wanneer pavocup selectie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:00

Samsam schreef:
Als je naar de halve finales mag, kom ik supporteren (met spandoek)!!

Neem ook een grote oranje skippybal mee en gooi die in de ring... dan toont Silly ineens héél erg mooi Knipoog

Ik weet nog niet of ik me in Veghel inschrijf of in Houten... misschien met Saar in Veghel en Silly in Houten ofzo. Ik zie het wel...

Hoe gaat het eigenlijk precies in zijn werk? Ik heb nog nooit Pavocup gereden... zijn er alleen de provinciale voorrondes en dan gelijk de halve finale in Ermelo, en dan de finale op dezelfde dag? Of is er nog een tussenronde?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:02

Wil je je kansen spreiden Missouri? Haha!

Volgens mij heb je eerst de voorselectie en dan de halve finale op donderdag of vrijdag en dan zaterdag de finale.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:05

Haha! zoiets ja, Essie Knipoog

Dus dan moeten de finalisten die van ver weg komen een stal reserveren in Ermelo Schijnheilig
Daar hoor ik verwacht ik niet bij, maar je weet nooit.
Dat zou leuk zijn, een Pavocupfinale met allemaal Bokkers erin!! Haha! Haha!

Ga jij ook, Essie?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:09

ik wil ook naar veghel of naar houten een van die 2, denken jullie dat jullie een kansje maken? mijn paardje is nu 3.5 en eigenlijk als je haar ziet lopen zou je niet zeggen dat ze nog 3.5 is, er zit al zoveel op (wijken,schouderbinnenwaarts, eenvoudige galopwisseling, stap->galop, en ze kan al heel veel sluiten in galop) dus wie weet, maar ze kan wel heel goed bewegen al zeg ik het zelf, en ik heb het ook al van meerdere mensen gehoord. ik kon ze zelf al verkopen met dik winst, maar ik wil haar eerst verder rijden, en dan heel misschien verkopen, anders zou het wel een beetje teveel van het goede zijn..

maar anders zie ik jullie wel in houten of veghel *LOL*

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:17

rockey schreef:
maar anders zie ik jullie wel in houten of veghel *LOL*

Moet je eerst even je paard in het KWPN of NRPS stamboek krijgen, op een keuring bijvoorbeeld.
Anders heb je pech...

Het gaat er niet om hoeveel je paard al kan. Op de Pavocup hoef je echt geen simpele wissel te rijden hoor.
Eerst maar even oefenen aan op zijn eigen benen laten lopen, opgericht, neusje eruit en met veel spectakel. Schakelen moet-ie kunnen, en hoogstens een pasje wijken en hals strekken.
Dus al kan-ie de hele GP, het gaat hier om de basis (die veel mensen vergeten) en de kwaliteiten van het paard.

Jammer als mensen zo opscheppen.
Samsam heeft namelijk al een keer met leuk resultaat Pavocup gelopen, Essie heeft een hele mooie ster(ex)hengst die op de HK is voorgebracht, Vonneke heeft een knap paard wat goed kan lopen. Mijn merrie is regionaal kampioen en nationaal reservekampioen.
Om maar even wat te noemen!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:21

Hoi,
ja dat weet ik, maar ik heb al verschillende keren naar het Kwpn gemaild, en die zeggen dat je wel gewoon de voorselecties mee kan rijden, maar bent uitgesloten voor de finales. Maar het gaat er mij alleen om dat ze weer een keer met andere paarden in de ring is en ervaring op doet, En dan weet ik ook weer wat de juryleden van haar kwaliteiten vinden, misschien komt het wat opschepperig over, maar ik weet gewoon dat dit een hele goede bok is. maar het was niet mijn bedoeling om het zo over te laten komen, verder ken ik jullie paarden niet, die van yvonnen daar heb ik alleen nog maar foto's van gezien en daar moet ik zelf tegen rijden 21 maart dus dan kan ik die eens zien lopen..

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:23

Missouri schreef:
Samsam heeft namelijk al een keer met leuk resultaat Pavocup gelopen, Essie heeft een hele mooie ster(ex)hengst die op de HK is voorgebracht, Vonneke heeft een knap paard wat goed kan lopen. Mijn merrie is regionaal kampioen en nationaal reservekampioen.

