Waar vind ik mijn ideale jas?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Re: Waar vind ik mijn ideale jas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:57

Heb je al eens gekeken bij hipinderegen.nl? Die hebben ook diverse langere gevoerde jassen met verschillende isolatieniveau's. Een aantal daarvan hebben splits voor op de fiets die daardoor denk ik ook best wel geschikt zijn voor op een paard.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:10

Nyaleti schreef:
Kijk eens bij de ANWB. Die hebben best wat jassen die gevoerd zijn maar niet perse lekker warm.

https://www.anwb.nl/webwinkel/p/76626/a ... 561&cat=17

Deze had ik geprobeerd. Is voor mij als extreme koukleum een tussenjas dus misschien voor de gemiddelde een goede niet te warme winterjas :+

Deze heb ik ook idd. Vind het een fijne jas :) vraag me wel af of ie voor TS niet te warm is. Maar ik draag hem momenteel ook gewoon met dit weer en geen idee of ie met temperaturen onder 0 ook goed houdt. Heb wel een vergelijkbare jas van 4 jaar geleden van Human Nature. Heb soms wel het idee dat die net wat warmer is dan deze maar reed daar toen ook regelmatig mee. Was echt heel fijn met regen etc.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-23 11:35

Ik heb de jas van de ANWB besteld :j In het groen!
Heb als lid een mooie korting, en aangezien mijn huidige ‘regenjas’ meer waterafstotend is dan waterdicht is dat met het huidige weer wat matig.

De Uhip houd ik wel in de gaten, mocht er korting komen dan kan dat ook altijd nog.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:41

Kan je met die jas ook rijden of is ie daar net te lang voor?
Ik zoek ook..
Niet warm, wel ademend en waterdicht zijn m’n eisen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 09:55

Ik verwacht van wel, er zit een dubbele rits in en een split aan de achterkant.

Hij wordt vandaag bezorgd dus zodra ik hem heb zal ik het laten weten :j

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 12:45

Top!!! Ook benieuwd qua maat.
Had die groene ook idd al op m’n wensenlijstje

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-23 18:11

Ik heb al mijn jassen een maat groter dan mijn normale maat, dus ook deze. Past prima! Normale maatvoering dus.

Het is wel een licht gevoerde jas, het is geen ‘gewone’ regenjas. Valt mooi lang, voelt solide aan. Door de split en dubbele rits moet rijden ook wel lukken :j Prima aanvulling tussen gewone regenjas en winterjas!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 12:22

Update! Voor mensen die een zelfde zoektocht hebben.

Zondag gewandeld met de ANWB jas. Jas zit fijn, draagt fijn maar is bij inspanning wel gauw warm. Gisteren er mee gereden en dat wilde prima! Wel voor als het echt wat kouder is, want het is stiekem toch best wel een warme jas.

Ik heb alleen geen betere foto dan deze :')
Afbeelding

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 18:31

Precies de reden dat ik m toch maar niet gekocht heb

Sophieee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 16:19

Ik lees even mee want ik ben ook op zoek naar een fijne en vooral waterdichte jas. Vanmorgen met een vriendin gereden in het bos, na ongeveer 15min begon het te regenen.. geen goede jas dus ik was helemaal doorweekt :(

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 18:23

Berdien, zou je misschien wel nog kunnen laten weten of de jas je nu met dit prutweer goed droog houdt?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 18:39

Voor diegenen die echt een waterdichte jas zoeken: ik heb nu 1,5 maand een jas van didriksons: model Hani, ik gebruik m op de fiets naar stal en ook vandaag weer droog gebleven ondanks 15 km in de stromende regen. Ik draag er een vest onder en dat is met fietsen/ rijden echt warm zat: heb de jas een maatje groter gekocht zodat er wat diks onder past. Een stalgenootje heeft een jas van hetzelfde merk maar dan dikker gevoerd en ook die is echt waterdicht.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 18:57

Vanochtend was ik al vroeg op stal en wat was het koud! :brr: Had mijn gewone regenjas aan want met buitenzetten, mesten etc heb ik het gauw bloedheet. Nu dus niet :brr: Gelukkig lag de ANWB jas nog in de auto, zálig. Ook m’n les er mee gereden, echt heel erg fijn. Het was hier in Groningen tot na 13 uur droog dus heb hem nog niet getest in de regen maar so far is het wel echt een hele fijne jas.

Zag dat Uhip op mijn wens-jas 20% korting heeft. Maar in hoeverre is die minder warm? Lastig lastig..

