Paardrijkleding dragen naar school

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SjonnieZ

Berichten: 2441
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:24

Ponytante schreef:
Jasper_2001 schreef:
Heb je het wel eens voor je plezier gedragen naar school?


Ik vraag me wel even af wat de beweegredenen van onze Jasper zijn. Misschien zou hij het fijn vinden als we allemaal nu uitgebreid zouden vertellen over hoe fijn het voelt om de rijbroek aan te trekken. Hij zit immers lekker strak. :')

Met of zonder cap? :+ Nou, als ik het zou doen, wel met. En zweep niet vergeten! ~~}>


_O-

Westhof

Berichten: 2946
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:29

Ik vind het vooral bijzonder dat je - als ik je profiel mag geloven - dit als 22-jarige man niet gewoon zelf kon bedenken :?

Palmera

Berichten: 9504
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 16:32

Ik zou gewoon in vol ornaat gaan en de docent de beklimmen en mak maken.

Sure_lee

Berichten: 10452
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 17:12

Ligt eraan wat je draagt. Ik draag leggings zonder siliconen en cowboylaarzen. Dus met mijn outfit zou ik zo naar school gaan. Ga er ook mee naar een restaurant of iets dergelijks.

Ponytante

Berichten: 240
Geregistreerd: 10-10-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 17:22

Misschien ís ts de docent :)* of meester ~~}>

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 17:37

Ik ging op de middelbare school een keer per week naar mijn bijrijdpaard en trok dan wel mijn kloffie aan. Laarzen stonden wel daar, dus deed er dan gewoon sneakers onder.

Later op het hbo natuurlijk niet meer :')

marleen_88

Berichten: 14167
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 18:50

Ik heb dat nooit overwogen of gedaan.
Paardenkloffie mee of in gewone kleding naar stal.

RanjaRietje

Berichten: 622
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:07

Ik heb dat wel gedaan, maar zat op de Terra toen, kon ik na school direct door.
Gewoon de broek, sokken en een shirt of trui. Jophers of sneakers.

DuoPenotti

Berichten: 30599
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:18

Ja uiteraard wel.
Met leren laarzen aan, zweepje bij en ook een bit in...


Kom op, dit is toch niet serieus!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42093
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 19:21

Cambionn schreef:
Daar los van gaat de geur in kleding zitten. Hoewel dit niet met een keertje dragen onwasbaar in je kleding zal zitten, zal paardrijkleding die langer gebruikt wordt voor dat doeleinde ondanks wassen naar paard gaan ruiken, en zeker niet paard mensen zijn daar niet altijd even blij mee.

Tijd voor een nieuwe wasmachine +:)+.

Mazida
Berichten: 1398
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:26

In vol ornaat, en natuurlijk de sporen en de zweep niet vergeten. Voor school een cap met diamantjes op, lekker bling bling.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2462
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 20:44

Mbo paarden opleiding. Do I need to say more :+

Verder op de middelbare wisselde ik op stal van broek en schoenen. Mijn trui of shirt reed ik mee en ging daarna in de was. Zo simpel

aliida

Berichten: 24
Geregistreerd: 12-09-22
Woonplaats: Noordoostpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:00

Hier ook een paardenopleiding, dus rijkleding is daar vrij normale kleding. Wel draag ik op school er sneakers onder ipv laarzen (maar dat is meer omdat ik niet een hele dag op die laarzen kan lopen dan dat ik het raar vind :') ).

Verder geen ervaring mee, maar zou het bij mijn volgende opleiding (geen paardenopleiding) zo weer doen. Persoonlijk vind ik zolang het schoon is, het gewoon hetzelfde als normale kleding.

