Schokkend ..

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:20

Wat er dan ook is voorgevallen, bij bedreigingen of ook maar iets van stem verheffen: direct degraderen naar een lagere klasse. Als je dan nog zo graag wedstrijden wil rijden, ga je maar in België of Duitsland rijden. Bizar, die tokkies. :n

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:21

Roodvos schreef:
Ondertussen even het reglement erop nagelezen. Een artikel staat nooit op zichzelf maar moet het altijd in samenhang worden gelezen.

In artikel 114-Verkennen van de rijbaan wordt alleen de combinatie genoemd.
In artikel 115-Uitvoering van de proeven, lid 3 sub a staat omschreven wat het begin is van de proef "Een proef begint op het moment van het binnenkomen van de combinatie bij A". Er wordt daar dus gesproken over binnenkomen en niet over binnenrijden.
Artikel 116-Hulp van derden zegt in lid 2 inderdaad "tussen het moment van binnenrijden en beëindigen van de proef". Dat vind ik niet handig verwoord, maar in samenhang met artikel 114 en 115 kan geconcludeerd worden dat het verkennen van de rijbaan alleen moet gebeuren en dat begin van de proef omschreven wordt als "binnenkomen" en niet als "binnenrijden".
Het zou duidelijker zijn als artikel 116 de terminologie van artikel 114 zou volgen en het als "tussen het moment van betreden van de rijbaan en beëindigen van de proef" zou omschrijven.

Voor de liefhebber, pg. 6 tm 8:
https://www.knhs.nl/media/21512/wedstri ... r-2022.pdf

Klopt en ik wil er voor de rest niks mee, ik hoop alleen dat KNHS hun regels een beter gaat na lezen en precies zoals jij zegt binnen rijden van de rijbaan of betreden van de rijbaan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:22

amen schreef:
Ze handhave naar eigen inzicht. Ook jurys handhaven regels naar eigen inzicht.. vriendendiensten jurys onderling.

Fouten aankaarten bij knhs??

Dan krijg je missch na 3 mnd eens bericht dat er niets fout was aan hun zijde.

Ik zeg niet dat dreugementen goed is.. maar de knhs moet de balk uit eigen oog halen.

Want hun beleid ....zij handhaven maar weinig van hun eigen regels..

Dus niet alles kunnen handhaven vind ik slap excuus

Want wat bij mij niet alles is..

Zou bv 95 van de 100 regels zijn.

Bij de knhs is handhaven regels al jaren dat 50% niet gehandhaaft word.

Dus handhaven/niet alles handhaven staat bij de knhs niet in het woordenboek.

Is het al eens bij je opgekomen dat juryleden (soms) niet handhaven vanwege al sjit en ellende die ze dan direct of via Social Media naar hun hoofd krijgen?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:22

UK_eef schreef:
Wat er dan ook is voorgevallen, bij bedreigingen of ook maar iets van stem verheffen: direct degraderen naar een lagere klasse. Als je dan nog zo graag wedstrijden wil rijden, ga je maar in België of Duitsland rijden. Bizar, die tokkies. :n

Je leest alleen wat je blijkbaar wilt lezen.... Er zijn TER PLEKKE geen bedreigingen of wat dan ook voor gevallen!! Je maaakt je eigen sprookjes ervan.. KNHS doelt hier op dat het reacties waren van mensen die reageerde op facebook op het bericht van de Hoefslag.

Ik weet het omdat ik ZELF in de kantine was en met de knhs official heb lopen praten om ze in ieder geval nog HC te laten starten. Als hier dreigingen waren geweest denk je dan echt dat wij nog HC mochten starten??

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:29

Nicole: you made your point. ;)

Je neemt het ontzettend op de persoo n terwijl mensen gewoon algemeen reageren.
Niemand heeft het tegen jouw en je hoeft niet zo enorm kwaad te reageren.

Nogmaals er staat: er zijn bedreigingen geuit via social media, maar dat is helaas schering en inslag met sm tegenwoordig. Niemand heeft het over jouw en het is ook niet zo opgeschreven dat het lijkt alsof het over jouw gaat. Je lijkt je enorm aangevallen te voelen, terwijl dat nergens voor nodig is.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 11-02-22 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:31

Nou is mijn ervaring verouderd, al 10 jaar geen wedstrijd secretariaat of ringmeester meer geweest. Maar ik weet ook niet beter dan dat er bij binnenkomst niemand de ring in mee mag. De combinatie (paard/ruiter) mocht wel even een rondje door de ring.

