Qimm schreef:Mogelijk een onzinnige klinkende opmerking van mijn kant, maar kun je hem niet buiten laten? Die van mij zou in een stal ook volledig uit haar panty gaan denk ik. Maar als ze buiten staat kan ze zien dat er geen monster is, ze kan een veilige schrik reactie hebben (wegrennen, en er achter komen dat ze niet achterna gezeten wordt).
Wij hebben op stal geen plek waar ik dit veilig genoeg vind. Onze paddocks zijn afgezet met palen en schrikdraad. Op stal is zijn reactie wel heftig, maar is de beweging wel enigzins gecontroleerd. Het probleem is dat de knallen blijven komen, dus het is schrik op schrik op schrik en ga zo maar door.
Het is normaal gewoon het meest chille, lieve en brave dier. Hij is 183 en zo'n 750 kilo dus een echte GVR, maar áls hij paniek heeft, gaat hij overal doorheen en hou je hem gewoon niet.
Montgri schreef:Heel stom misschien he. Als hij altijd zo gevoelig is voor geluiden, zit er dan niets iets verkeerd in zijn oren. Misschien ontstekingen, vergroeiingen, vocht. Weet ik het… maar zou het medisch kunnen zijn? Omdat ie de radio eigenlijk ook al niet echt ‘verdraagt’, hij vind het oke, maar niet chill geef je aan.
Of is het hoofdpijn? Misschien dat er iets vast zit en dat hem dat pijn opleverd bij geluid?
Heel erg out of the box hoor… maar spanning ben mensen kan zorgen voor hoofdpijn bij geluiden. Waarom niet bij paarden?
Helemaal geen stom idee, juist goed om alle kanten te bekijken! Ik heb hier zeker ook aan gedacht en iets medisch in zijn oren is het in ieder geval niet, overgevoelig voor geluid is hij duidelijk wel.
Hoofdpijn zou bij zoiets ook een optie kunnen zijn, maar hij wordt sinds ik hem heb (3,5 jaar) van voor tot achter gecheckt elke 8 weken door Ellen kral en de afgelopen 7 maanden is hij vanwege meerdere blessures een aantal keren van top tot teen nagekeken door de dierenarts, dus ik acht de kans klein dat dit het probleem is.
Toevallig is Ellen er vandaag voor hem, dus ik ga het voor de zekerheid navragen maar zijn nek/hals bovenin heeft nog nooit een probleem gehad. Het speelt ook echt al jaren, dus dan zou ik (denk ik) meer problemen moeten ervaren. Maar vragen staat vrij, ik ben benieuwd!