Nielojram schreef:Die snap ik niet, waar heb je die vierduizend euro aan moeten betalen? Aan de verzekering?
Aan een kliniek. En dat is uiteindelijk dankzij mijn verzekering grotendeels vergoed.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xDenies schreef:Nee, je hebt een verzekering omdat je hoopt dat een behandeling vergoed wordt. Maar je moet 9 van de 10x eerst uit eigen zak betalen, dan indienen en afwachten wat er vergoed wordt
Dacht niet dat het er zo krom stond, sorry daarvoor.
Tessebes schreef:Op zich kun je aan de hand van de behandeling wel bepalen wat je vergoed gaat krijgen. Meestal weet de kliniek ook wel welke behandelingen moeilijker vergoed worden, zoals shock wave, tildren.
Nielojram schreef:xDenies schreef:Ik zit al jaren bij Xcellent Horse Insurance en tot op heden prima ervaring mee. Ik betaal een vrij vast bedrag per maand en heb er helaas al wel een paar keer gebruik van moeten maken. En één van de eerste keren was bijna €4000; verspreid over wat maanden maar ging ook mijn eigen eerste auto net kapot dus het was best een drama. Nu heb ik in april ook iets ingestuurd maar nog geen reactie, als het me te lang duurt dan ga ik er achter aan mailen.
Qua communicatie is het wel twijfelachtig maar in principe met een beetje doordouwen en vasthouden krijg je waar je naar vroegBen wel blij dat ik in bovenstaande geval hun advies niet had opgevolgd. Dat was naar Utrecht rijden, gaan snijden in een sarcoïd en aankijken. Gelukkig had Equitom betere plannen en is het overgrote gedeelte vergoed.
Volgens mij heb ik de 3 sterren variant.
Een potje ook over na gedacht maar zeker in mijn huidige situatie is een verzekering betrouwbaarder dan mijn potje.
Die snap ik niet, waar heb je die vierduizend euro aan moeten betalen? Aan de verzekering?
xDenies schreef:Nee, je hebt een verzekering omdat je hoopt dat een behandeling vergoed wordt. Maar je moet 9 van de 10x eerst uit eigen zak betalen, dan indienen en afwachten wat er vergoed wordt
Dacht niet dat het er zo krom stond, sorry daarvoor.
xDenies schreef:Dit was een vrij unieke behandeling, toen, die niet vaak werd gedaan en waar mijn verzekering ook niet mee bekend was. Zij konden niets zeggen. Ook de kosten waren bij voorbaat niet bekend, of hoeveel behandelingen er nodig waren.
xDenies schreef:xDenies schreef:Dit was een vrij unieke behandeling, toen, die niet vaak werd gedaan en waar mijn verzekering ook niet mee bekend was. Zij konden niets zeggen. Ook de kosten waren bij voorbaat niet bekend, of hoeveel behandelingen er nodig waren.
Ik quote mezelf nog maar even. Heb het hele topic ook op bokt staan. Maar goed, ik sprak uit eigen ervaring, vanzelfsprekend dat andere een andere ervaring hebben, niets mis mee toch?
Ik kreeg mijn paard op de kliniek in België niet mee zonder te betalen. Dus in mijn geval was alles direct afrekenen en ik wist pas wat het bedrag zou zijn op het moment dat ik haar ging ophalen. En dat is in totaal 4x geweest. Maar het had ook 6x kunnen zijn, dat wisten ze niet van te voren. Kan er ook niets anders van maken. Het heeft geholpen en daar ben ik het dankbaarst om
MyWishMax schreef:Maar je hebt het over 9 van de 10 keer bij verzekering wat over het algemeen niet klopt. Dan is het meer de kliniek en een unieke situatie, maar niet de verzekering. Juist die unieke situatie maakt het lastig qua vergoeding, dat is bij mij die 1 van de 10 keer. Alle normaler situaties weet je wel wat er vergoed gaat worden. Aantal jaar geleden moesten wij ook altijd afrekenen voor weg gaan, tegenwoordig al lang niet meer. Maar daarom zei ik ook dat het misschien aan mijn kliniek ligt.
Kayley95 schreef:Dit herken ik. De kliniek waar mijn merrie volgende week heen gaat in Belgie is dat ook bij. Je weet dat van te voren ook niet wat je krijgt voorgeschoteld kwa bedrag. Wel krijg je papieren mee om het dan eventueel te laten declareren. Maar voor haar heb ik een potje. Dus daar maak ik mijn eigen niet zo druk om.
lizzy1 schreef:Ik ben al heel wat jaren geleden gestopt met verzekeren. Ik had nl. een paard wat aan koliek geopereerd moest worden. Als je naar de verzekering kijkt, kun je 'm dan beter niet laten opereren en in laten slapen. Dan zou ik het verzekerde bedrag terugkrijgen. Maar mijn paard had een reële kans van slagen dus heb ik haar toch laten opereren en met succes. Totale dierenartskosten kwamen op ruim € 4.000. De verzekering keert per kalender maximaal € 1.000 uit voor een dergelijke operatie.
Sindsdien spaar ik gewoon zelf want ik vind die voorwaarde echt niet fair. Ik ga geen paard in laten slapen omdat ik anders mijn geld kwijt ben...
Kayley95 schreef:lizzy1 schreef:Ik ben al heel wat jaren geleden gestopt met verzekeren. Ik had nl. een paard wat aan koliek geopereerd moest worden. Als je naar de verzekering kijkt, kun je 'm dan beter niet laten opereren en in laten slapen. Dan zou ik het verzekerde bedrag terugkrijgen. Maar mijn paard had een reële kans van slagen dus heb ik haar toch laten opereren en met succes. Totale dierenartskosten kwamen op ruim € 4.000. De verzekering keert per kalender maximaal € 1.000 uit voor een dergelijke operatie.
Sindsdien spaar ik gewoon zelf want ik vind die voorwaarde echt niet fair. Ik ga geen paard in laten slapen omdat ik anders mijn geld kwijt ben...
Oh wow wat heftig Lizzy! Bij welke firma was dit als ik vragen mag? Meestal staat er wel bij in de voorwaarden wat ze precies declareren mocht er zo een operatie aan bod komen.