Ik hoor voornamelijk de kettinkjes rammelen maar dit lijkt wel alsof de hele trailer geluid maakt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 08:01

Wanneer de dealer niet meewerkt het filmpje met klacht + wat je zelf al gedaan hebt opsturen naar ifor williams zelf! En rechtsbijstand inschakelen. Hoeft niet meteen, wanneer je video opstuurt naar dealer dit even fijntjes vermelden dat je die in gaat schakelen aangezien dit niet normaal is voor een nieuwe trailer.

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 08:14

Wij hebben ook een Ifor en dit geluid (lees deze herrie) herken ik absoluut niet. Echt niet oké! En wat vervelend dat de dealer zo reageert. Hopelijk snel een oplossing...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 09:15

Hier ook een ifor, modelletje prehistorisch en naast de kettingetjes hoor je die ook wel wat piepen en kraken, over een drempel bvb.
Vooral leeg hoor je hem van heinde en verre :+ .

Maar dat is niets vergeleken bij de takkeherrie die de trailer op het filmpje maakt. Dit is idd echt niet normaal.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 09:51

Oei dit is erg slecht inderdaad! Dat herken ik ook niet van mijn ifor. Goed dat je het op film hebt. Wat BigOne zegt ik zou als de dealer dit niet aanbied op te lossen direct contact opnemen met ifor volgens mij is hun service over het algemeen erg goed. Dit is niet normaal om mee rond te (blijven) rijden!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 09:56

Dat klinkt zeker niet goed!
Ik vind ook dat je bij de achterklep wel een enorme kier lijkt te hebben. Alsof die niet correct in lijn staat. Maar aan het gerammel te horen komt dat niet zozeer van achteren maar zit het meer in de vering. Die klinkt enorm stug.

Is het een nieuwe trailer? Als de dealer lastig doet kan je wellicht rechtstreeks contact opnemen met Ifor Williams?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 10:13

Ik vind het klinken alsof de trailer nog niet helemaal goed in elkaar is gezet. Soms klinkt het ook alsof er wat aanloopt?