Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ibbel schreef:Heeft iemand ervaring met van het paard vallen met de telefoon in de broekzak, al dan niet op het been?
En is de telefoon daarbij heel gebleven?
Gevoelsmatig zeg ik: kans is vrij groot dat je telefoon aan barrels is, maar ik heb geen idee of dat klopt.
Cer schreef:Ik zit te bedenken hoe je telefoon kan beschadigen als deze op je dijbeen zit.. Dan zou je plat op je dijbeen moeten vallen, en dan ook op straat ofzo? Want zand geeft meestal wel mee toch?
Ibbel schreef:Heeft iemand ervaring met van het paard vallen met de telefoon in de broekzak, al dan niet op het been?
Gevoelsmatig zeg ik: kans is vrij groot dat je telefoon aan barrels is, maar ik heb geen idee of dat klopt.
Cer schreef:Ik denk nogal visueel.. maar hoe dan?
Met een telefoon op mn been, dat is toch een plat vlak? Hoe beschadig je je been dan?
Wat ik me kan voorstellen is als je je telefoon op je heup draagt in een tasje wat dan wat dikker wordt, dan heb je echt een dikke bult op je heup (of op je rug, als je m aan je riem draagt en op je rug schuift), maar plat op je been?
Ibbel schreef:Ff afkloppen want ik ben nog niet gevallen, dus dit is puur ff theoretisch. Maar naast wat ik eerder zei dat je altijd pech hebt als je verkeerd land tenzij je hem gewoon niet mee neemt: ik denk dat de buitenkant van je bovenbeen 1 van de betere plekken is. Sowieso val je minder vaak op de buitenkant van je been. Maar als je dat wel doet val je vaak op je gehele buitenbeen, waardoor de kracht van de impact verdeeld wordt over het gehele vlak (dezelfde logica al waarom je in vechtsporten leert afslaan als je valt, de kracht verdelen over een groter vlak zodat hij minder hard aankomt).Heeft iemand ervaring met van het paard vallen met de telefoon in de broekzak, al dan niet op het been?
Koper schreef:Die grote zakken zo op je bovenbeen vind ik ontzettend irritant. Als ik rijd wil ik niet steeds voelen dat daar iets op mijn been zit. Bijkomend nadeel is dat ik iedere keer dat ik mijn broek aantrek die zak open moet ritsen en goed moet leggen aan de binnenkant want hij zit in een rare frommel als ik dat zakje niet recht leg![]()
Gevoelsmatig speelt daarnaast mee wat Ibbel zegt: het lijkt zo'n kwetsbare plek voor een telefoon. Hoewel het ook wel zo is dat als ik val dat meestal op de bips is. En ik heb het ook eens voor elkaar gekregen om op mijn schouder + hoofd te vallen (of nou ja cap, die toen total loss was). Maar in elk geval niet op mijn bovenbeen, dat ik mij kan herinneren.
Voor gewoon op de baan of in de bak rijden laat ik mijn telefoon in mijn jaszak of tas. Als ik rijd neem ik toch niet op en een rinkelende telefoon leidt alleen maar af. Op een buitenrit gaat hij mee in een zak van mijn jas of vest en bij zomers weer in een heuptasje, samen met een hoevenkrabber en een strotouwtje.