Verzekering paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 18:51

Nielojram schreef:
Die snap ik niet, waar heb je die vierduizend euro aan moeten betalen? Aan de verzekering?

Aan een kliniek. En dat is uiteindelijk dankzij mijn verzekering grotendeels vergoed.

Anoniem

Re: Verzekering paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:23

Maar dan moest je evengoed nog 4000 bijbetalen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 20:31

Nee, zoals ik het lees waren de totale kosten van die behandelingen 4000 euro. Van die 4000 euro heeft ze, juist omdat ze verzekerd was, maar een klein gedeelte zelf moeten betalen.

Hier ook, al meerdere keren bij kliniek geweest, toen 2nd opinion en scintigrafie dus kwam op paar duizend euro. Dat was toen toch wel heel fijn dat je zelf maar een gedeelte hoeft te betalen en het grootste gedeelte door de verzekering

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:11

Nee, je hebt een verzekering omdat je hoopt dat een behandeling vergoed wordt. Maar je moet 9 van de 10x eerst uit eigen zak betalen, dan indienen en afwachten wat er vergoed wordt :)

Dacht niet dat het er zo krom stond, sorry daarvoor.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:30

xDenies schreef:
Nee, je hebt een verzekering omdat je hoopt dat een behandeling vergoed wordt. Maar je moet 9 van de 10x eerst uit eigen zak betalen, dan indienen en afwachten wat er vergoed wordt :)

Op zich kun je aan de hand van de behandeling wel bepalen wat je vergoed gaat krijgen. Meestal weet de kliniek ook wel welke behandelingen moeilijker vergoed worden, zoals shock wave, tildren.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 22:37

Tessebes schreef:
Op zich kun je aan de hand van de behandeling wel bepalen wat je vergoed gaat krijgen. Meestal weet de kliniek ook wel welke behandelingen moeilijker vergoed worden, zoals shock wave, tildren.

Dit was een vrij unieke behandeling, toen, die niet vaak werd gedaan en waar mijn verzekering ook niet mee bekend was. Zij konden niets zeggen. Ook de kosten waren bij voorbaat niet bekend, of hoeveel behandelingen er nodig waren.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 08:32

Nielojram schreef:
xDenies schreef:
Ik zit al jaren bij Xcellent Horse Insurance en tot op heden prima ervaring mee. Ik betaal een vrij vast bedrag per maand en heb er helaas al wel een paar keer gebruik van moeten maken. En één van de eerste keren was bijna €4000; verspreid over wat maanden maar ging ook mijn eigen eerste auto net kapot dus het was best een drama. Nu heb ik in april ook iets ingestuurd maar nog geen reactie, als het me te lang duurt dan ga ik er achter aan mailen.

Qua communicatie is het wel twijfelachtig maar in principe met een beetje doordouwen en vasthouden krijg je waar je naar vroeg :) Ben wel blij dat ik in bovenstaande geval hun advies niet had opgevolgd. Dat was naar Utrecht rijden, gaan snijden in een sarcoïd en aankijken. Gelukkig had Equitom betere plannen en is het overgrote gedeelte vergoed.

Volgens mij heb ik de 3 sterren variant.
Een potje ook over na gedacht maar zeker in mijn huidige situatie is een verzekering betrouwbaarder dan mijn potje.

Die snap ik niet, waar heb je die vierduizend euro aan moeten betalen? Aan de verzekering?

Nee, ze bedoelt de kosten in totaal die de haar paard bij de DA heeft gemaakt en die de verzekering moest uitkeren.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 08:49

xDenies schreef:

9 van de 10 keer weet ik precies wat er vergoed gaat worden. Die 10e keer heb ik of van te voren contact en weet het alsnog of ik ga ervanuit dat het voor eigen rekening is.

Maar qua da hebben wij misschien ook geluk dat de verslagen heel uitgebreid zijn en de facturen snel maar niet direct betaald hoeven te worden. Vaak is het geld er al eerder zonder enkele vraag dan het verlopen van betalingstermijn :+ Dus ook geen 9 van de 10 keer eerst zelf betalen en anders zit er maar heel kort tussen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 08:51

xDenies schreef:
Dit was een vrij unieke behandeling, toen, die niet vaak werd gedaan en waar mijn verzekering ook niet mee bekend was. Zij konden niets zeggen. Ook de kosten waren bij voorbaat niet bekend, of hoeveel behandelingen er nodig waren.

