Cap voor smal, ovaal hoofd.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:47

Elise_K schreef:
Na een jaar lang alle caps te passen die een ruitersportzaak maar had als ik er in kwam, had ik eindelijk de cap gevonden die mijn ovale hoofd goed pastte: de Charles Owen en dan alleen model AYR8.

Na al die jaren dacht ik dat het normaal was dat je je hand aan de zijkant bij je cap kon stoppen, maar er zijn dus caps waar dat niet zo is :+
Je mag hem wel iets aan de strakke kant kopen, want hij gaat nog vormen rond je hoofd.

Hier ook, de Ayr8 (en de pro II, die heeft dezelfde pasvorm).
Alleen wel wat duurder dan 150 euro.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:50

Samshield en kep zijn volgens mij voor ronde hoofden. Mij knelden ze echt voor en achter en aan de zijkant ruimte over.
Charles Owen is heel ovaal, zit bij mij heerlijk. BR is ook ovaal, maar iets minder als CO.

Bottles

Re: Cap voor smal, ovaal hoofd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 09:55

Hier ook een ovaal hoofd en heb geloof ik alle merken geprobeerd die er zijn. Samshield en Kep inderdaad met ovalen liners. Maar uiteindelijk gaan die ook altijd schuiven bij mij. Zelfde geldt voor Kask en br. Echt de enige cap die fijn zit is de Charles Owen Hampton. Alleen die is niet luchtig. Maar toch draag ik die ook in de zomer, want krijg er geen hoofdpijn van en het schuift niet!

Contemplate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 12:41

Ik heb ongeveer elke cap die hier wordt genoemd gepast, zat allemaal net niet smal genoeg. De Uvex caps die ik had gepaat vond ik eigenlijk allemaal wat ronder. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een Horka vanwege het geld, maar de caps van Samshield en Charles Owen zijn wel echt heel mooi!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:01

Lous schreef:
Nou het was wel de bedoeling om te gaan passen, dat weet ik al jaren ;)
Maar ik vind het dan wel een fijn idee wat eventuele opties zijn.

Samshield en KEP vallen definitief al af. Vooral die laatste, ik vind die prijs echt te idioot voor woorden.

Maar bedankt voor de tips in ieder geval, kan ik die ook op het lijstje bijschrijven.

Ik weet niet of Samshield zo'n idiote prijs heeft... De eerste vijf jaar mag je na een val je cap laten controleren (gratis) en als er iets kapot is wordt dit ook gratis hersteld en heb je praktisch weer een nieuwe cap.
Dat vind ik persoonlijk de investering wel waard, aangezien je ook een goedkoop model van Samshield hebt :) Daar hoef je maar drie keer voor te vallen met een kap van 150 euro.

Samshield is niet geschikt voor ovale hoofden, maar de liner willen sommige ruitersportzaken nog wel eens speciaal voor je opvullen.
Uvex is ook niet meer geschikt voor ovale hoofden.

Charles Owen heb ik ook gehad, zat wel heel erg fijn. Maar wellicht hebben die intussen (net als Uvex) een modelwijziging gehad. :(

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:06

Ik heb een extreem ovaal hoofd. Deze caps passen mij: Harry's horse Challenge, BR Viper of Back on Track Lynx. Die laatste is wel iets duurder.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:07

Hier past ook alleen de ayr8 van charles owen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:40

Ik heb den ovaal (en ook groot, cap maat60/61) hoofd. Bij mij zitten uvex en casco goed, ook een keer een cap van Lami-cell gehad ook deze zat wel goed

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-22 13:48

Janine1990 schreef:
Lous schreef:
Nou het was wel de bedoeling om te gaan passen, dat weet ik al jaren ;)
Maar ik vind het dan wel een fijn idee wat eventuele opties zijn.

Samshield en KEP vallen definitief al af. Vooral die laatste, ik vind die prijs echt te idioot voor woorden.

Maar bedankt voor de tips in ieder geval, kan ik die ook op het lijstje bijschrijven.

Ik weet niet of Samshield zo'n idiote prijs heeft... De eerste vijf jaar mag je na een val je cap laten controleren (gratis) en als er iets kapot is wordt dit ook gratis hersteld en heb je praktisch weer een nieuwe cap.
Dat vind ik persoonlijk de investering wel waard, aangezien je ook een goedkoop model van Samshield hebt :) Daar hoef je maar drie keer voor te vallen met een kap van 150 euro.

Samshield is niet geschikt voor ovale hoofden, maar de liner willen sommige ruitersportzaken nog wel eens speciaal voor je opvullen.
Uvex is ook niet meer geschikt voor ovale hoofden.

Charles Owen heb ik ook gehad, zat wel heel erg fijn. Maar wellicht hebben die intussen (net als Uvex) een modelwijziging gehad. :(

Samshield begint bij ongeveer €300, vind ik veel te veel. €150 vind ik eigenlijk al net iets te ver gaan, maar dat lijkt helaas wel nodig met mijn hoofd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:51

LiannePuthzy schreef:
Ik heb den ovaal (en ook groot, cap maat60/61) hoofd. Bij mij zitten uvex en casco goed, ook een keer een cap van Lami-cell gehad ook deze zat wel goed

Grappig, ik heb nog nooit meer hoofdpijn gehad van een cap dan van die van Lamicell... Verschrikkelijk was dat, een kwelling om op te hebben (teamverband, anders had ik echt dat ding ritueel verbrand)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-22 13:53

De enige welke lekker op m'n hoofd zit is de Uvex perfexxion. Het is even een uitgave maar nooit meer last gehad van hoofdpijn of een extreem nat hoofd. Omdat ik maat XXS heb is er vaak maar 1 webwinkel welke mijn maat heeft en waar ik met korting kan bestellen.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 09:03

Snadrem schreef:
Met mijn ovalen hoofd was ik het beste uit met Uvex. Die van 300,00 zat het aller allerlekkerste, maar dat vond ik als volleerd cap-smijter en slingeraar zonde van mijn geld. Die van 100,00 zat ook prima en was een stuk prijsvriendelijker. Het fijne van Uvex vond ik naast de pasvorm ook het gewicht: dat scheelt wel een bak op je kop.