Even de situatie zoals door de hoefslag geschetst daar gelaten; ik denk wel dat jury's en officials het niet makkelijk hebben. Afgelopen zomer sprak ik met een official bij de losrij bak en die vertelde dat ze (vooral op grote evenementen) regelmatig een enorme bak oliebol over zich heen kreeg. Zelfs fysieke agressie. Ik zou daar zelf geen zin in hebben voor zo'n vergoedinkje en als hobby.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:31

Sunnda schreef:

Nogmaals er staat: er zijn bedreigingen geuit, maar dat is helaas schering en inslag met sm tegenwoordig. Niemand heeft het over jouw en het is ook niet zo opgeschreven dat het lijkt alsof het over jouw gaat. Je lijkt je enorm aangevallen te voelen, terwijl dat nergens voor nodig is.

Je wilt niet weten wat wij over ons heen hebben gekregen niet heel gek als je persoonlijk aangevallen dan voelt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:36

Er is hier niemand die zegt dat jij of je entourage bedreigingen heeft geuit.
Ook op de betreffende websites staat dat nergens.
Dus om dat nou 100 keer te herhalen en te blijven gillen lijkt me wat onnodig en overdreven..
Het zit je hoog, dus ik zou toch nog eens proberen om samen met de KNHS en/of het wedstrijdsecretariaat om de tafel te gaan en het uit te praten.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 11-02-22 11:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:44

Nicole schreef:
Sunnda schreef:

Nogmaals er staat: er zijn bedreigingen geuit, maar dat is helaas schering en inslag met sm tegenwoordig. Niemand heeft het over jouw en het is ook niet zo opgeschreven dat het lijkt alsof het over jouw gaat. Je lijkt je enorm aangevallen te voelen, terwijl dat nergens voor nodig is.

Je wilt niet weten wat wij over ons heen hebben gekregen niet heel gek als je persoonlijk aangevallen dan voelt.

Maar je lijkt de realiteit ook wel een beetje uit het oog verloren en bent erg aanvallend.

Je beweert meerdere malen dat het lijkt alsof men beweert dat jullie bedreigingen hebben geuit, terwijl volgens mij niet duidelijker opgeschreven had kunnen worden dat het om social media gaat waar de bedreigingen worden geuit.

Voor nu is het helaas gebeurd en dat is flink zuur. Maar je slaat nu zo wild om je heen terwijl men hier op bokt gewoon zijn of haar vrije mening mag opschrijven. Ook als die anders is dan die van jouw.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:02

M.i. proberen ze in het artikel twee dingen te combineren wat niet zo handig heeft uitgepakt.
1 het voorval met de pony op de regio en men er op wijzen wat de regels zijn.
2 dat door SoMe iedereen maar de vrijheid neemt om er flink op los te gaan richting anderen. Dit staat los van de situatie, al is de situatie en de berichtgeving hierover wel de aanleiding.

Ik monitor al jaren SoMe vanuit mijn functie, ook bij crisissituaties, en het is nu eenmaal een gegeven dat de uitingen steeds minder aardig zijn, op de persoon/organisatie af en met het doel om iemand echt neer te maaien. Groot deel van de mensen die op deze manier reageren hebben niet eens in de gaten wat dit doet met een ander. Maar het is echt een Not done!

Wat betreft de regio: als iedereen het reglement doorneemt, scheelt dat een hoop. Ik ben jaren functionaris geweest voor een regio en je wilt niet weten hoeveel 'uitingen' we krijgen van mensen of ouders die allemaal vinden dat ze alleen op de wereld leven of dat hun kind het beste reed van de hele groep. Niet te doen... Realiseer je dat onze officials een dagdeel zitten voor hun passie en slechts 25,- vergoeding krijgen om voornamelijk gezeur van ons paardenmensen aan te horen. Als je thuis je boel voor elkaar hebt, dan kun je op wedstrijd en anders moet je ervoor kiezen om lekker in je achtertuin te blijven rijden. Voor wat betreft ponyruiters mag dat best milder, maar regels zijn regels en staan gewoon overal online te vinden.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:05

'De KNHS' is ook maar een professionele club die de uitvoering van zijn regels over moet laten aan vrijwilligers.

Dus hoewel ik het er mee eens ben dat 'de KNHS' daar beter in moet worden. Snap ik ook dat het uiteindelijk op 'mensen' aan komt. Mensen zoals jij en ik. En dan wordt het een stuk moeilijker om het altijd goed te doen als 'de knhs'. En dat is nog los van het feit dat 'de knhs' ook heus we steken laat vallen en daar door de leden op aangesproken mag worden.

