Een tweedehands trailer kopen, waar kun je dat betrouwbaar?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 12:47

Hoihoi10 schreef:
Ze zijn eigenlijk niet te vinden, 1,5 paards. Als ik dat zo even bekijk. Althans niet in goede staat.

En als ze wel te koop zijn betaal je vaak onevenredig veel TOV de nieuwprijs. Vandaar dat ik hem uiteindelijk nieuw heb gekocht, aluminium heeft een goede restwaarde dus tzt verkoop ik hem wel weer voor goed geld.

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 14:49

ElSea schreef:
Hoihoi10 schreef:
Ze zijn eigenlijk niet te vinden, 1,5 paards. Als ik dat zo even bekijk. Althans niet in goede staat.

En als ze wel te koop zijn betaal je vaak onevenredig veel TOV de nieuwprijs. Vandaar dat ik hem uiteindelijk nieuw heb gekocht, aluminium heeft een goede restwaarde dus tzt verkoop ik hem wel weer voor goed geld.

Ja, dit lijkt me idd ook bijna beter. Krijgt ze 3 jaar oud aangeboden voor 1000€ onder de nieuwprijs.

myk_en_shant

Re: Een tweedehands trailer kopen, waar kun je dat betrouwbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:53

Konag in nagele is wel betrouwbaar.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 15:01

Ik weet niet waar je woont, maar ik kan je Brouwer paardentrailers in Steenwijk aanraden. Ben al jaren klant bij hem.
Ook mijn trailer die onlangs stormschade (gat in dak etc) opliep heeft hij supernetjes opgeknapt. En hij was een enorme hulp met het afwikkelen van de verzekering.
Berend is nuchter en betrouwbaar wat mij betreft en vraagt realistische prijzen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 10:40

Ik heb je een pb gestuurd :D

DWitzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 11:02

Arfo in Nijverdal, even opzoeken via Google, FB. Hij bouwt veel trailers helemaal opnieuw op. Zelf mijn trailer ook gekocht, en mijn menaanhanger laten opknappen.

ziyadah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 10:02

1,5 paards trailers zijn duurder dan 2 paards trailers. Dit komt doordat er meer 2 paards trailers gemaakt worden. Wil je per se een 1,5 paards? Dan ben je waarschijnlijk wel duurder uit.
Zelf heb ik slechte ervaring met particulieren, maar dat komt ook omdat ik er zelf te weinig verstand van heb.
Zou de trailer sws laten keuren zoals hiervoor ook al gezegd is :j

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 10:06

ziyadah schreef:
1,5 paards trailers zijn duurder dan 2 paards trailers. Dit komt doordat er meer 2 paards trailers gemaakt worden. Wil je per se een 1,5 paards? Dan ben je waarschijnlijk wel duurder uit.
Zelf heb ik slechte ervaring met particulieren, maar dat komt ook omdat ik er zelf te weinig verstand van heb.

Ja. Een tweepaards is ook fijn hoor, maar bij het cbr kun je eens een keer afrijden in augustus. En daar ga ik niet op zitten wachten. Heb overigens ook maar een paard om te vervoeren.

Er werd mij via bokt een trailer aangeboden, voor meer dan 1000 euro!! dan waarvoor die dame de trailer zelf had gekocht. (3de hands of 4de hands dus al). Echt belachelijk wat mensen aan het doen zijn.
Ik heb dus besloten een nieuwe te kopen :)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:10

Een nieuwe?

Ja zou ik ook doen,ho wacht dat heb ik vorige week gedaan :+

En absoluut geen spijt - alhoewel ik mijn eerste eigen trailer nu gigantisch mis maar dat is vanwege de kleur -

Voor een nieuwe trailer kan ik je wederom Brouwer in Steenwijk aanraden. Hij heeft nog een leuke aanbieding staan in de 2paards versie en die bevalt super ( behalve als je een paard van 1.70 hebt,dan is die voorin wat krap)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:19

ziyadah schreef:

Vraag me af waar je dit vandaan haalt? Destijds in mijn zoektocht was van elk merk (Bockmann, Sirius, etc) een tweepaards minimaal 1000/1500 euro duurder hoor.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:24

Tarico schreef:
Kaatje_S schreef:
Van der Horst in Montfoort is ook een goede, volgens mij verkopen ze zowel nieuw als tweedehands

Ik zou hier geen tweedehands trailer kopen :=

Hier ook geen goed gevoel bij.
We waren wezen kijken en ze wilden ons een tweedehandsje aansmeren met elke kale plekken langs de randen, maar was volgens hun ‘heel betrouwbaar en nergens rot’.
Misschien klopte het, maar voor ons geen goed gevoel.