Celebi
Berichten: 3938
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:08

Als je ervaringen wilt weten. Ik heb 1 keer mijn rijkleding aangehad naar de middelbare school. Ik had 1 toets en daarna ging ik gelijk door. Had een schone zwarte rijbroek aan en een paar nog vrij nette en volledig schoon gemaakte en ingevette jodphurs aan. Dat was in de tijd dat die plastic achtige jodphurs in normale schoenenwinkels werden verkocht met studs en kettinkjes eraan omdat dat hip en happening was en toch.. Vonden mensen het maar vreemd. :')

Ik lag er niet wakker van, zat een uurtje in dat lokaal en was weer weg. Zou het met mijn huidige stalschoen nooit gedaan hebben. Die zijn echt wat meer doorleefd geraakt van het stalwerk. Maar dat uurtje wat ik er toentertijd mee rondhobbelen iedere week werden ze niet zo vies van.

Als ik nu ergens heen moet voorafgaand aan stal zorg ik voor een tas extra kleding mee en dan in de auto of op stal omkleden. Veel rijkleding ziet er trouwens best netjes uit en ik zou meerdere van mijn shirts zo aan kunnen trekken in het dagelijks leven. Dat helpt in dat soort momenten wel als je weinig behoefte hebt om je om te kleden ergens.

Of andersom ook trouwens, als ik na stal direct door moest (ben regelmatig na een verzorgpaard naar het kerstdiner van mijn schoonouders gegaan, dat was nagenoeg naast elkaar
:+ ), maar dan ook inderdaad gewoon schone kleding mee, inclusief deo, haarborstel, droogshampoo, makeupje en een paar goede schoenen.

Cambionn

Berichten: 915
Geregistreerd: 15-02-23
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:29

_San87_ schreef:
Cambionn schreef:
Daar los van gaat de geur in kleding zitten. Hoewel dit niet met een keertje dragen onwasbaar in je kleding zal zitten, zal paardrijkleding die langer gebruikt wordt voor dat doeleinde ondanks wassen naar paard gaan ruiken, en zeker niet paard mensen zijn daar niet altijd even blij mee.
Tijd voor een nieuwe wasmachine +:)+.
Nou dat valt wel mee hoor. Na wassen is het ook gewoon schoon. Nieuwer spul ook geen probleem, geur gaat er niet zomaar in zitten. Maar bij spul dat al 2 jaar heb ruikt mijn man (die er een hekel aan heeft) het wel als hij in de buurt komt. Is ook echt niet dat het echt stinkt ofzo. Maar het ruikt domweg gewoon beetje naar paard. En niet iedereen houd van de geur van paarden.

In de kast prima, ligt op z'n eigen plankje. Ga ook gewoon ff naar de winkel ofzo voor ik naar stal ga. Ook dat geen probleem. Maar als ik continue naast mensen moet zitten, zeker in een klaslokaal wat soms al niet ideaal gelucht wordt, zou ik het uit beleefdheid niet doen.

Hoor het ook van anderen (over hun eigen kleding). Dat het een geur is die je zelf niet snel ruikt, maar anderen wel. En dat ze daarom nette kleding en paardenkleding apart houden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42093
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:37

Cambionn schreef:
_San87_ schreef:
Tijd voor een nieuwe wasmachine +:)+.
Nou dat valt wel mee hoor. Na wassen is het ook gewoon schoon. Nieuwer spul ook geen probleem, geur gaat er niet zomaar in zitten. Maar bij spul dat al 2 jaar heb ruikt mijn man (die er een hekel aan heeft) het wel als hij in de buurt komt. Is ook echt niet dat het echt stinkt ofzo. Maar het ruikt domweg gewoon beetje naar paard. En niet iedereen houd van de geur van paarden.

In de kast prima, ligt op z'n eigen plankje. Ga ook gewoon ff naar de winkel ofzo voor ik naar stal ga. Ook dat geen probleem. Maar als ik continue naast mensen moet zitten, zeker in een klaslokaal wat soms al niet ideaal gelucht wordt, zou ik het uit beleefdheid niet doen.

Hoor het ook van anderen (over hun eigen kleding). Dat het een geur is die je zelf niet snel ruikt, maar anderen wel. En dat ze daarom nette kleding en paardenkleding apart houden.