Dat praat niet alles goed. Maar je dat realiseren helpt soms wel om zaken weer in een ander perspectief te zien.

Als alles echt professioneel moet worden wil ik het geloof ik niet meer betalen.

(ik deel op het moment weer 250 vrijwilligers posten in voor onze wedstrijd. Allemaal hebben ze min of meer invloed op het verloop van de wedstrijd. Geloof me, daar word je weer een beetje nederig van als ruiter.)

Sluit aardig aan op wat padoertje zegt zie ik.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:21

amen schreef:
Knhs moet eigen regels eens goed doornemen en 100 % handhaven..

Dat scheelt heel veel misverstanden en bedreigingen ed.

De knhs heeft regels. Maar past die naar eigen inzicht toe..

Dus de ene keer wel ...de andere keer niet.

Dus logisch .dat je als lid nooit weet waar je aan toe bent..

Hoeveel mensen zijn niet uitgesloten terwijl ze zich niet aan de duidelijke regels van de knhs houden en juryleden dat niet zien??

En dan heb ik t over alle niveaus.

Ook zouden alle jurys knhs VOG moeten hebben. Want ik ken er genoeg die het niet krijgen omdat ze strafblad hebben.. en dat zegt soms ook veel over hun houding en manier van communicatie en omgang met leden van knhs .

Ik zou niet jury willen zijn bij knhs omdat de knhs mijn inziens zeer slecht is in handhaven van hun eigen regels!!!

Je zin over OVG is echt bizar, weet niet waar dat vandaan komt, maar gewoon onzin. En dat jij zegt er genoeg te kennen is eigenlijk hilarisch, maar ook triest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:10

Nicole schreef:
Sunnda schreef:

Misschien handig om dan die mensen aan te spreken in plaats van op Bokt uit je panty te springen. Ik haalde uit het artikel helemaal niet dat de KNHS jullie beschuldigt van het uiten van bedreigingen, maar dat “er bedreigingen waren geuit op social media.” In mijn ogen is dat: jij doet ergens je beklag en enkele Sjonnies die dat lezen denken even hun gram te halen door ongepaste berichten te sturen.

Haal nog een keer diep adem, het is maar een hobby en de keus om het naar buiten te brengen, is aan jezelf geweest. Ik vind het niet meer dan normaal dat de KNHS daarop reageert, en imo doen ze dat heel netjes.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:24

amen schreef:
BeFunny schreef:

Knhs moet eigen regels eens goed doornemen en 100 % handhaven..

Dat scheelt heel veel misverstanden en bedreigingen ed.

De knhs heeft regels. Maar past die naar eigen inzicht toe..

Dus de ene keer wel ...de andere keer niet.

Dus logisch .dat je als lid nooit weet waar je aan toe bent..

Hoeveel mensen zijn niet uitgesloten terwijl ze zich niet aan de duidelijke regels van de knhs houden en juryleden dat niet zien??

En dan heb ik t over alle niveaus.

Ook zouden alle jurys knhs VOG moeten hebben. Want ik ken er genoeg die het niet krijgen omdat ze strafblad hebben.. en dat zegt soms ook veel over hun houding en manier van communicatie en omgang met leden van knhs .

Ik zou niet jury willen zijn bij knhs omdat de knhs mijn inziens zeer slecht is in handhaven van hun eigen regels!!!

Dus omdat ze niet alles kunnen handhaven, is het terecht dat er dreigementen komen aan hun adres?

Dat is mesjogge ;)

Kaart dan aan dat er fouten gemaakt worden.

Ze handhave naar eigen inzicht. Ook jurys handhaven regels naar eigen inzicht.. vriendendiensten jurys onderling.

Fouten aankaarten bij knhs??

Dan krijg je missch na 3 mnd eens bericht dat er niets fout was aan hun zijde.

Ik zeg niet dat dreugementen goed is.. maar de knhs moet de balk uit eigen oog halen.

Want hun beleid ....zij handhaven maar weinig van hun eigen regels..

Dus niet alles kunnen handhaven vind ik slap excuus

Want wat bij mij niet alles is..

Zou bv 95 van de 100 regels zijn.

Bij de knhs is handhaven regels al jaren dat 50% niet gehandhaaft word.

Dus handhaven/niet alles handhaven staat bij de knhs niet in het woordenboek.

Dat is niet mijn probleem. Mensen die daar last van hebben zouden om tafel moeten met KNHS.

Alles wat je hier boven opnoemt is geen vrijbrief voor bedreigingen.

En als je er je bek van vol hebt is het ook nog een keuze om die wedstrijden niet te rijden natuurlijk en er geen lid van te worden.

