Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Waar laat jij je telefoon onder het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:15

In de broekzak van mijn rijleggings, ideaal op mijn bovenbeen, ik zweer erbij. Is de zak te klein dan koop ik de rijlegging niet.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:17

Afbeelding

Mein riemtasje/heuptasje

Brimi_Disa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:19

Oh prachtig <3

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:20

Exact de reden dat ik zo'n flip telefoon heb. Ideaal.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:34

Anastasia24 schreef:
In je laars, heuptas, zak, jasje om je middel en in geval van nood in de bh of onder de rand van broek. *D

Onder de rand van je broek is handig in stap. In draf niet zo, kon hem onder m'n kont weg plukken. :+

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:38

Ik heb hem in een sport heuptasje van de decathlon.

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 00:39

Ibbel schreef:
Heeft iemand ervaring met van het paard vallen met de telefoon in de broekzak, al dan niet op het been?
En is de telefoon daarbij heel gebleven?

Gevoelsmatig zeg ik: kans is vrij groot dat je telefoon aan barrels is, maar ik heb geen idee of dat klopt.

Ja :Y) tijdens het springen de hindernis over gevlogen. Alles blauw, maar m’n telefoon was heel, alleen wat zand op het scherm wat in mijn zak was gegaan tijdens de landing :+

Ik vind de broeken met die reuze zakken echt ideaal! Voor mij niks anders

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 00:54

Die grote zakken zo op je bovenbeen vind ik ontzettend irritant. Als ik rijd wil ik niet steeds voelen dat daar iets op mijn been zit. Bijkomend nadeel is dat ik iedere keer dat ik mijn broek aantrek die zak open moet ritsen en goed moet leggen aan de binnenkant want hij zit in een rare frommel als ik dat zakje niet recht leg :+

Gevoelsmatig speelt daarnaast mee wat Ibbel zegt: het lijkt zo'n kwetsbare plek voor een telefoon. Hoewel het ook wel zo is dat als ik val dat meestal op de bips is. En ik heb het ook eens voor elkaar gekregen om op mijn schouder + hoofd te vallen (of nou ja cap, die toen total loss was). Maar in elk geval niet op mijn bovenbeen, dat ik mij kan herinneren.

Voor gewoon op de baan of in de bak rijden laat ik mijn telefoon in mijn jaszak of tas. Als ik rijd neem ik toch niet op en een rinkelende telefoon leidt alleen maar af. Op een buitenrit gaat hij mee in een zak van mijn jas of vest en bij zomers weer in een heuptasje, samen met een hoevenkrabber en een strotouwtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 01:06

Voor in de bak rijden heb ik daar een handige oplossing voor.

Mijn telefoon op de bakrand en ik heb altijd mijn smartwatch om. Als de telefoon op de bakrand ligt heb ik in de hele bak bereik. Dus als er wat gebeurt kan ik met mijn horloge iemand bellen.

Op buitenrit inderdaad in de beenzakken mee.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 03:58

In m’n kastje, je hebt geen telefoon nodig. Mocht ik alleen zijn rij ik niet maar als het echt niet anders kan heb ik een horloge met val detectie.
Op buitenrit zit hij in mijn jaszak samen met een hoevenkrabber o.a.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 05:17

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 06:44

Ik val altijd eerder op mijn kont of bovenlijf dan op mijn dijbeen volgens mij.

Ben al wel gevallen met telefoon in beenzak, maar had toen vooral pijn in mijn rug en mijn benen en telefoon mankeerden niks.
Ik heb overigens leggings met de zak op de legging i.p.v. een zakje in de legging dus ik hoef niks recht te leggen, gewoon aantrekken en klaar.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 06:47

Voor de broeken waar het niet in broekzak past heb ik dit tasje aan mijn riem hangen. Kunnen er ook nog wat dingen mee als snoepjes, hoevenkrabber of sleutels. Sleutels leg ik eigenlijk altijd in mijn zadelkast.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 07:40

Ik heb onlangs dit gekocht, nadat ik het had gezien bij een stalgenootje.
Super handig! :-)

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:01

Ik zit te bedenken hoe je telefoon kan beschadigen als deze op je dijbeen zit.. Dan zou je plat op je dijbeen moeten vallen, en dan ook op straat ofzo? Want zand geeft meestal wel mee toch?
Ik heb idd rijleggings met een telefoonzakje erin.. en voorheen zo'n hoesje als xMyrth, wat op mn spijkerbroek wel goed zat, maar op een rijbroek vond k dat te hoog zitten.
Die pouches zien er handig uit, ook voor het hiken enzo :j Maar schud dat met rijden niet teveel?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:08

Cer schreef:
Ik zit te bedenken hoe je telefoon kan beschadigen als deze op je dijbeen zit.. Dan zou je plat op je dijbeen moeten vallen, en dan ook op straat ofzo? Want zand geeft meestal wel mee toch?

