Wat moet je allemaal in de trailer hebben liggen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:09

romeeweij3 schreef:
-trailerlijnen. Maar welke? hij kauwt super erg op touwen.

Links/rechts vastzetten aan de ringen bij het kopstuk/keelriem van het halster. Dan zitten de touwen niet in de buurt van z'n mond. Knap paard dat dáár nog bij kan...
Extra voordeel is dat-ie dan ook z'n hoofd niet onder een touw door kan doen en daarvan in paniek kan schieten. Kan op wasplaatsen ook heel handig zijn met rusteloze types.

romeeweij3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 16:14

Ibbel schreef:
romeeweij3 schreef:
-trailerlijnen. Maar welke? hij kauwt super erg op touwen.

Links/rechts vastzetten aan de ringen bij het kopstuk/keelriem van het halster. Dan zitten de touwen niet in de buurt van z'n mond. Knap paard dat dáár nog bij kan...
Extra voordeel is dat-ie dan ook z'n hoofd niet onder een touw door kan doen en daarvan in paniek kan schieten. Kan op wasplaatsen ook heel handig zijn met rusteloze types.

het lukt nogsteeds op eraan te kauwen Advieseer je dan ketting met plastic? Of elastiek omdat je dat kan door snijden? maar hij kan het ook door kauwen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:17

Anders misschien van dat spul op je lijnen doen wat vies smaakt, en wat ze ook gebruiken voor dekenbijters en veulens die de staart van hun moeder aanvreten?

Flynn00

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:18

Ik had in mijn trailer alleen een hooinet en extra halstertouwen. Ik had een paard wat graag de touwen kapot trok dus dan kon ik makkelijk wisselen.
In de auto hadden we wel altijd gereedschap liggen, extra halster en dan alles wat ik nodig had voor op de locatie waar ik ging rijden.

Ik denk dat het heel erg ligt aan hoe ver je moet rijden en wat je gaat doen. Die van mij stond 15 min enkele reis op weg naar mijn les. Dan heb je minder nodig dan als je een uur naar een wedstrijd moet.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 16:42

romeeweij3 schreef:
het lukt nogsteeds op eraan te kauwen Advieseer je dan ketting met plastic? Of elastiek omdat je dat kan door snijden? maar hij kan het ook door kauwen.

Ik bedoel niet links/rechts aan de neusriem hè, ik bedoel aan die ringen bij de oren.
Als je paard daar dan nog steeds bij kan, zet je 'm gewoon veel te los vast.

vikawiek

Re: Wat moet je allemaal in de trailer hebben liggen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:59

Als je met je trailer weggaat het paspoort van je paard ook meenemen. Die hoeft er niet standaard in te liggen, maar hij moet bij je paard zijn als je onderweg bent. Staan flinke boetes op als je 'm niet kan tonen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:39

Mijn paardenpaspoorten liggen standaard in de auto. Kan ik ze nooit vergeten. Ben ik niet thuis, en komen ze aan huis controleren, dan staat de NVWA sowieso voor een dichte deur, dus dat er dan geen enkel paspoort thuis is, maakt ook niet uit :D

romeeweij3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 19:12

Ibbel schreef:
romeeweij3 schreef:

Ik bedoel niet links/rechts aan de neusriem hè, ik bedoel aan die ringen bij de oren.
Als je paard daar dan nog steeds bij kan, zet je 'm gewoon veel te los vast.

Ik zet hem altijd vast waar je de keelklip ook aan vast maakt Hij kantelt zijn hoofd en kan er alsnog bij. Ik wilde een slim paard maar misschien een te slimme gekozen

romeeweij3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 19:12

vikawiek schreef:
Als je met je trailer weggaat het paspoort van je paard ook meenemen. Die hoeft er niet standaard in te liggen, maar hij moet bij je paard zijn als je onderweg bent. Staan flinke boetes op als je 'm niet kan tonen

Goeie had het gelezen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 21:26

Ik heb in de trailer 2 trailer lijnen hangen, en een hooitas.
Op de grond ligt in het midden wat zaagsel om evt urine op te vangen, maar ik laat de hoeven vrij (heb een ruin, dus plas komt altijd in het midden terecht).
In de zadelkamer ligt standaard een jerrycan en een emmer en spons en een tasje borstels.
Een zweepje en mijn 2e cap, een paar handschoenen.

Ik doe niet aan beenbeschermers, niet tijdens het rijden en niet tijdens transport.

