Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Roodvos schreef:Ondertussen even het reglement erop nagelezen. Een artikel staat nooit op zichzelf maar moet het altijd in samenhang worden gelezen.
In artikel 114-Verkennen van de rijbaan wordt alleen de combinatie genoemd.
In artikel 115-Uitvoering van de proeven, lid 3 sub a staat omschreven wat het begin is van de proef "Een proef begint op het moment van het binnenkomen van de combinatie bij A". Er wordt daar dus gesproken over binnenkomen en niet over binnenrijden.
Artikel 116-Hulp van derden zegt in lid 2 inderdaad "tussen het moment van binnenrijden en beëindigen van de proef". Dat vind ik niet handig verwoord, maar in samenhang met artikel 114 en 115 kan geconcludeerd worden dat het verkennen van de rijbaan alleen moet gebeuren en dat begin van de proef omschreven wordt als "binnenkomen" en niet als "binnenrijden".
Het zou duidelijker zijn als artikel 116 de terminologie van artikel 114 zou volgen en het als "tussen het moment van betreden van de rijbaan en beëindigen van de proef" zou omschrijven.
Voor de liefhebber, pg. 6 tm 8:
https://www.knhs.nl/media/21512/wedstri ... r-2022.pdf
amen schreef:Ze handhave naar eigen inzicht. Ook jurys handhaven regels naar eigen inzicht.. vriendendiensten jurys onderling.
Fouten aankaarten bij knhs??
Dan krijg je missch na 3 mnd eens bericht dat er niets fout was aan hun zijde.
Ik zeg niet dat dreugementen goed is.. maar de knhs moet de balk uit eigen oog halen.
Want hun beleid ....zij handhaven maar weinig van hun eigen regels..
Dus niet alles kunnen handhaven vind ik slap excuus
Want wat bij mij niet alles is..
Zou bv 95 van de 100 regels zijn.
Bij de knhs is handhaven regels al jaren dat 50% niet gehandhaaft word.
Dus handhaven/niet alles handhaven staat bij de knhs niet in het woordenboek.
UK_eef schreef:Wat er dan ook is voorgevallen, bij bedreigingen of ook maar iets van stem verheffen: direct degraderen naar een lagere klasse. Als je dan nog zo graag wedstrijden wil rijden, ga je maar in België of Duitsland rijden. Bizar, die tokkies.
Sunnda schreef:Nicole: you made your point.![]()
Je neemt het ontzettend op de persoo n terwijl mensen gewoon algemeen reageren.
Niemand heeft het tegen jouw en je hoeft niet zo enorm kwaad te reageren.
Nogmaals er staat: er zijn bedreigingen geuit, maar dat is helaas schering en inslag met sm tegenwoordig. Niemand heeft het over jouw en het is ook niet zo opgeschreven dat het lijkt alsof het over jouw gaat. Je lijkt je enorm aangevallen te voelen, terwijl dat nergens voor nodig is.
Nicole schreef:Sunnda schreef:Nicole: you made your point.![]()
Nogmaals er staat: er zijn bedreigingen geuit, maar dat is helaas schering en inslag met sm tegenwoordig. Niemand heeft het over jouw en het is ook niet zo opgeschreven dat het lijkt alsof het over jouw gaat. Je lijkt je enorm aangevallen te voelen, terwijl dat nergens voor nodig is.
Je wilt niet weten wat wij over ons heen hebben gekregen niet heel gek als je persoonlijk aangevallen dan voelt.
amen schreef:Knhs moet eigen regels eens goed doornemen en 100 % handhaven..
Dat scheelt heel veel misverstanden en bedreigingen ed.
De knhs heeft regels. Maar past die naar eigen inzicht toe..
Dus de ene keer wel ...de andere keer niet.
Dus logisch .dat je als lid nooit weet waar je aan toe bent..
Hoeveel mensen zijn niet uitgesloten terwijl ze zich niet aan de duidelijke regels van de knhs houden en juryleden dat niet zien??
En dan heb ik t over alle niveaus.
Ook zouden alle jurys knhs VOG moeten hebben. Want ik ken er genoeg die het niet krijgen omdat ze strafblad hebben.. en dat zegt soms ook veel over hun houding en manier van communicatie en omgang met leden van knhs .
Ik zou niet jury willen zijn bij knhs omdat de knhs mijn inziens zeer slecht is in handhaven van hun eigen regels!!!