Kijk dit soort dingen hoort Essie graag.. Haha!
Het lijkt me wel superleuk maar wil niet aan het Idols syndroom lijden.
"Kon iemand die griet niet vertellen dat ze beter thuis had kunnen blijven met dat paard"
Volgens mij had Samsam daar ook al last van vorig jaar, meen ik me te herinneren.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:24

maar ik weet echt wel hoe je je paard voor moet stellen voor de pavo cup, ik wil ook nog voordat de pavo cup begint even bij frenk jespers gaan lessen, is wel zo handig. Maar het moet er wel spectaculair uit zien, maar je paard moet toch wel los door het lijf zijn, heb vorig jaar wel schitterende beesten gezien maar totaal niet los door het lijf, en mijn paard loopt trouwens al gewoon op haar eigen benen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:26

Missouri schreef:

Prachtig allemaal, en super dat jullie zulke fijne paarden hebben, maar zie eerst de 67 punten grens te doorbreken... Je moet echt een hele aparte en/of talentvol paard hebben, wil je uberhaupt kans maken om naar Ermelo te mogen.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:27

rockey schreef:
maar ik weet gewoon dat dit een hele goede bok is

Dat weet ik ook van de mijne Haha!

Ik ken jouw paard niet dus ik kan er niet over oordelen. Maar ik ken zat mensen die een nèt iets minder dan middelmatig paard hebben en die het ook een "hele goeie bok" vinden.
Om dan na de selecties met een grote teleurstelling en een kop als een oorwurm thuis te komen met 46 punten ofzo.

Jaja, het bestaat nog Haha! Haha!

Ik zeg altijd: ieder zijn paard, en als je er maar gelukkig mee bent. Alleen wordt dat zo niet echt makkelijk natuurlijk...

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:28

Hoi,
ja daar heb je helemaal gelijk in, we moeten eerst maar eens even zien om die 67 punten binnen te halen, we doen er ook ons best voor.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:32

Wouter24 schreef:
Prachtig allemaal, en super dat jullie zulke fijne paarden hebben, maar zie eerst de 67 punten grens te doorbreken... Je moet echt een hele aparte en/of talentvol paard hebben, wil je uberhaupt kans maken om naar Ermelo te mogen.

Haha! Haha!

Ik kom met Silly denk ik niet aan dat getal. Met Saar moet het eventueel lukken (en anders ligt het aan mij en niet aan het paard!).

Ik ga voor de lol, ik verwacht er totaal niets van. Ik heb vorig jaar in de voorrondes heel wat écht slechte paarden gezien, en ook mindere dan de mijne door zien gaan.
Als ik 64 punten krijg ben ik al heel gelukkig hoor! Ik weet wat mijn paard (Silly) kan, en vaak ben ik veel te kritisch. Saar kan een klasse beter lopen, maar die moet wel ff meewerken dan... Schijnheilig

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:35

essie79 schreef:
Het lijkt me wel superleuk maar wil niet aan het Idols syndroom lijden.

Mijn Idols syndroom: "Ik doe niet mee, dat vind ik zo zielig voor die andere kandidaten"
Haha!

Nee, dat is klets natuurlijk. Ik ga gewoon voor de lol. Ik heb met Silly zonder enige twijfel de meeste supporters!!! Haha! Haha! (fokker, stalgenoten, ouders, vriend, vriendinnen... Knipoog )

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:36

Ik kom wel supporteren hoor Missouri, uiteraard kom ik naar Saar kijken. Ik zal wel rammelen met wat brokjes, dan toont ze ook net wat extra Haha!.

Rockey, je woont in Tilburg zag ik, zou toch denken als je zo lang paardrijdt dat ik je zou moeten kennen (ben een geboren en getogen kruikenzeiker Haha!).

Waar heb je gestaan met je vorige paarden?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:38

essie79 schreef:
maar wil niet aan het Idols syndroom lijden.
"Kon iemand die griet niet vertellen dat ze beter thuis had kunnen blijven met dat paard"
Volgens mij had Samsam daar ook al last van vorig jaar, meen ik me te herinneren.