Er ligt een longeerlijn, die ik soms op vreemd terrein nodig heb om weer te laden, vaak zat ook helemaal niet nodig, maar hij hangt wel standaard in de trailer.

Paspoort van mijn paard ligt in mijn auto.

Afhankelijk van of ik naar de binnenbak of naar les ga of een (lange) bosrit ga maken, gaat er een appeltje of wortel mee, of een bak met slobber (en ook vaak nog wel een appeltje of wortel oid).

Zadel en hoofdstel wat er nodig is voor wat ik ga doen liggen niet standaard in de trailer, maar pak ik in voor vertrek.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 22:09

Jeetje wat een poppenkast. Gewoon de voerbak indien nodig om te lokken, een mestboy meenemen,hooinetje erin en wat ik nog heb is n camera. transportbeschermers, staartbeschermer...why?

romeeweij3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 22:12

Hutcherson schreef:
Jeetje wat een poppenkast. Gewoon de voerbak indien nodig om te lokken, een mestboy meenemen,hooinetje erin en wat ik nog heb is n camera. transportbeschermers, staartbeschermer...why?

Ik heb altijd beschermers om. Hij staat op ijzers en hij trapt alles kapot… Staartbeschermer heb ik omdat hij wit is

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 00:32

Ik zou geen transportbeschermers omdoen. Die helpen niet tegen beschadigen van je paard en geven meestal alleen maar stress. Als je al iets omdoet, zou ik peesbeschermers, achter strijklappen en 4 springschoenen omdoen.

De rest is al opgenoemd en soms ook wel paardafhankelijk. Ik heb bijvoorbeeld juist een hooinet met grote mazen. Veel paarden zijn toch te gestrest om te eten op een trailer, maar willen wel graag plukken aan het hooi en met een net met kleine mazen geeft dat dan alleen maar frustratie. Als je paard dat eenmaal gewend is, kan je overgaan op kleinere mazen. Het net wel goed vastzetten zodat het niet zwiebert en zwaait, dat is alleen maar zielig voor een paard.

Als je kettingen gebruikt, al dan niet met plastic eromheen, altijd paniekhaken eraan! En anders je touwtjes om de zoveel tijd vervangen als hij er op knaagt. Ik neem tenminste aan dat hij die niet zo heel snel door kan knagen.

romeeweij3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-24 00:34

Jet schreef:
Ik zou geen transportbeschermers omdoen. Die helpen niet tegen beschadigen van je paard en geven meestal alleen maar stress. Als je al iets omdoet, zou ik peesbeschermers, achter strijklappen en 4 springschoenen omdoen.

De rest is al opgenoemd en soms ook wel paardafhankelijk. Ik heb bijvoorbeeld juist een hooinet met grote mazen. Veel paarden zijn toch te gestrest om te eten op een trailer, maar willen wel graag plukken aan het hooi en met een net met kleine mazen geeft dat dan alleen maar frustratie. Als je paard dat eenmaal gewend is, kan je overgaan op kleinere mazen. Het net wel goed vastzetten zodat het niet zwiebert en zwaait, dat is alleen maar zielig voor een paard.

Als je kettingen gebruikt, al dan niet met plastic eromheen, altijd paniekhaken eraan! En anders je touwtjes om de zoveel tijd vervangen als hij er op knaagt. Ik neem tenminste aan dat hij die niet zo heel snel door kan knagen.

Waarom niet met plastic? Ik heb hem namelijk een keer met touw in de stal gezet en ineens stond hij in de gang… touw kapot..

Ik kies zelf wel voor transportbeschermers omdat ik daarbij het fijnste gevoel heb.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 08:07

Je mag gerust plastic om de kettingen als jij dat wil, maar met kettingen moet je wel paniekhaken gebruiken en geen gewone musketonhaken, dat bedoelde ik te zeggen.