Nu tweedehands trailer gekocht bij Kraay in Nijkerk. Goede service en hele fijne trailer :j
Wij overwogen ook een nieuwe te kopen (bij gebrek aan aanbod 2dehands), maar toen kwam er net een tweehands binnen die helemaal aan onze eisen voldeed

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 13:39

ElSea schreef:
Vraag me af waar je dit vandaan haalt? Destijds in mijn zoektocht was van elk merk (Bockmann, Sirius, etc) een tweepaards minimaal 1000/1500 euro duurder hoor.

Misschien dat ik bij de verkeerde merken heb gekeken maar ik vond het verschil maar minimaal tussen anderhalf en 2.

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 14:07

Daan13 schreef:
Een nieuwe?

Ja zou ik ook doen,ho wacht dat heb ik vorige week gedaan :+

En absoluut geen spijt - alhoewel ik mijn eerste eigen trailer nu gigantisch mis maar dat is vanwege de kleur -

Voor een nieuwe trailer kan ik je wederom Brouwer in Steenwijk aanraden. Hij heeft nog een leuke aanbieding staan in de 2paards versie en die bevalt super ( behalve als je een paard van 1.70 hebt,dan is die voorin wat krap)

Ja, idd een nieuwe :) Hopelijk bevalt je trailer goed!

Ga voor een 1,5 paards.

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:29

Van hooff in drunen. Absoluut te spreken over deze man :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 14:41

Gelijk heb je dat je voor een nieuwe gaat!
De prijzen van trailers zijn ook onwijs gestegen.
Ik heb afgelopen november een nieuwe trailer gekocht en mijn Ifor Williams 1,5p ingeruild. Daar kreeg ik bij inruil €1500 meer voor dat dat ik er 5 jaar geleden nieuw voor heb betaald (en binnen 2 weken verkocht voor uiteraard een hogere prijs)

xsensibel schreef:
Van hooff in drunen. Absoluut te spreken over deze man :D

Marcel is ook zeker een aanrader! Dankzij hem heb ik een nieuwe trailer kunnen kopen, hij wist nog een adresje die hem op voorraad had staan.

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-22 14:47

Ja ben idd bij Marcel geweest. Ga m vrijdag ophalen :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 15:52

Ik vind het geen probleem om hier openbaar te reageren :D Ik heb mijn trailer inderdaad aan TS aangeboden voor meer geld dan waar ik hem voor heb gekocht (zitten nieuwe banden onder en bij ons maar 2/3 keer gebruikt) omdat ik advies heb gevraagd over de vraagprijs bij betreffende verkoper. Is trouwens geen 3e/4e hands trailer maar kwam van de eerste eigenaar af en is toen weer bij dezelfde dealer gekomen als waar wij de trailer weer hebben gekocht.

Zoals paarden soms ook in waarde stijgen, zo stijgen de trailerprijzen ook. Zo te lezen zijn er hier meer mensen die dat hebben ervaren! Aan de reactie van is TS af te lezen dat hij/zij blijkbaar slechte ervaringen heeft gehad met andere particuliere partijen.

Vroeg er € 5.250,- voor, maar mocht voor een redelijk bod weg. Volgens mij niet een heel gek aanbod voor een volledig aluminium trailer met gietvloer.
Afbeelding

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 16:18

Iemand toevallig ervaring met tien trAilers?
Wij zijn opzoek naar een andere twee paards, en hij bied ze aan.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 17:59

prompter schreef:
Ik heb zelf destijds een nieuwe trailer gekocht bij Vervloed in Nieuw Vennep, maar daar stonden ook veel tweedehands trailers die er goed uit zagen. Dat bedrijf bestaat al járen, als het niet betrouwbaar was zouden ze denk ik niet meer bestaan :)

Hier moet je heel ver vandaan blijven of je nu nieuw of 2de hands koopt.Is een grote oplichter.!!

Wat wel zeker een aanrader is Zuidzijde in Goudriaan *\o/*

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 18:25

Geen gekke prijs ketly met nieuwe banden en correcte onderhoud. Wij gaan binnenkort aan ons trailer verkoop of verbouw traject beginnen.