Sophieee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 19:08

Pallatin schreef:
Voor diegenen die echt een waterdichte jas zoeken: ik heb nu 1,5 maand een jas van didriksons: model Hani, ik gebruik m op de fiets naar stal en ook vandaag weer droog gebleven ondanks 15 km in de stromende regen. Ik draag er een vest onder en dat is met fietsen/ rijden echt warm zat: heb de jas een maatje groter gekocht zodat er wat diks onder past. Een stalgenootje heeft een jas van hetzelfde merk maar dan dikker gevoerd en ook die is echt waterdicht.

Even opgezocht maar deze ziet er goed uit! Vind mijn portemonnee iets minder haha maar ik heb het al de hele dag koud nadat ik vanmorgen nat ben geregend |(

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 22:09

Taucha schreef:
Berdien, zou je misschien wel nog kunnen laten weten of de jas je nu met dit prutweer goed droog houdt?

Ik heb dezelfde jas en moest er laatst 5-10min mee lopen door de stortregen. Heb er dus niet mee gereden en het was dus vrij kort. Jas was aan de buitenkant wel zo nat dat ik m boven de mat heb laten drogen ivm het afdruipende water maar de binnenkant was nog gewoon droog en warm. Regendruppels blijven er in eerste instantie ook soort van "op liggen".

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 22:39

https://www.agradi.nl/mountain-horse-pa ... elange.htm

Dit is echt een heerlijke jas die aan je eisen voldoet. Heb ‘m nu al een tijd en nog steeds qua waterdichtheid echt top. Vandaag hele dag mee in de regen geweest, wordt niet nat en zwaar. Lekker warm, niet zweterig, fijne grote capuchon. Valt qua maat wel iets ruimer. Je hebt dit model ook nog in een hele lange (rij)jas, die is ook geweldig.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 23:51

5.000 waterdicht is niet heel hoog..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 00:03

Muze schreef:
5.000 waterdicht is niet heel hoog..

Klopt, toch is deze jas na meerdere jaren nog beter waterdicht dan mijn veel duurdere (Jack Wolfskin 20.000mm en Didriksons 25.000mm) jassen. Zeg maar hoe het kan, maar voor dit geld is het kwalitatief gezien een hele fijne jas voor meerdere doeleinden waar je lang plezier van hebt. Of iig, ik heb er heel veel plezier van. :D

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 00:41

Ja het is een hele mooie. Heb m vorig jaar gepast maar zit wat tussen twee maten in. Ene net wat strak, andere echt te wijd.

troetjoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 01:30

Ik heb deze jas en de kortere versie ervan.

https://www.actievehonden.com/p/pinewoo ... t-400/2934

Ze zijn niet gevoerd maar toch warm wind en water dicht met heel veel zakken.

Heb hem al flink in de regen getest en echt heerlijk meermaals verstelbaar

En een hele fijne capuchon die je zo in kan stellen dat hij niet afwaait.

Ik vind de jassen meer dan hun geld waard echt ben er zo blij mee

Sophieee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 17:15

Julia schreef:
https://www.agradi.nl/mountain-horse-pa ... elange.htm

Dit is echt een heerlijke jas die aan je eisen voldoet. Heb ‘m nu al een tijd en nog steeds qua waterdichtheid echt top. Vandaag hele dag mee in de regen geweest, wordt niet nat en zwaar. Lekker warm, niet zweterig, fijne grote capuchon. Valt qua maat wel iets ruimer. Je hebt dit model ook nog in een hele lange (rij)jas, die is ook geweldig.

Deze ziet er ook goed uit!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:06

Ik heb een van revolution race. Blijft echt wel perfect waterdicht. Ik werk met laagjes, dus verschillende ondertussen nog!

Winterjassen bij paarden was altijd drama, maar dit is een fijne!

Sophieee87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:09

Laura_ schreef:
Ik heb een van revolution race. Blijft echt wel perfect waterdicht. Ik werk met laagjes, dus verschillende ondertussen nog!

Winterjassen bij paarden was altijd drama, maar dit is een fijne!

Pff zeg dat wel! Het is wel een zoektocht..
Ik heb ook gekeken naar Revolution race maar zij hebben geen lange modellen of kijk ik er gewoon overheen? :P

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 11:57

Zie hier mooie jassen voorbij komen maar hoe doen jullie dat met wassen? Zijn ze dan nog goed waterdicht en hoe wassen jullie ze.

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 12:33

Voor degene die nog opzoek zijn:

Ik heb sinds kort deze jas: https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... k-EALw_wcB

Heb hem zo goed als nieuw via Vinted gekocht, dus toen een stuk betaalbaarder.

De ideale jas voor een natte herfst zoals dit jaar.
Ik draag hem nu zonder binnenjas en zonder bontkraag.
De jas is ook getailleerd.