Nicole schreef:Misschien handig om dan die mensen aan te spreken in plaats van op Bokt uit je panty te springen. Ik haalde uit het artikel helemaal niet dat de KNHS jullie beschuldigt van het uiten van bedreigingen, maar dat “er bedreigingen waren geuit op social media.” In mijn ogen is dat: jij doet ergens je beklag en enkele Sjonnies die dat lezen denken even hun gram te halen door ongepaste berichten te sturen.Sunnda schreef:Nicole: you made your point.![]()
Je wilt niet weten wat wij over ons heen hebben gekregen niet heel gek als je persoonlijk aangevallen dan voelt.
amen schreef:BeFunny schreef:
Knhs moet eigen regels eens goed doornemen en 100 % handhaven..
Dat scheelt heel veel misverstanden en bedreigingen ed.
De knhs heeft regels. Maar past die naar eigen inzicht toe..
Dus de ene keer wel ...de andere keer niet.
Dus logisch .dat je als lid nooit weet waar je aan toe bent..
Hoeveel mensen zijn niet uitgesloten terwijl ze zich niet aan de duidelijke regels van de knhs houden en juryleden dat niet zien??
En dan heb ik t over alle niveaus.
Ook zouden alle jurys knhs VOG moeten hebben. Want ik ken er genoeg die het niet krijgen omdat ze strafblad hebben.. en dat zegt soms ook veel over hun houding en manier van communicatie en omgang met leden van knhs .
Ik zou niet jury willen zijn bij knhs omdat de knhs mijn inziens zeer slecht is in handhaven van hun eigen regels!!!
Dus omdat ze niet alles kunnen handhaven, is het terecht dat er dreigementen komen aan hun adres?
Dat is mesjogge![]()
Kaart dan aan dat er fouten gemaakt worden.
Ze handhave naar eigen inzicht. Ook jurys handhaven regels naar eigen inzicht.. vriendendiensten jurys onderling.
Fouten aankaarten bij knhs??
Dan krijg je missch na 3 mnd eens bericht dat er niets fout was aan hun zijde.
Ik zeg niet dat dreugementen goed is.. maar de knhs moet de balk uit eigen oog halen.
Want hun beleid ....zij handhaven maar weinig van hun eigen regels..
Dus niet alles kunnen handhaven vind ik slap excuus
Want wat bij mij niet alles is..
Zou bv 95 van de 100 regels zijn.
Bij de knhs is handhaven regels al jaren dat 50% niet gehandhaaft word.
Dus handhaven/niet alles handhaven staat bij de knhs niet in het woordenboek.
VValar schreef:Ik heb deze situatie gevolgd op diverse pagina’s. Het is mij duidelijk dat het reglement op dit punt niet goed is omschreven, waardoor er onduidelijkheid bestaat en men (incl actieve juryleden) het elke keer anders interpreteert.
Het is aan de KNHS om dit punt goed te herformuleren in de reglementen, zodat er geen onduidelijkheid meer over kan ontstaan.
Overigens heb ik de doodsbedreigingen of ernstige verwensingen niet kunnen lezen op internet. En ik heb best wat reacties doorgenomen. Nu klinkt het een beetje alsof de KNHS en het betreffende jurylid de gebeten hond zijn. Terwijl het volgens mij toch echt anders is…
Voor de mensen die roepen: moet je je pony maar beter onder controle hebben alvorens op concours gaan: jullie hebben duidelijk geen verstand van hoog in het bloed staand en getalenteerde paarden/ponies. Vroeger met mijn hotsieknotsie knol schopte ik hem ook nog wel langs een kerstboom als die langs de bak stond. Met die scherpe en wakkere dieren van tegenwoordig werkt dat toch echt wel anders.
Ayasha schreef:VValar schreef:Ik heb deze situatie gevolgd op diverse pagina’s. Het is mij duidelijk dat het reglement op dit punt niet goed is omschreven, waardoor er onduidelijkheid bestaat en men (incl actieve juryleden) het elke keer anders interpreteert.
Het is aan de KNHS om dit punt goed te herformuleren in de reglementen, zodat er geen onduidelijkheid meer over kan ontstaan.
