Conflict met werkgever in het buitenland.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

JMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:20

Citaat:
By the employer without advance notification during the probation periode agreed above

Ik weet niet hoe het in Bulgarije geregeld is, maar normaal gezien geldt dit beding dan ook voor de werknemer.

En anders weekend naar België en je dan gewoon ziek melden.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:21

Maar als je van thuis werkt kun je dan niet gewoon die spullen meenemen en vanuit NL werken? Ik bedoel, ik werk ook thuis en het zal ze een worst wezen waar “thuis” is, zolang ik maar werk….

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:23

Mijntje2310 schreef:
Als ik mijn resterende salaris + uitbetaling vakantiedagen nu niet krijg maakt het me eigenlijk helemaal niet uit. Het belangrijkste voor mij is dat ik in deze periode bij mijn familie kan zijn.
Financieel is het natuurlijk niet prettig, het zou m'n zo'n BGN2500/EUR1250 kosten, maar gelukkig ben ik wel in de situatie dat ik dit kan missen.

Gezien ik nu merk hoe ze met hun werknemers omgaan heb ik ook geen intentie om hier of Bulgarije terug te komen.
Laptop inleveren, ze eventueel bedanken en direct de auto in :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:32

Libera schreef:
Maar als je van thuis werkt kun je dan niet gewoon die spullen meenemen en vanuit NL werken? Ik bedoel, ik werk ook thuis en het zal ze een worst wezen waar “thuis” is, zolang ik maar werk….

Ja dit.. als je al thuis werkt, dan ga je toch gewoon naar NL toe?

Collega van mij werkt ook regelmatig vanuit het buitenland. Je ziet alleen verschil in behangetje, verder maakt dat geen bal uit.

miereneter

Re: Conflict met werkgever in het buitenland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:37

Ik zou me in ieder geval ziek melden of bijzonder verlof aanvragen, spoorslags naar huis, daar de situatie bekijken. Als je vader goed herstelt, kun je misschien toch weer gewoon aan het werk in Bulgarije. Zo niet, zou ik de boete voor lief nemen (mits je dit financieel kunt dragen uiteraard).

Sterkte met je vader en voor je vader!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:42

Hoe vervelend het ook voelt voor jou, ziekte van je vader is geen overmacht waardoor je je werk niet kunt uitvoeren. Sterkte, beterschap voor je vader en ik hoop dat je eruit komt met je werkgever.

*edit* Waarom wil je ontslag nemen als je vader ziek is?
Laatst bijgewerkt door chevax op 24-02-22 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:45

Libera schreef:

Lijkt me ook een goede optie, als je je nu al niet moet melden op kantoor zou ik dit idd zo doen. Werk je 60 dagen van thuis uit, en dan stuur of breng je desnoods de laptop terug.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:46

Je bent 22 en wordt regelmatig gebeld door recruiters, je vader is acuut opgenomen en je werk zegt nee, boeit ons niet je moet blijven. Nou, ik zou zeggen doei zoek maar een andere gek!

Ga naar je vader toe, mocht het onverhoopt niet goed gaan met je vader blijft het voor altijd "had ik maar"

Zoals het klinkt heb je morgen nog een nieuwe baan, een bedrijf wat zo met haar werkgevers om gaat, in zo'n acute situatie, moet je niet eens voor willen werken!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 17:49

Helaas moet ik dit topic op slot zetten. Ik had het graag verplaatst naar STW maar de topicstarter heeft daar te weinig berichten voor geschreven op Bokt.