Heb je wel eens transportbeschermers gebruikt? De meeste passen niet echt lekker, zijn te lang of te breed en gaan snel zakken onderweg. Veel paarden vinden dat eng en dan heb je een probleem. Ze zijn niet stevig, dus als er echt iets gebeurt zijn ze veel sneller stuk dan peesbeschermers etc. Dus ze beschermen eigenlijk minder. En veel paarden vinden het maar raar aan hun benen, dus je zal er eerst een tijdje mee moeten "droogoefenen". Een ander nadeel vind ik persoonlijk dat veel paarden al wat spanning hebben om de trailer op te gaan en als jij dan aankomt met transportbeschermers raken ze nog weer meer in de stress. Of je moet een echt koele kikker hebben, maar dan zijn ze sowieso niet nodig.
Ik vervoer heel veel paarden van anderen, maar ik ben geen voorstander van transportbeschermers om bovengenoemde redenen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 08:11

Transportbeschermers beschermen niet. Het zijn slappe gevallen die om de benen flodderen en gewoon echt niets doen. Net zoals een pyjamabroek wel 'broek' heet, maar geen broek is waarmee je door de brandnetels of bramen kunt struinen.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 08:13

Daarom gebruik ik ze ook niet meer, hoogstens bij een langere rit springschoenen inderdaad. Maargoed, keuzes staan vrij. Ik vond ze warm en ze staat toch stil.
Heb ze wel, heel soms om benen wit te houden naar keuring. Maar dat zijn dan stal/beenbeschermers zeg maar, die zakken niet af. Wel warm..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 16:38

Hutcherson schreef:

Wat de een poppenkast vind hoeft de ander geen poppenkast te vinden.

Uit jouw post bijvoorbeeld:

- voerbak om te lokken: hoezo? die van ons lopen er zo in zonder lokken?
- mestboy: hoezo? die van ons mesten niet op de trailer. Stel dat ze het wel doen dan is er altijd wel een mestboy daar waar we heen gaan.
- hooinetje: hoezo? zo ver gaan we niet :-)
- camera?: hoezo? die van ons staan gewoon stil?

Transportbeschermers en staartbeschermers gebruiken wij dan bijvoorbeeld altijd wel :-)

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 17:05

Wij hebben in onze nieuwe trailer ook een camera en mijn god, wat is dat fijn! Ik wil niet meer zonder. Ook als je eens met jonge of onervaren beestjes op pad moet, kun je mooi zien wat ze aan het doen zijn.
Verder is al heel veel genoemd, maar ik neem ook altijd een goed zakmes mee. Mochten ze ergens vast in zitten, of iets moet doorgesneden worden dan zou dat kunnen.
Verder standaard inderdaad een longeerlijn, halster en halstertouw. Ik heb een setje EHBO voor paard en mens in de trailer liggen. Altijd een setje rondom beschermers en springschoenen, extra dekentjes (zowel dikkere als vliegendekentjes), snoepjes, een opvouwbare emmer, en een hele grote poetstas die er altijd in blijft staan. Daar zitten bijvoorbeeld scharen in, maar ook alle dressuurproeven, babydoekjes, natuurlijk borstels, hoofdstelnummers, vliegennetjes, vliegenspray/staartspray, etc. Eigenlijk alles. Het enige wat ik er in gooi als ik op pad ga is mijn zadel en hoofdstel + singel, de rest ligt er in. Ik ben graag goed voorbereid, ook in het geval er iets mis gaat. :P

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:01

Die camera vind ik ook wel lekker. Al is het totaal overbodig want ze staat er tegenwoordig geweldig rustig op. Al was dat ooit wel anders....

Maar zien dat ze goed eten onderweg. En hoe ze reageren op jouw stuurwerk en het overige verkeer vind ik nog steeds wel fijne feedback. Ik ben er een stuk geruster op, zeker met heel lange stukken. ik kan op de camera heel fijn zien dat reizen niet zwaar is voor ze. Of juist wel en dan weet ik in ieder geval wat ik aan ga treffen bij aankomst en kan ik daar rekening mee houden.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:03

Ik had altijd alleen mijn paard erin :j

Volledig in de beschermers en aan beide kanten vast met touwtje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:06

Mijn paarden raakten nooit in de stress van transportbeschermers en ze hebben toch al beschermd tegen wondjes. Het ligt er helemaal aan welk model, maar ze zijn hier serieus nog nooit afgezakt. Dan heb je gewoon geen passend spul en dat is bij alles een probleem.

Dat iemand kiest om niks te gebruiken, helemaal prima. Maar om het af te doen als onzin of slecht? Nee...

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:24

Ik heb standaard een ehbo kistje bij.
Dat vind ik nou echt niet om over te slaan.

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 10:55

Audesta schreef:
Ik heb standaard een ehbo kistje bij.
Dat vind ik nou echt niet om over te slaan.

Die ligt in de auto heb er alleen een rol vetrap bij in gedaan altijd handig voor mens en beest en een teken tang :')