Ayasha
Blogger

Re: Schokkend ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:38

Ik snap de onduidelijkheid en het bezwaar eigenlijk niet. Binnen de hekjes moet het individueel kunnen gebeuren. Zoals ik het begrijp is deze begeleider mee binnen gegaan tussen de hekjes. Dan is de uitsluiting gewoon terecht lijkt me zoals ik de regels lees. :?
Had dat dier gewoon los gelaten vlak buiten de hekjes en er was geen issue geweest lijkt me.

Nietsmar

Re: Schokkend ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:56

Je zegt dat de KNHS moeite heeft met Nederlands, maar waar lees jij dan in het stuk van de hoefslag dat ze jullie bedoelen met de dreigementen die geuit zijn?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:36

Ik heb deze situatie gevolgd op diverse pagina’s. Het is mij duidelijk dat het reglement op dit punt niet goed is omschreven, waardoor er onduidelijkheid bestaat en men (incl actieve juryleden) het elke keer anders interpreteert.
Het is aan de KNHS om dit punt goed te herformuleren in de reglementen, zodat er geen onduidelijkheid meer over kan ontstaan.

Overigens heb ik de doodsbedreigingen of ernstige verwensingen niet kunnen lezen op internet. En ik heb best wat reacties doorgenomen. Nu klinkt het een beetje alsof de KNHS en het betreffende jurylid de gebeten hond zijn. Terwijl het volgens mij toch echt anders is…

Voor de mensen die roepen: moet je je pony maar beter onder controle hebben alvorens op concours gaan: jullie hebben duidelijk geen verstand van hoog in het bloed staand en getalenteerde paarden/ponies. Vroeger met mijn hotsieknotsie knol schopte ik hem ook nog wel langs een kerstboom als die langs de bak stond. Met die scherpe en wakkere dieren van tegenwoordig werkt dat toch echt wel anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:44

VValar schreef:
Ik heb deze situatie gevolgd op diverse pagina’s. Het is mij duidelijk dat het reglement op dit punt niet goed is omschreven, waardoor er onduidelijkheid bestaat en men (incl actieve juryleden) het elke keer anders interpreteert.
Het is aan de KNHS om dit punt goed te herformuleren in de reglementen, zodat er geen onduidelijkheid meer over kan ontstaan.

Overigens heb ik de doodsbedreigingen of ernstige verwensingen niet kunnen lezen op internet. En ik heb best wat reacties doorgenomen. Nu klinkt het een beetje alsof de KNHS en het betreffende jurylid de gebeten hond zijn. Terwijl het volgens mij toch echt anders is…

Voor de mensen die roepen: moet je je pony maar beter onder controle hebben alvorens op concours gaan: jullie hebben duidelijk geen verstand van hoog in het bloed staand en getalenteerde paarden/ponies. Vroeger met mijn hotsieknotsie knol schopte ik hem ook nog wel langs een kerstboom als die langs de bak stond. Met die scherpe en wakkere dieren van tegenwoordig werkt dat toch echt wel anders.

Eh, jawel, dat heb ik wel. :+ neurotischer dan de mijne ga je ze echt niet vinden. Als je het dier niet zelf de ring in kan sturen is ie niet klaar voor op wedstrijd te gaan. Dan moet je gewoon een paar keer HC starten waar het toegestaan is óf oefenwedstrijden doen waar het waarschijnlijk ook toegestaan zal zijn. Dan moet je niet op een kampioenschap starten.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:55

Is er al een popcorn smiley? :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:56

Ayasha schreef:
VValar schreef:

Eh, jawel, dat heb ik wel. :+ neurotischer dan de mijne ga je ze echt niet vinden. Als je het dier niet zelf de ring in kan sturen is ie niet klaar voor op wedstrijd te gaan. Dan moet je gewoon een paar keer HC starten waar het toegestaan is óf oefenwedstrijden doen waar het waarschijnlijk ook toegestaan zal zijn. Dan moet je niet op een kampioenschap starten.

Misschien even om het in perpectief te plaatsen; we hebben het over ponys hè. Kinderen….

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:56

Ayasha schreef:
VValar schreef:

Jij mag daarover uiteraard je mening hebben. Ik ben het daar niet mee eens. Je kan tig keer oefenen met een hete, en het zal allicht beter worden (dat is de bedoeling tenminste). Maar verschijnt er dan ineens een reclamebord of kerstboom langs de ring, dan is de situatie ineens weer compleet nieuw. Op dat soort dingen valt slecht te oefenen op simpele wedstrijdjes.