Ik vermoed dat ik met mijn smalle ovale hoofd dezelfde cap heb inderdaad, heel tevreden mee. Ook lekker luchtig in de zomer. Uvex Exxential heb ik (nu de II, daarvoor de I).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-22 14:21

Ik heb ook de Uvex Exxential II nu, die zit mijn smalle ovale hoofd nog iets lekkerder dan de Exxential I die ik hiervoor had. Ik heb m met MIPS uitvoering, ik moest mijn cap deze winter vervangen na een val op mijn hoofd waarbij ik een hersenschudding opliep en toen heb ik voor dit model gekozen.
Die is dan weer net iets duurder dan de standaar Exxential, maar in de aanbieding bij EJ toch nog wel voor een aanvaardbaar bedrag (sowieso is mijn hoofd meer waard dan de waarde van zo'n helm :+ )

Ziezo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 10:39

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:03

Ik heb bij het Drunens Ruiterhuis echt het hele assortiment op mijn hoofd gehad. Met mijn smalle, kleine ovale hoofd past echt alleen Uvex. Ook de hele dure helmen met aanpasbare binnenvoering pasten niet. Zodra ik dan mijn hoofd met een klein rukje naar voren bewoog kon ik de helm met mijn handen opvangen (met kinriempje niet vast). De tip is dus vooral ga naar een winkel met een groot assortiment en ga passen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:17

Ik heb een vrij ovaal hoofd maar ook groot, capmaat 59/60. De BR Sigma en de HKM Lady Shield passen me goed. Ook ik had geen €500 of meer over voor een cap. En natuurlijk moet je passen maar er zijn echt wel mogelijkheden zonder failliet te gaan.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:49

Mag ik er ook een vraag in gooien, voor mijn ovale hoofd dat na een val ook weer een nieuwe cap nodig heeft? Zijn er mensen die meerdere modellen Uvex hebben gehad? Bij mij zat de Exxential heel fijn, zou de Elexxion dan ook goed passen? Of moet ik toch naar de winkel(s) toe.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:52

Ik zou naar de winkel gaan voor de zekerheid aangezien maatvoering anders is. In mijn maat is deze cap nl. niet verkrijgbaar. Kleinste maat is voor mij nog te groot.

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 11:59

Ik ben mijn mijn smalle ovale hoofd heel erg blij met de KED paso. Ked (niet kep ;) ) heeft verschillende modellen en ik kon ze (pre pandemie) passen tijdens een WE wedstrijd. De Paso vond ik niet de mooiste, maar hij zat als gegoten. Doordat ie verstelbaar is maakt het ook niet uit als ik mijn haar eens invlecht en er dus meer vlecht bovenop en achterop mijn hoofd zit ( ik heb opgeschoren zijkanten). Bij het verstellen sluit ie ook meer aan op de zijkanten dan voor en achter, daar is dus ook rekening mee gehouden.

Kortom, aanrader en binnen je budget.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 13:53

Zelf heb ik ook altijd wel wat moeite met een goeie cap te vinden. Van alles gepast bij diverse goeie ruitersportwinkels. De winkel waar ik uiteindelijk geslaagd ben is de Decathlon. Een hele lichte fijne cap die als gegoten zit op mijn hoofd.
Niks aan als je geen juiste cap kunt vinden. Succes met je zoektocht.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 14:06

Elise_K schreef:
Na een jaar lang alle caps te passen die een ruitersportzaak maar had als ik er in kwam, had ik eindelijk de cap gevonden die mijn ovale hoofd goed pastte: de Charles Owen en dan alleen model AYR8.

Na al die jaren dacht ik dat het normaal was dat je je hand aan de zijkant bij je cap kon stoppen, maar er zijn dus caps waar dat niet zo is :+
Je mag hem wel iets aan de strakke kant kopen, want hij gaat nog vormen rond je hoofd.

Voor mij helaas ook hetzelfde. Ik heb letterlijk ALLE caps ondertussen op gehad die er bestaan maar alleen de AYR8 past zoals een cap hoort te passen. Als ze ooit dit model eruit gooien heb ik een groot probleem.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 15:56

Ook ik pas alleen de CO AYR8 goed... Wat een drama als je een smal ovaal hoofd hebt tegenwoordig |o

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 14:18

Ok, heb geen Uvex gekocht. Kwam bij een Equithème uit. Zonder draaiknop. Hij zit als gegoten, heerlijk ding. Mijn KED zat ok, maar dit is vele malen beter. Draaiknoppen verhogen bij mij de kans op hoofdpijn, maar het wordt steeds moeilijker om caps zonder verstelbaar systeem te vinden. Deze is perfect.

De Uvexen passen mijn ovale hoofd prima, en ik raad ze aan voor andere ovale hoofden, maar ik vind ze niet heel mooi :o . Vandaar de Equithème:

https://www.agradi.nl/equitheme-cap-ins ... PKEALw_wcB