Met 30 jaar in de paarden nog nooit last van gehad. De geur wordt gewoon uit de kleding gewassen.

Caitlin_K
Berichten: 3774
Geregistreerd: 04-05-11

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:39

Ja hoor! Ik zat in de paardenklas. Ik liep dagelijks rond in mijn rijbroek én stalschoenen op school.

xPabloBokt

Berichten: 9560
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:39

HG tegen stinkend wasgoed is mijn reddende engel hier _O_

senna21

Berichten: 11999
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:49

Op wat voor school zit jij, TS?
Zou je wel in je sportkleding naar school gaan... ?

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 21:55

Hier op de basisschool zie ik regelmatig kinderen met rijkleding aan uit de klassen komen. Ik vind het echt niet kunnen. Het is een kleine moeite om kleding mee te nemen en om te kleden.

Dee_Es

Berichten: 3686
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 22:55

Op de basisschool maakt dat toch niks uit? Toen liep ik ook in mn rijkleding want het was altijd heel erg haasten van school naar de manege voor les. Daar was je toch ook super trots op, dat je op paardrijden zat, liefst liepen we de hele dag met cap, laarzen en zweepje rond :')

Maar als je 12+ bent kom je hier niet echt meer mee weg en zou ik gewoon even omkleden :D

Qerty
Berichten: 2025
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 23:06

Bij ons in groep 8 zat ongeveer de halve klas op paardrijden, dus was het zo ongeveer mode om in je rijbroek in de klas te zitten.

Dus toen wel, daarna nooit meer.

cissy

Berichten: 19891
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-24 23:06

Ik als westernruiter in vol ornaat naar school?? Nou nee ze zien (en horen) me aankomen! Hoed op, sporen om chaps aan }:0 *-:)
Bellen gelijk het gesticht!

HetIsFriet
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-11-23

Re: Paardrijkleding dragen naar school

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:15

Ik draag tegenwoordig 90% van de tijd een rijlegging/stretchy rijbroek. Van Decathlon of ps of Sweden. Zit gewoon lekker en praktisch. Gecombineerd met een normaal shirt en normale schoenen.

Dit soort strakke broeken zijn ook terug te vinden in de normale mode en krijg best vaak te horen "oh wat een leuke broek, van welk merk is dat" en dan lachen als ik een ruitersportmerk noem. Rijlaarzen, cap etc liggen in de auto of op stal, vroeger deed ik het op school in de locker. Kan dan zo hup na het werk meteen door naar stal, enkel ff shirt en schoenen wisselen.


Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen beroep heb waarbij ik chique gekleed hoef te zijn. Als laborant is de eis gewoon lange broek, sokken en dichte (veiligheids)schoenen en dan de labjas erover. Indien wij "hoog" bezoek hebben wordt wel gevraagd aan alle collegas of we een beetje extra op ons voorkomen willen letten, maar de baas zal nooit zeggen dat we slecht gekleed zijn ofzo (en ben met mijn paars-roze haar sowieso al niet zo gewoontjes hahah). Zolang het aan de veiligheidsregels voldoet en niet té extreem is mag eigenlijk alles wel.

Utixo

Berichten: 6635
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-24 14:56

Dee_Es schreef:
Op de basisschool maakt dat toch niks uit? Toen liep ik ook in mn rijkleding want het was altijd heel erg haasten van school naar de manege voor les. Daar was je toch ook super trots op, dat je op paardrijden zat, liefst liepen we de hele dag met cap, laarzen en zweepje rond :')

Maar als je 12+ bent kom je hier niet echt meer mee weg en zou ik gewoon even omkleden :D


Het zal wel aan mij liggen, maar naar school ga je gewoon netjes gekleed. En paardrijkleding valt daar niet onder. Ook als het gewassen is.

En ja, ik loop wel gewoon in de supermarkt met stro in mijn haar, dat maakt me echt niet uit, maar op het werk gaan de normale mensenkleren aan.