Overigens heb ik de doodsbedreigingen of ernstige verwensingen niet kunnen lezen op internet. En ik heb best wat reacties doorgenomen. Nu klinkt het een beetje alsof de KNHS en het betreffende jurylid de gebeten hond zijn. Terwijl het volgens mij toch echt anders is…
Voor de mensen die roepen: moet je je pony maar beter onder controle hebben alvorens op concours gaan: jullie hebben duidelijk geen verstand van hoog in het bloed staand en getalenteerde paarden/ponies. Vroeger met mijn hotsieknotsie knol schopte ik hem ook nog wel langs een kerstboom als die langs de bak stond. Met die scherpe en wakkere dieren van tegenwoordig werkt dat toch echt wel anders.
Eh, jawel, dat heb ik wel.neurotischer dan de mijne ga je ze echt niet vinden. Als je het dier niet zelf de ring in kan sturen is ie niet klaar voor op wedstrijd te gaan. Dan moet je gewoon een paar keer HC starten waar het toegestaan is óf oefenwedstrijden doen waar het waarschijnlijk ook toegestaan zal zijn. Dan moet je niet op een kampioenschap starten.
Ayasha schreef:VValar schreef:Ik heb deze situatie gevolgd op diverse pagina’s. Het is mij duidelijk dat het reglement op dit punt niet goed is omschreven, waardoor er onduidelijkheid bestaat en men (incl actieve juryleden) het elke keer anders interpreteert.
Eh, jawel, dat heb ik wel.neurotischer dan de mijne ga je ze echt niet vinden. Als je het dier niet zelf de ring in kan sturen is ie niet klaar voor op wedstrijd te gaan. Dan moet je gewoon een paar keer HC starten waar het toegestaan is óf oefenwedstrijden doen waar het waarschijnlijk ook toegestaan zal zijn. Dan moet je niet op een kampioenschap starten.
VValar schreef:Ayasha schreef:
Jij mag daarover uiteraard je mening hebben. Ik ben het daar niet mee eens. Je kan tig keer oefenen met een hete, en het zal allicht beter worden (dat is de bedoeling tenminste). Maar verschijnt er dan ineens een reclamebord of kerstboom langs de ring, dan is de situatie ineens weer compleet nieuw. Op dat soort dingen valt slecht te oefenen op simpele wedstrijdjes.
Overigens weet ik totaal niet of de pony in kwestie hier überhaupt van schrok en daarom begeleiding nodig had.
Bovendien maken we ons allemaal schuldig aan ‘hulp van derden’ als we het reglement moeten lezen zoals de KNHS het blijkbaar bedoelt. Dan mogen we na de baanbetreding en vóór de proef als voorlezer/instructeur/ouders ook niet meer zeggen dat ie zo goed loopt of ff been geven of rijd nog maar een rondje voordat we beginnen.
VValar schreef:Jij mag daarover uiteraard je mening hebben. Ik ben het daar niet mee eens. Je kan tig keer oefenen met een hete, en het zal allicht beter worden (dat is de bedoeling tenminste). Maar verschijnt er dan ineens een reclamebord of kerstboom langs de ring, dan is de situatie ineens weer compleet nieuw. Op dat soort dingen valt slecht te oefenen op simpele wedstrijdjes.
Overigens weet ik totaal niet of de pony in kwestie hier überhaupt van schrok en daarom begeleiding nodig had.
Bovendien maken we ons allemaal schuldig aan ‘hulp van derden’ als we het reglement moeten lezen zoals de KNHS het blijkbaar bedoelt. Dan mogen we na de baanbetreding en vóór de proef als voorlezer/instructeur/ouders ook niet meer zeggen dat ie zo goed loopt of ff been geven of rijd nog maar een rondje voordat we beginnen.
Ayasha schreef:VValar schreef:Jij mag daarover uiteraard je mening hebben. Ik ben het daar niet mee eens. Je kan tig keer oefenen met een hete, en het zal allicht beter worden (dat is de bedoeling tenminste). Maar verschijnt er dan ineens een reclamebord of kerstboom langs de ring, dan is de situatie ineens weer compleet nieuw. Op dat soort dingen valt slecht te oefenen op simpele wedstrijdjes.
Spreek voor jezelf.Dat mag nl. bij mijn weten ook niet. Of iig in België krijg je daar in het beste geval een opmerking over. Eens in de ring mag je lezer alleen nog maar lezen en pas vanaf dat het belletje gegaan is. Noch mijn trainer (als die al mee is) noch mijn lezer zullen nog wat zeggen zodra ik zelfs maar rond de ring aan het rijden ben (wij moeten in de meeste gevallen buiten om verkennen.) Dat zijn gewoon de regels en daar houd je je aan.