Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kelly_ann schreef:Is de mode in de paardensport niet een enorme belasting op textielindustrie?
Supervixen schreef:Je bent pas echt duurzaam als je geen paard hebt
Annemarievzr schreef:wie heeft wel eens gekeken naar hoe duurzaam het voer is dat je geeft? ... Tot ik ineens zag dat mijn paardenvoer ook palmolie bevatte.
Tallie1979 schreef:Overigens, het enige waar ik niet op beknibbel is dus mijn helm.
Ik heb dus wel een goede en daarmee ook een wat prijzige helm.
Ik heb in 2018 voor het eerst een Charles Owen gekocht. Die mij in 2019 het leven heeft gered. Ik ben gevallen op asfalt en heb hersenletsel opgelopen. Zonder helm, of een minder goede helm had mij het leven gekost.
Uiteraard meteen een nieuwe helm gekocht. Dezelfde, maar een andere kleur.
Dilan93 schreef:Tallie1979 schreef:Overigens, het enige waar ik niet op beknibbel is dus mijn helm.
Ik heb dus wel een goede en daarmee ook een wat prijzige helm.
Ik heb in 2018 voor het eerst een Charles Owen gekocht. Die mij in 2019 het leven heeft gered. Ik ben gevallen op asfalt en heb hersenletsel opgelopen. Zonder helm, of een minder goede helm had mij het leven gekost.
Uiteraard meteen een nieuwe helm gekocht. Dezelfde, maar een andere kleur.
Maar wat maakt zo'n dure helm beter?
Ik ben een aantal jaar geleden met een op hol geslagen paard tegen het asfalt geklapt. Cap die ik toen droeg was van Harry's Horse, had geloof ik nog geen €100 gekost. Wel een keurmerk voor veiligheid, want verplicht.
Die cap heeft me niet minder goed beschermd tegen hoofdletsel dan mijn huidige cap zou doen