Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Dus ik ben wel begonnen aan de longeerlijn.
Bij elk paard dat voor het eerst een deken op krijgt longeer ik eerst, zodat ze alles voelen bewegen en flapperen.
Kelly_ann schreef:Lymoncello schreef:Hier onder zie je hem bijkomen op stal, onder de modder van het uitglijden. Deken zit nog dicht.
[ [url=m/97ZS1h.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zie nu je foto, staat er prima bij zo. Niet alsof hij op dat moment bang is van de deken.
Oplaten en voorlopig alleen even los laten lopen in goed afgesloten ruimtes.
pmarena schreef:Bielsje: Goed punt, maar je kan natuurlijk prima even rustig opbouwen zonder uit te gaan van het krijgen van een grote reactie, wat je sowieso niet moet doen natuurlijk om geen onrust te veroorzaken
An sich kan je ook in 1 uurtje of een paar dagen rustig opbouwen. Het hoeft geen weken te duren. Maar het is natuurlijk wel zinvol om paard niet over de flos te laten gaan door direct met veel bombarie een deken er overheen te gooien.... even rustig opbouwen dus.
Tip van met een deken langslopen is wat mij betreft een goede
Dan kan je peilen of hier nu direct al schrik voor is of dat het wel meevalt.
Langslopen met deken, heel argeloos. Bij geen reactie nog een keer al opruimend heel argeloos langslopen met een deken die kraakt en wat beweegt. Gaat dat ook prima dan hang je de deken heel verstrooid even over de staldeur want je moet er even vanaf. Enz.
Lymoncello schreef:Bowo: zover we weten, is er toen we even gingen opruimen op stal iets gebeurd waardoor hij door een draad was gegaan. Echter stond hij toen weer rustig met zijn maatje.
Dat maatje zag zijn kans schoon om naar het nu open geraakte stuk land te rennen. Mijn paard ging er achter aan en raakte toen totaal op hol. Alle andere paarden stonden rustig. Geen machines, rare geluiden of iets dergelijks. Mijn theorie is nu dat Odys de eerste keer is gaan rollen met de deken, daarvan schrok en daarna tijdens het rennen ineens weer schrok van het geluid/klapperen van de deken op zijn lijf. Maar precies begrijp ik zijn reactie niet.
Sintara: na dit ongeval moest hij vastgehouden in stal om de deken af te krijgen, zoveel paniek. Uiteindelijk wel gelukt dit enigszins rustig te doen, maar het verbaasde me omdat nog geen half uur daarvoor het op en af doen van de deken 0 paniek veroorzaakte.
Morganlefay: geen idee, maar door de hevige regenval waren en niet echt vliegen of dazen in de buurt.
Lymoncello schreef:Kelly_ann schreef:
Zie nu je foto, staat er prima bij zo. Niet alsof hij op dat moment bang is van de deken.
Oplaten en voorlopig alleen even los laten lopen in goed afgesloten ruimtes.
Haha schijn bedriegt hoor, hij stond helemaal te schudden en liet urine lopen van de angst.
Earth schreef:Lymoncello schreef:Bowo: zover we weten, is er toen we even gingen opruimen op stal iets gebeurd waardoor hij door een draad was gegaan. Echter stond hij toen weer rustig met zijn maatje.
Dat maatje zag zijn kans schoon om naar het nu open geraakte stuk land te rennen. Mijn paard ging er achter aan en raakte toen totaal op hol. Alle andere paarden stonden rustig. Geen machines, rare geluiden of iets dergelijks. Mijn theorie is nu dat Odys de eerste keer is gaan rollen met de deken, daarvan schrok en daarna tijdens het rennen ineens weer schrok van het geluid/klapperen van de deken op zijn lijf. Maar precies begrijp ik zijn reactie niet.
Sintara: na dit ongeval moest hij vastgehouden in stal om de deken af te krijgen, zoveel paniek. Uiteindelijk wel gelukt dit enigszins rustig te doen, maar het verbaasde me omdat nog geen half uur daarvoor het op en af doen van de deken 0 paniek veroorzaakte.
Morganlefay: geen idee, maar door de hevige regenval waren en niet echt vliegen of dazen in de buurt.
Ik denk dat het niet perse door de deken hoeft te komen hoor. Als ze zo over de zeik zijn is alles eng en kunnen ze extreem reageren op alles.
Lymoncello schreef:Tja, echt in zijn hoofd kijken kan ik niet natuurlijk. Maar hij stond ontspannen met deken op, wilde zijn kunstje 'smile' graag doen voor een koekje. Nam ook gewoon brokjes aan, ontspannen onderlip. Meestal als hij wat rillerig wordt neemt hij niks meer aan en wordt hij onbereikbaar.