Ik quote mezelf nog maar even. Heb het hele topic ook op bokt staan. Maar goed, ik sprak uit eigen ervaring, vanzelfsprekend dat andere een andere ervaring hebben, niets mis mee toch?

Ik kreeg mijn paard op de kliniek in België niet mee zonder te betalen. Dus in mijn geval was alles direct afrekenen en ik wist pas wat het bedrag zou zijn op het moment dat ik haar ging ophalen. En dat is in totaal 4x geweest. Maar het had ook 6x kunnen zijn, dat wisten ze niet van te voren. Kan er ook niets anders van maken. Het heeft geholpen en daar ben ik het dankbaarst om :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 08:57

Maar je hebt het over 9 van de 10 keer bij verzekering wat over het algemeen niet klopt. Dan is het meer de kliniek en een unieke situatie, maar niet de verzekering. Juist die unieke situatie maakt het lastig qua vergoeding, dat is bij mij die 1 van de 10 keer. Alle normaler situaties weet je wel wat er vergoed gaat worden. Aantal jaar geleden moesten wij ook altijd afrekenen voor weg gaan, tegenwoordig al lang niet meer. Maar daarom zei ik ook dat het misschien aan mijn kliniek ligt.

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 08:59

xDenies schreef:
xDenies schreef:

Ik quote mezelf nog maar even. Heb het hele topic ook op bokt staan. Maar goed, ik sprak uit eigen ervaring, vanzelfsprekend dat andere een andere ervaring hebben, niets mis mee toch?

Ik kreeg mijn paard op de kliniek in België niet mee zonder te betalen. Dus in mijn geval was alles direct afrekenen en ik wist pas wat het bedrag zou zijn op het moment dat ik haar ging ophalen. En dat is in totaal 4x geweest. Maar het had ook 6x kunnen zijn, dat wisten ze niet van te voren. Kan er ook niets anders van maken. Het heeft geholpen en daar ben ik het dankbaarst om :)

Dit herken ik. De kliniek waar mijn merrie volgende week heen gaat in Belgie is dat ook bij. Je weet dan van te voren ook niet wat je krijgt voorgeschoteld kwa bedrag. Wel krijg je papieren mee om het dan eventueel te laten declareren. Maar voor haar heb ik een potje. Dus daar maak ik mijn eigen niet zo druk om.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:01

MyWishMax schreef:
Maar je hebt het over 9 van de 10 keer bij verzekering wat over het algemeen niet klopt. Dan is het meer de kliniek en een unieke situatie, maar niet de verzekering. Juist die unieke situatie maakt het lastig qua vergoeding, dat is bij mij die 1 van de 10 keer. Alle normaler situaties weet je wel wat er vergoed gaat worden. Aantal jaar geleden moesten wij ook altijd afrekenen voor weg gaan, tegenwoordig al lang niet meer. Maar daarom zei ik ook dat het misschien aan mijn kliniek ligt.

Ik benoemde het zo in de hoop dat er niemand over kon struikelen, maar helaas. Dit is één van mijn enige situaties dat ik gebruik heb gemaakt van mijn verzekering, dus veel vergelijkingsmateriaal heb ik gelukkig niet :)
Bij Equitom was het vorig jaar nog steeds afrekenen bij ophalen.

Kayley95 schreef:
Dit herken ik. De kliniek waar mijn merrie volgende week heen gaat in Belgie is dat ook bij. Je weet dat van te voren ook niet wat je krijgt voorgeschoteld kwa bedrag. Wel krijg je papieren mee om het dan eventueel te laten declareren. Maar voor haar heb ik een potje. Dus daar maak ik mijn eigen niet zo druk om.

Als mijn net aangeschafte auto niet ook op dat moment kapot ging had ik me er ook niet druk om gemaakt. Maar mijn merrie stond in Limburg, daar moest ik vanuit Rotterdam zien te komen en dan vanuit Limburg nog naar Equitom. Dan ik weer terug en 2 dagen later weer op en neer. Tsja het was niet ideaal, alles is goed gekomen, ook qua financieel. Qua papieren zijn ze inderdaad prima meewerkend. Op de site van Horse Insurance kan je ook precies lezen wat je nodig hebt. Maar ik reageerde gewoon op het topic met mijn ervaring en tevredenheid met de verzekering :')
Sterkte voor je merrie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:08

Eigenlijk is het heel simpel. Verzeker wat je niet betalen kan. Maar als ze 16 of 18 zijn gooien ze je toch uit de verzekering. En daar heb je dan jaren voor betaald.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:28

Ik ben al heel wat jaren geleden gestopt met verzekeren. Ik had nl. een paard wat aan koliek geopereerd moest worden. Als je naar de verzekering kijkt, kun je 'm dan beter niet laten opereren en in laten slapen. Dan zou ik het verzekerde bedrag terugkrijgen. Maar mijn paard had een reële kans van slagen dus heb ik haar toch laten opereren en met succes. Totale dierenartskosten kwamen op ruim € 4.000. De verzekering keert per kalender maximaal € 1.000 uit voor een dergelijke operatie.

