Jet schreef:Ik zou geen transportbeschermers omdoen. Die helpen niet tegen beschadigen van je paard en geven meestal alleen maar stress. Als je al iets omdoet, zou ik peesbeschermers, achter strijklappen en 4 springschoenen omdoen.
De rest is al opgenoemd en soms ook wel paardafhankelijk. Ik heb bijvoorbeeld juist een hooinet met grote mazen. Veel paarden zijn toch te gestrest om te eten op een trailer, maar willen wel graag plukken aan het hooi en met een net met kleine mazen geeft dat dan alleen maar frustratie. Als je paard dat eenmaal gewend is, kan je overgaan op kleinere mazen. Het net wel goed vastzetten zodat het niet zwiebert en zwaait, dat is alleen maar zielig voor een paard.
Als je kettingen gebruikt, al dan niet met plastic eromheen, altijd paniekhaken eraan! En anders je touwtjes om de zoveel tijd vervangen als hij er op knaagt. Ik neem tenminste aan dat hij die niet zo heel snel door kan knagen.
Waarom niet met plastic? Ik heb hem namelijk een keer met touw in de stal gezet en ineens stond hij in de gang… touw kapot..
Ik kies zelf wel voor transportbeschermers omdat ik daarbij het fijnste gevoel heb.