Overigens weet ik totaal niet of de pony in kwestie hier überhaupt van schrok en daarom begeleiding nodig had.

Bovendien maken we ons allemaal schuldig aan ‘hulp van derden’ als we het reglement moeten lezen zoals de KNHS het blijkbaar bedoelt. Dan mogen we na de baanbetreding en vóór de proef als voorlezer/instructeur/ouders ook niet meer zeggen dat ie zo goed loopt of ff been geven of rijd nog maar een rondje voordat we beginnen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:58

VValar schreef:
Ayasha schreef:

Jij mag daarover uiteraard je mening hebben. Ik ben het daar niet mee eens. Je kan tig keer oefenen met een hete, en het zal allicht beter worden (dat is de bedoeling tenminste). Maar verschijnt er dan ineens een reclamebord of kerstboom langs de ring, dan is de situatie ineens weer compleet nieuw. Op dat soort dingen valt slecht te oefenen op simpele wedstrijdjes.

Overigens weet ik totaal niet of de pony in kwestie hier überhaupt van schrok en daarom begeleiding nodig had.

Bovendien maken we ons allemaal schuldig aan ‘hulp van derden’ als we het reglement moeten lezen zoals de KNHS het blijkbaar bedoelt. Dan mogen we na de baanbetreding en vóór de proef als voorlezer/instructeur/ouders ook niet meer zeggen dat ie zo goed loopt of ff been geven of rijd nog maar een rondje voordat we beginnen.

Inderdaad. En een stokje mag dan vanaf de M ook niet meer mee de baan in

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:02

VValar schreef:

Spreek voor jezelf. :+ Dat mag nl. bij mijn weten ook niet. Of iig in België krijg je daar in het beste geval een opmerking over. Eens in de ring mag je lezer alleen nog maar lezen en pas vanaf dat het belletje gegaan is. Noch mijn trainer (als die al mee is) noch mijn lezer zullen nog wat zeggen zodra ik zelfs maar rond de ring aan het rijden ben (wij moeten in de meeste gevallen buiten om verkennen.) Dat zijn gewoon de regels en daar houd je je aan. :?

996981: dus? Die andere kinderen hebben het ook zonder hulp gedaan toch gezien zij de enige zijn die uit gesloten zijn?
Laat ik het anders zeggen: Dan is de combinatie nog niet klaar om op kampioenschap te gaan.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:06

Oké, nou wil ik niet een knuppel in het hoenderhok gooien maar is Bokt ook geen social media?

Ik heb even zijdelings gelezen en inhoudelijk kan ik er niet veel aan toevoegen. Regels zijn gewoon niet voor iedereen even duidelijk.

Wat wel opvalt is, ook hier, dat lezen met je eigen toon wordt gedaan. En dan krijg je al heel snel irritaties, frustraties en dat leidt ook wel eens tot ongenuanceerde uitspraken en zelfs dreigementen. Waarom? Door een scherm heen wordt je niet op je neus getimmerd. Een soort van schijnveiligheid is het. En dat vind ik triest.

Reageren op een artikel waarvan je eigenlijk niet weet of het objectief is als item gebruiken op een ander platform om een discussie te starten, zou ik al niet eens doen. Zeker als je zegt niet van de social media te zijn. En dat is geen verwijt, begrijp me niet verkeerd, maar in mijn ogen strookt dat niet helemaal met elkaar.

Ik kan me de reacties van de persoon in kwestie hier best wel goed voorstellen. Het moet geen eigen leven gaan leiden.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:08

Ayasha schreef:
VValar schreef:

Spreek voor jezelf. :+ Dat mag nl. bij mijn weten ook niet. Of iig in België krijg je daar in het beste geval een opmerking over. Eens in de ring mag je lezer alleen nog maar lezen en pas vanaf dat het belletje gegaan is. Noch mijn trainer (als die al mee is) noch mijn lezer zullen nog wat zeggen zodra ik zelfs maar rond de ring aan het rijden ben (wij moeten in de meeste gevallen buiten om verkennen.) Dat zijn gewoon de regels en daar houd je je aan. :?

Het gaat er om dat iedereen die dit doet voordat de proef start waarschijnlijk niet eens weet dat het niet mag. Iedereen die dit doet interpreteert die regel dus: bij aanvang van je PROEF. En niet bij binnenkomst van de baan. Daar is de commotie dus nu ook over ontstaan. De regel is niet duidelijk of eenduidig. Dus ja, ik spreek voor mezelf. En menig ander waarvoor deze regels niet duidelijk zijn.