Hoe bedoel je?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:45

Samsam"]
[quote="essie79 schreef:
maar wil niet aan het Idols syndroom lijden.

Hoe bedoel je?
[/quote]

oh sorry, dit kan je op 2 manieren lezen zie ik nu Bloos!
Ik bedoel niet dat je beter thuis had kunnen blijven, maar dat je ook een tikje onzeker was.

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:47

Ik heb mijn onzekerheid vervangen door een lage verwachtingswaarde. Op die manier ben ik ten allen tijde blij met mijn paard, weinig teleurstellingen, positieve meevallers als het een keer wel goed gaat.

Ik hang tussen pessimist en realist in Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:48

Missouri schreef:
Ik heb mijn onzekerheid vervangen door een lage verwachtingswaarde. Op die manier ben ik ten allen tijde blij met mijn paard, weinig teleurstellingen, positieve meevallers als het een keer wel goed gaat.

Haha, nou dat deden wij vorig jaar dus ook en zo ga je idd wel tevreden naar huis!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:56

Ik weet niet eens of ik wel echt door wil Knipoog
Ik heb een gras trauma Schijnheilig

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 11:58

Sjuimpje schreef:
Ik weet niet eens of ik wel echt door wil Knipoog
Ik heb een gras trauma Schijnheilig

In Houten reden ze volgens mij ook op zand, en in Ermelo is het zeker weten zand..

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:06

Hoi,
Manege de Gulle Ruif, Marieke Pijnenburg misschien zegt het je iets, daar heb ik altijd met mijn pony gestaan, maar die is helaas woensdag in geslapen nu heb ik sinds 7 weken een nieuw paard en daar sta ik nog steeds mee op manege de gulle ruif. Ik ben zelf bijna 16 dus zolang woon ik nog niet in Tilburg Lachen

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:10

essie79 schreef:
In Houten reden ze volgens mij ook op zand, en in Ermelo is het zeker weten zand..

In Houten was het altijd op de Verende Wagen. Dat is nu verkocht aan de politie en die willen er geen wedstrijden meer.
Doe ze het nu op de Zilfia's Hoeve dan?

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:33

Missouri"]
[quote="essie79 schreef:

In Houten was het altijd op de Verende Wagen. Dat is nu verkocht aan de politie en die willen er geen wedstrijden meer.
Doe ze het nu op de Zilfia's Hoeve dan?
[/quote]

Dacht dat het afgelopen jaar ook al op de Zilfia's hoeve was.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:35

Ik ga er ook heen, maar dan naar Heerjansdam. Ik weet nog noet of ik met 1 of 2 paarden ga, ivm verkoop. Ik heb iig een 4-jarige en een 5-jarige bij me.
Het is idd moeilijk om er door te komen, maar met prakkie ben ik ook door de voorronde heengekomen, de halve finale en de finale gereden en de voorronde van het WK. Daar ben ik gestrand, en daar vond ik het echt niet erg om te stranden...daar lopen echt heel veel goede paarden bij...

Heb btw vandeweek nog ff de uitslagen van het jaar daarvoor zitten te bekijken (toen prakkie 4 jaar was). Toen reden we allemaal op ermelo ivm mkz. Ik was toen 26e en de eerst 25 gingen door. Ik had 67 punten en nummer 25 67,5....maar heb toen wel Pase Doble eruit gereden. Die reed op de zelfde dag als ik, en zij was rond de 10e plaats en ik was die dag 6e, dus zo zie je maar, dat het ook ligt aan de vorm van de dag...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 12:46

Missouri schreef:

OK dan! Sluit ik me bij aan, maar daar hebben we het op de HK al uitgebreid over gehad Haha!.

Verder Rockey, nee die manege ken ik alleen van naam, dus dan kan ik je niet kennen.

Jammer, Sjors is al bijna 5 en die krijg ik voor de PAVO cup echt niet goed genoeg aan het lopen,... Tenminste, niet om daar mee te rijden vind ik zelf!