De ander geeft zelf aan wanneer ze zin heeft, (is oudje) die komt meestal wel maar soms niet.
Hebben nog een jonkie die hoeft nog niks te doen, die komt soms maar is voornamelijk bezig met grasmaaien. Gras is ook echt het allerbelangrijkste.
Heb ook wel een gehad die liever niet werkte en liever bij de andere paarden in de wei bleef. Maar deze had als eerste ervaring met mensen slechte ervaringen. Geen idee of het een rol speelde. De rest van de paarden kwamen eigenlijk altijd als ze geroepen werden.
Nu staan ze bij ons wel zoveel mogelijk buiten in wei en paddock met schuilstal en onbeperkt ruwvoer. Eerder deden we nog aan strookbegrazing toen er meer paarden stonden en als ze dan net een nieuwe strook hadden dan wilden ze niet mee. Maar dat vind ik logisch.
En oja, heb ook weleens gehad dat het slaapuurtje belangrijker was..zelfs weleens voor wedstrijd gehad dat als ik dan op het verkeerde moment kwam dat ik mijn paard echt niet in de benen kreeg haha.
Dus ja, meestal willen ze zelf mee maar wel op hun voorwaarden en dat is ook prima vind ik.