Ik heb de osteopaat al wel een berichtje gestuurd. Zij heeft haar twee keer eerder behandeld en dit heeft haar beide keren erg veel goed gedaan.
Ik weet trouwens niet zeker of ze ook echt veel plast. Alleen er is wel een verandering te zien ten opzichte van een paar weken geleden. Ze plast opeens in de bak en/ of als ik klaar ben met training en haar even op stal zet. En dus soms ineens heel abrupt. Of ze per dag meer plast dan normaal kan ik niet met zekerheid zeggen aangezien ik daar geen zicht op heb.
Ze heeft altijd 's nachts binnen gestaan en overdag wel op het gras. 1 a 2 weken terug wel ook 's nachts buiten, waarbij ze geen hooi meer krijgt gevoerd. Ze moet ook niet dikker worden en het hooi wat we hebben is vrij rijk. Ik geef haar alleen een klein beetje hooi voor/ na training.
Toen ze zo aan het boeren was kreeg ze verpakt hooi (voordroog). Aangezien ik het idee had dat ze hier last van had, kreeg ze onverpakt hooi. Hierna was het geboer ook redelijk snel gestopt. Maar ook het onverpakte hooi is dus redelijk rijk hooi naar mijn idee.
Ik geef haar nu alleen een psylliumkuur (100 gr per dag) en een klein beetje slobber zodat de psyllium eetbaar is. Verder pavo vital en lijnzaadolie. Morgen (volgens mij) is de psylliumkuur klaar en geef ik haar alleen pavo vital, lijnzaadolie met misschien een handje luzerne.
Eerder gaf ik haar luzerne, musclebuild, pavo vital en lijnzaadolie maar daar ben ik mee gestopt gezien het hoge gehalte eiwit en de klachten die ze heeft.
Edit; het is trouwens een behoorlijk pittige merrie die soms nogal heftig kan reageren. Als ze een ander paard ziet, kan ze reageren als een hengst (nek erop, zich opblazen, gillen, slaan etc). Heb vaak de vraag gekregen of het een hengst is