Zadelkamertje aan trailerdeur maken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 18:37

VWestra schreef:
Bockmann Uno heeft de optie van een zadelkamer aan de deur. Een afgerond kast die aan de verzorgingsdeur bevestigd zit. Is dat niet iets voor je?
Sowieso is wellicht zo’n zak van elastiek ook handig aan de deur voor borstels bijvoorbeeld.

Dekje in een afgesloten plastic tas en vaker een schone pakken en inderdaad hoofdstel, cap etc in opbergtassen meenemen.

Klopt, die verzorgingsdeuren van verschillende merken heb ik al naar gekeken. Nadeel is dat mijn trailer kleiner is dan een normale 1,5 paards, en de deur hiermee ook. Ook met die ronding zou hij niet dicht kunnen... helaas! Want het lijkt echt ideaal.

Earth

Re: Zadelkamertje aan trailerdeur maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 18:50

Ik zit trouwens naar je trailer te kijken, maar ik zou helemaal niks aan die deur maken. JE pony kan er met zijn benen makkelijk bij. JE wilt geen kapot zadel en geen kapotte pony toch? Je pony kan met zn been ergens in blijven hangen, hij hoeft maar een been uit te steken.

En het is natuurlijk ook zo dat als jij binnen staat en de deur wel een keer dicht is, je zelf geen ruimte hebt en misschien ook niet zonder gevaar bij het slot kunt.
Dus puntje bij paaltje, ik zou het niet doen. Ik denk niet dat het risico op kapotte pony, kapotte deur, kapot zadel, kapotte jij het waard is. ;)

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 19:00

Een trailer met zadelruimte kopen.

En niet prutsen met dingen die je pony kunnen beschadigen.

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-22 19:12

Earth schreef:
Ik zit trouwens naar je trailer te kijken, maar ik zou helemaal niks aan die deur maken. JE pony kan er met zijn benen makkelijk bij. JE wilt geen kapot zadel en geen kapotte pony toch? Je pony kan met zn been ergens in blijven hangen, hij hoeft maar een been uit te steken.

En het is natuurlijk ook zo dat als jij binnen staat en de deur wel een keer dicht is, je zelf geen ruimte hebt en misschien ook niet zonder gevaar bij het slot kunt.
Dus puntje bij paaltje, ik zou het niet doen. Ik denk niet dat het risico op kapotte pony, kapotte deur, kapot zadel, kapotte jij het waard is. ;)

Dat is zo, maar mijn zadel komt sowieso in de auto. Ik kreeg de tip om zo’n hoofdstelzak/stalzak op te hangen, en wil nu kijken naar die optie. Ik denk niet dat ze zich daaraan kan beschadigen of blijven hangen... daar is natuurlijk niks scherps aan.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:35

ik zou niet zo gauw iets aan de deur hangen. Zelfs bij trailers waar dit als meerwerk bij aangeboden wordt (ifor bv) vind het niet ten gunste van het deurtje gaan. De belasting op de scharnieren is al gauw teveel.

Een trailer met zadelkamer kopen en anders gewoon in de auto leggen.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 11:44

Hmm, als je zadel toch al in de auto gaat, hoe veel ruimte heb je dan nog extra nodig in de trailer? Zo'n tas ophangen op been hoogte klinkt niet heel veilig. Er zit inderdaad niks scherps aan, maar het zit wel ergens mee vast en daar kan je paard achter blijven hangen. Of je paard gaat eraan lopen trekken want het hangt immers binnen bereik. Zou zelf zeggen, sparen voor een trailer met zadelkamer, kijken of je een kastje boven de wielen kan bouwen of het gemakkelijkste: minder meenemen op weekendjes weg. Meestal gaat er toch heel te veel mee voor die paar dagen. :+ Auto slim indelen en het passend maken. Past er een dakkoffer op de auto? Dat zou enorm veel ruimte schelen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 12:04

StalNollie schreef:
Aan de deur niks hangen. De deur is je uitvlucht. Als je dier in paniek raakt is dat je nooduitgang.

Dit dus. Ik heb daarom bewust een 1,5 prds zonder zadelkamer. Ik vind het te krap worden voorin als je met paniek er snel uit moet.
Ik vind het zelfs bij een 2-prds al erg aan de krappe kant.

Ik heb zo'n zadelbokje in de auto:
https://www.agradi.nl/stubbs-zadelbok-s ... -groen.htm
Deze heb ik voor de veiligheid wel met een sjorbandje vast gezet aan de bagage-ogen in de kofferbak.
Hierin heb ik o.a. een paar borstels, reserve halster, touw, singel, longe en een regenpak.

En aan het honden-/veiligheidsrek tussen tussen achterbank en kofferbak heb ik met tyraps een kapstokje vast gemaakt, zoiets:
https://www.agradi.nl/kerbl-hoofdstelha ... -zwart.htm
Daar hang ik mijn hoofdstel aan, sporen, krukje en je kan er een zweepje eventueel nog overheen leggen.

Dan heb je nog een halve kofferbak over voor dekens en een afsluitbaar kratje voor je bezwete dekje (en singel).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 13:15

Ik heb een Sirius S45 met zadelkamer, die hebben de punt gewoon verlengd en verbreed zodat je er nog ruim uit kunt en je toch ook een ruime zadelkamer hebt. Van de voorkant lijkt de mijne bijna op een tweepaards, tot je er van achter in kijkt, dan isie toch maar 1,5.
Heb ongeveer even veel ruimte om eruit te komen bij deze ten opzichte van m'n oude Henra 1,5paardstrailer zonder zadelkamer.

@TS: als je trailer idd zo krap is dat je niks in de punt kunt bouwen, dan zou ik niks erin hangen aan de deur ook.

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:41

https://www.ej.nl/stal-meer/zadelkamer/ ... gIIo_D_BwE

ik heb deze voorin mijn ifor hangen.

Wel zorgen dat je hem goed vastmaakt, dat de boel niet gaat rammelen etc. Zou hem dan wel in de punt vastmaken.
Tip; ik zou echt geen bak van de action gaan bevestigen, als die kapot gaat kunnen daar echt scherpe randen uitsteken en je wilt niet dat je pony/paard zich verwond

RedRoses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-22 23:26

Rosje8 schreef:
https://www.ej.nl/stal-meer/zadelkamer/ ... gIIo_D_BwE

ik heb deze voorin mijn ifor hangen.

Wel zorgen dat je hem goed vastmaakt, dat de boel niet gaat rammelen etc. Zou hem dan wel in de punt vastmaken.
Tip; ik zou echt geen bak van de action gaan bevestigen, als die kapot gaat kunnen daar echt scherpe randen uitsteken en je wilt niet dat je pony/paard zich verwond

Deze wilde ik ook doen, hoe heb jij deze voorin gemaakt? Heb je daar een foto of iets van? :)

Rosje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 16:52

pb!