Sindsdien spaar ik gewoon zelf want ik vind die voorwaarde echt niet fair. Ik ga geen paard in laten slapen omdat ik anders mijn geld kwijt ben...

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-22 09:38

lizzy1 schreef:
Ik ben al heel wat jaren geleden gestopt met verzekeren. Ik had nl. een paard wat aan koliek geopereerd moest worden. Als je naar de verzekering kijkt, kun je 'm dan beter niet laten opereren en in laten slapen. Dan zou ik het verzekerde bedrag terugkrijgen. Maar mijn paard had een reële kans van slagen dus heb ik haar toch laten opereren en met succes. Totale dierenartskosten kwamen op ruim € 4.000. De verzekering keert per kalender maximaal € 1.000 uit voor een dergelijke operatie.

Sindsdien spaar ik gewoon zelf want ik vind die voorwaarde echt niet fair. Ik ga geen paard in laten slapen omdat ik anders mijn geld kwijt ben...

Oh wow wat heftig Lizzy! Bij welke firma was dit als ik vragen mag? Meestal staat er wel bij in de voorwaarden wat ze precies declareren mocht er zo een operatie aan bod komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 09:43

Er zit sowieso een max aan ziektekosten in een jaar dus hou daar rekening mee. Over het algemeen is een eigen potje voordeliger.

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 10:05

Kayley95 schreef:
lizzy1 schreef:

Oh wow wat heftig Lizzy! Bij welke firma was dit als ik vragen mag? Meestal staat er wel bij in de voorwaarden wat ze precies declareren mocht er zo een operatie aan bod komen.

Wij waren destijds via Interpolis verzekerd maar het heette anders. Kan zo niet op de naam komen.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 11:10

Ik heb mijn jonge paard ook niet laten verzekeren toen ik hem kocht. Ik heb onze verzekeringsadviseur wel om advies gevraagd, maar hij gaf ook aan dat het vaak beter is om een spaarpot te hebben en daarvan hoge rekeningen te betalen ipv te laten verzekeren omwille van vaak de kleine lettertjes waardoor je toch niks of slechts een deel uitgekeerd krijgt. Enkele maanden eerder heeft hij namelijk zelf een paard gekocht voor zijn dochters en dat uitgebreid uitgeplozen :)

Komt ook bij dat ik een jonkie van 10 maanden kocht en in meerdere gevallen was een positieve buigproef vereist + goede foto's. Weet nou niet in hoeverre dat betrouwbaar is met zo'n jong paard :=

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 15:44

Ik verplaats dit topic naar Transport, afspraken en overige.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 16:28

Wij hebben bij EFO verzekerd, vond daar de dekking voorwaarden (verhalen/ervaringen) het beste.
Maar enkel voor levensbedreigende kosten, tot nog toe staat de teller sinds augustus op 1400 euro uit eigen zak betaalde dierenartskosten, niet gedekt door de verzekering. Verzekeren is vaak duurder dan uit eigen zak betalen.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:12

Paard is verzekerd bij De Zeeuwse via Equine Risk. Ik heb een pakket dat verzekert tegen 'schade' door brand of transport én voor een koliek-operatie (max. 5000 euro). Eigenlijk heb ik de verzekering enkel voor dat laatste. Niet dat ik zeker laat opereren, maar ik wil graag de optie hebben indien de prognose goed is. Kost me 151 euro per jaar. Dat haal ik er wel uit als ik ooit moet laten opereren, wat ik overigens niet hoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-22 18:54

Een koliekoperatie begint vanaf dat bedrag dat kan wel tot 10.000 oplopen :=

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-22 08:20

Ik heb dat een beetje onderzocht en heb er vertrouwen in dat ik met 5000 euro een eind kom. Sowieso heb ik een potje apart staan voor alle andere gebeurlijke ongevallen waarvoor ik geen verzekering heb, dat geld is dus extra. Bovendien, zoals ik schreef: het is puur om de financiële ruimte te scheppen om überhaupt de keuze te hebben.