Ik ben helemaal niet zo bezorgd over mijn telefoon in dat opzicht als ik val. Ik ben wél bezorgd over mijn been en hoe die uit de strijd komt als ik val met die telefoon in mijn broek… Ik stop met rijden om die reden echt nooit mijn telefoon in mijn broek.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:12

Ik denk nogal visueel.. maar hoe dan?
Met een telefoon op mn been, dat is toch een plat vlak? Hoe beschadig je je been dan?
Wat ik me kan voorstellen is als je je telefoon op je heup draagt in een tasje wat dan wat dikker wordt, dan heb je echt een dikke bult op je heup (of op je rug, als je m aan je riem draagt en op je rug schuift), maar plat op je been?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:14

Ibbel schreef:
Heeft iemand ervaring met van het paard vallen met de telefoon in de broekzak, al dan niet op het been?

Gevoelsmatig zeg ik: kans is vrij groot dat je telefoon aan barrels is, maar ik heb geen idee of dat klopt.

Ja, recent met paard en al gevallen, telefoon in mn broekzak. Resultaat: sleutelbeen gebroken, telefoon had nog geen krasje :P

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:17

Cer schreef:
Ik denk nogal visueel.. maar hoe dan?
Met een telefoon op mn been, dat is toch een plat vlak? Hoe beschadig je je been dan?
Wat ik me kan voorstellen is als je je telefoon op je heup draagt in een tasje wat dan wat dikker wordt, dan heb je echt een dikke bult op je heup (of op je rug, als je m aan je riem draagt en op je rug schuift), maar plat op je been?

Hij wordt op zijn minst heel blauw, mijn eigen lijf kennende.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:26

Om te beginnen heb ik deze zomer, toen ik toch een nieuwe telefoon moest, weer een veel kleiner toestel gekocht.
Die 4,5 inch is al veel handiger weg te stoppen dan zo'n halve televisie.

Voor de zomer zoveel mogelijk broeken met zak op het bovenbeen. Ik heb een jaren geleden een hele fijne armband gekocht, waar mijn nieuwe telefoon nu ook weer in past.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:52

Ibbel schreef:

Ff afkloppen want ik ben nog niet gevallen, dus dit is puur ff theoretisch. Maar naast wat ik eerder zei dat je altijd pech hebt als je verkeerd land tenzij je hem gewoon niet mee neemt: ik denk dat de buitenkant van je bovenbeen 1 van de betere plekken is. Sowieso val je minder vaak op de buitenkant van je been. Maar als je dat wel doet val je vaak op je gehele buitenbeen, waardoor de kracht van de impact verdeeld wordt over het gehele vlak (dezelfde logica al waarom je in vechtsporten leert afslaan als je valt, de kracht verdelen over een groter vlak zodat hij minder hard aankomt).

Meestal gaan telefoons kapot omdat ze op een punt vallen en alle kracht van de impact op dat punt komt, zei het door hoe de telefoon gedraaid is in de val danwel doordat ze letterlijk op een klein opervlak landen. Meestal krijg je dan zo'n mooie ster in je scherm, het middelpunt van die ster is dan de plek van impact geweest. Tuurlijk als je net een randje ofzo tegenkomt en daarop valt kan het mis gaan. Maar dat geld voor letterlijk elke plek dat je een telefoon bij je kan hebben. En gezien het been een groot relatief recht vlak is en de telefoon niet te veel kan bewegen in een zak op het been, denk ik juist dat de kans daar het grootst is dat hij ok is.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 19:41

Koper schreef:
Die grote zakken zo op je bovenbeen vind ik ontzettend irritant. Als ik rijd wil ik niet steeds voelen dat daar iets op mijn been zit. Bijkomend nadeel is dat ik iedere keer dat ik mijn broek aantrek die zak open moet ritsen en goed moet leggen aan de binnenkant want hij zit in een rare frommel als ik dat zakje niet recht leg :+

Gevoelsmatig speelt daarnaast mee wat Ibbel zegt: het lijkt zo'n kwetsbare plek voor een telefoon. Hoewel het ook wel zo is dat als ik val dat meestal op de bips is. En ik heb het ook eens voor elkaar gekregen om op mijn schouder + hoofd te vallen (of nou ja cap, die toen total loss was). Maar in elk geval niet op mijn bovenbeen, dat ik mij kan herinneren.

Voor gewoon op de baan of in de bak rijden laat ik mijn telefoon in mijn jaszak of tas. Als ik rijd neem ik toch niet op en een rinkelende telefoon leidt alleen maar af. Op een buitenrit gaat hij mee in een zak van mijn jas of vest en bij zomers weer in een heuptasje, samen met een hoevenkrabber en een strotouwtje.

Bij die van decathlon heb je wel telefoon zak op bovenbeen maar loopt aan binnenkant gewoon je broek en zit er juist aan bovenkant extra stukje. Zit dus nooit dubbel en ik voel mijn telefoon echt niet zitten

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 21:33

Van die echte zakken wil ik ook niet meer. Die zitten altijd dubbel en niet mooi. Die zakken bovenop de rijleggings tegenwoordig zijn daarentegen zo anders. Zit altijd strak en werkt fijn. Maar in de meesten past echt geen telefoon dus ik pas altijd ter plekken in de winkel. :j

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:04

Ineke2 schreef:
Avanti schreef:
Wat ook nog een optie is, een hoesje met touwtje eraan.
Had deze voor safari te paard gekocht dat ik er gelijk bij kan, maar vind het voor normaal ook heel handig.

Waar laat je het hoesje dan?

Je kan het met hoesje om je nek hangen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 19:06

Dat lijkt me helemaal niks, dat gaat toch klapperen?